Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-28, 15:39
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliviaaaa
då hade jag tagit 0,4 g och hon hade tagit lite mindre.
Citat:
Vi är båda två unga kvinnor, 160 cm och väger mellan 50-55 kg.
Ni tar ju helt vansinniga jävla överdoser. Var glad att det inte slutade ännu värre.
Citera
2018-01-28, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Ni tar ju helt vansinniga jävla överdoser. Var glad att det inte slutade ännu värre.
Vi fick mdma kristaller av vår andra vän och visste inte riktigt hur mycket han gav oss förrän efteråt, kanske ska tillägga att vi hade druckit en hel del innan också. Men varför reagerade jag inte såhär? Jag mådde fint och fick ta hand om min vän hela natten
Citera
2018-01-28, 16:21
Medlem
Hej!

Jag har gått på en antidepressiv, mao hämmare (Aurorix) i 2 månader nu, men vill ta mdma om ca 1,5 månad. Om jag slutar på aurorix nu, tror ni då att det är ok att ta mdma om 1,5 månader? Har hört att aurorix går ur blodet inom 24 timmar, men med risk för serotonergt syndrom vill jag inte ta några risker...
Citera
2018-01-28, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliviaaaa
Vi fick mdma kristaller av vår andra vän och visste inte riktigt hur mycket han gav oss förrän efteråt, kanske ska tillägga att vi hade druckit en hel del innan också. Men varför reagerade jag inte såhär? Jag mådde fint och fick ta hand om min vän hela natten

För att alla reagerar olika på olika droger och ni har tagit för mycket samt blandat med alkohol. Googla eller sök på mdma och hallucinationer så får du veta mer om hur mdma blir till MDA. Tror dessutom att det är genetisk hur mycket mdma som konverteras men är inte helt säker på detta.

Så för att svara på dina frågor. Ni tog för mycket och bara för att det gick bra för dig så spelar inte det någon roll för hur någon annan reagerar.
Citera
2018-01-30, 09:06
Medlem
JoeBidens avatar

Bra inlägg. Resonerar väldigt mycket i liknande banor. Sedan, när man väl tagit MDMA några gånger, upplever åtminstone jag att man inte alltid eftersträvar det där dunderruset som 200mg ger utan ibland är det faktiskt mer najs med 110-120mg eller liknande. Man har mer kontroll, (jag) mår bättre dagarna efter och kan ibland få ut mer av själv upplevelsen.

För det tycker jag verkligen att man ska göra. Lära sig något om sig själv och sitt liv när man intar MDMA. Alla spärrar släpper och man är extremt mottaglig för konstruktiv kritik och nya självinsikter
Citera
2018-01-31, 19:34
Medlem
Waikato95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden

Bra inlägg. Resonerar väldigt mycket i liknande banor. Sedan, när man väl tagit MDMA några gånger, upplever åtminstone jag att man inte alltid eftersträvar det där dunderruset som 200mg ger utan ibland är det faktiskt mer najs med 110-120mg eller liknande. Man har mer kontroll, (jag) mår bättre dagarna efter och kan ibland få ut mer av själv upplevelsen.

För det tycker jag verkligen att man ska göra. Lära sig något om sig själv och sitt liv när man intar MDMA. Alla spärrar släpper och man är extremt mottaglig för konstruktiv kritik och nya självinsikter

Håller med till stor del. Jag vill tillägga att man inte får underskatta hur pass stor skillnad är mellan säg 220 och 120 mg. Det är en heelt annan upplevelse, i synnerhet då man är på dansgolvet och släpper loss. På 220 gram reagerar varje litet finger på musiken. Comedownen på såna doser är ju aldrig kul men med kosttillskott så lindras den väldigt mycket!

En lite udda sak som hände mig senaste gången jag rollade var att jag blev extremt trött typ 4-5 timmar efter droppen. Då hade jag tagit 220 mg och drack ingen alkohol. Jag var i en ganska varm klubblokal då men tog pauser, kosttillskott och drack vatten ofta. Jag har tidigare tagit doser på den mer normala nivån 120 mg tillsammans med alkohol och har då kunnat hålla igång hur länge som helst. Någon som har varit med om liknande och kan svara på varför jag kände tröttheten under den senaste gången? Misstänker att det beror på alkoholen.
Senast redigerad av Waikato95 2018-01-31 kl. 19:36.
Citera
2018-01-31, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waikato95
Någon som har varit med om liknande och kan svara på varför jag kände tröttheten under den senaste gången? Misstänker att det beror på alkoholen.

Skillnad på renhet i knapparna? Krävs inte mycket tjack för att jag ska bli helt speedad och orka hela natten. Nästan så att jag uppskattar det om jag är på tex. rave. Tar jag helt rena knappar har jag verkligen svårt att ösa en hel kväll
Citera
2018-02-01, 11:19
Medlem
Waikato95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spettekewken
Skillnad på renhet i knapparna? Krävs inte mycket tjack för att jag ska bli helt speedad och orka hela natten. Nästan så att jag uppskattar det om jag är på tex. rave. Tar jag helt rena knappar har jag verkligen svårt att ösa en hel kväll
Båda knapparna var helt fria från tjack, enigt www.ecstasydata.org. Jag kom nu på att min vän som även han tog 220 mg inte alls blev trött, och han drack en del alkohol under kvällen. Så jag tror att vi har löst mysteriet: Utan alkohol blir man trött
Citera
2018-02-01, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Waikato95
Båda knapparna var helt fria från tjack, enigt www.ecstasydata.org. Jag kom nu på att min vän som även han tog 220 mg inte alls blev trött, och han drack en del alkohol under kvällen. Så jag tror att vi har löst mysteriet: Utan alkohol blir man trött
Jag tror absolut att doseringen är relevant här, samt att man reagerar olika på MDMA.

Exempelvis jag är en person som blir rätt trött på MDMA, egentligen oavsett om jag tar 120 eller 200 mg. Den initiala effekten är att jag blir piggare men sedan blir jag introvert och mysig men verkligen inte pigg.
Citera
2018-02-01, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Hahaha men vafaaaan. Jag somnade i 4 timmar strax efter jag tog min E, sen vaknade jag innan peaken (som var as-skön i övrigt), där jag tog en halva till för jag var osäker om det funkade. Sen fick jag känna på peaken ungefär 30 min tills jag somnade IGEN i 3 timmar och sov då bort peaken.

VEM FAN SOVER UNDER E? Är det vanligt eller?
Jag blir skittrött på MDMA, dock har jag nog aldrig somnat. Tog du en hel heineken direkt första gången?
Citera
2018-02-01, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Hahaha men vafaaaan. Jag somnade i 4 timmar strax efter jag tog min E, sen vaknade jag innan peaken (som var as-skön i övrigt), där jag tog en halva till för jag var osäker om det funkade. Sen fick jag känna på peaken ungefär 30 min tills jag somnade IGEN i 3 timmar och sov då bort peaken.

VEM FAN SOVER UNDER E? Är det vanligt eller?

Brukar inte vara några större problem förutsatt att det inte är tjack eller meta i knapparna, somnade under eller strax efter peaken på 260mg sist jag tog E.
Citera
2018-02-01, 22:23
Medlem
MDMA som 60+

Mina föräldrar var lite hippies när de var yngre. Har berättat att jag använder MDMA ibland och nu vill de också testa. Tydligen var inte det lika vanligt när de var yngre.

Är det farligt när man är äldre? De är 60-62 år. Typ för hjärtat och så. Och blir effekten likadan? De dricker knappt alkohol längre pga att de bara blir trötta av det så tänker att MDMA kanske också fungerar lite annorlunda?

Är det någon äldre här som har testat? Eller känner någon äldre som testat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in