Jag har funderat lite kring denna fråga, och har även diskuterat den med andra, bl.a här på Flashback. Då jag sökt runt kring detta men inte lyckats hitta något svar, och det är en fråga andra säkerligen vill ha svar på, så tycker jag att det förtjänar en egen tråd.
Generellt när det gäller råd kring MDMA så rekommenderas man ju inte att återdosera, och om man nu måste återdosera så bör man undvika att göra det fler än kanske någon enstaka gång under kvällen. Detta då (som jag förstått) MDMA inleder ett kraftigt ökat flöde av serotonin i hjärnan, och att det då är värre för hjärnan att starta om hela denna process med ännu en dos när hjärnan precis börjat komma ner.
Samtidigt vet vi ju att höga doser MDMA heller inte är att rekommendera egentligen, och att mindre doser därför är bättre lämpade.
MEN! Nu till frågan:
Om jag har säg två stycken relativt bra E-knappar, som jag vet inte innehåller något obehagligt man inte vill ha såsom PMMA eller annat, vad är då bäst för knoppen, att ta säg 1,5 eller 2 av dessa samtidigt, och ravea loss totalt under ett par timmar. ELLER, ta enbart 1, och sedan efter 2-3h ta 1 till? Effekten blir ju betydligt mindre om än längre, men själva mängden är ju densamma
För att lägga till ett ytterligare sidoämne som rör samma sak i princip, är det egentligen mängden eller antal tillfällen som räknas? Vanligen rekommenderas man vänta 1-3 månader eller ännu mer mellan intag. Vad är då bäst för knoppen, att ta säg 100-150mg under en kväll, och sedan ta samma mängd igen 2-4 veckor senare. Jämfört med att ta 200-300mg under en och samma kväll och sedan låta bli helt i säg 2 månader?
Uppskattar allt vettigt ni kan bidra med i denna fråga!