2016-12-30, 17:25
Medlem
Jag gjorde alltid typ såhär.

Beroende på hur bra dom är. Men vi utgår från 2 riktigt bra som är som säg 5 vanligt bra.

Då tar jag alltid 1 först sen när den kickar då kastar du i dig den andra.

Vid 5 normal bra brukar jag alltid ta 2 sen när set kickar 2 till sen snorta 1 eller en halv om man delar lite med andra.

RÅD NR 1. Du kan inte få tillbaka samma rus oavsett vad du återbdoserar.
Råd 2 samma som ovan
Råd 3 samma som ovan.

Råd 4 köp inte mer än du tänkt äta det slutar alltid att man kökar allt eller allt tättinpå.

SJÄLVKLART FINNS UNDANTAG PÅ ALLT.
Citera
2016-12-30, 17:37
Bannlyst
Om de är så starka som du säger så råder jag dig att droppa en till att börja med. När den börjat färga slänger du i dig den andra. På så sätt blir du inte överväldigad och får ut det mesta av ruset.
Citera
2016-12-30, 18:04
Medlem
Bluepants avatar
Jo det är ju det man brukar köra på det jag tänker är om det är mer skadligt än att ta mer på en gång, ibland kanske om vi säger att 1 är liksom lagom, men inte med något riktigt drag i. Är det bättre att ta 2 eller att ta 1 + 1? Om vi förutsätter att 2 inte blir för mycket liksom. Tänker på principen att återdoseringar tär mer så att säga.
Citera
2016-12-30, 18:19
Medlem
keften-madss avatar
tjo! har fått tag på 1g mdma-kristaller att köra imorgon nyår. tänker köra en standarddos på 150 mg nångång under kvällen då det är min debut och har lite frågor på det:

1) vid vilken tid ska man droppa ungefär om man vill peaka till 12-slaget? kommer äta middag runt 20.
2) kan man dricka ett par pilsner under dagen för att hålla sig samman? första knäcks nog runt 15 och sen tänkte jag sitta och småsuga på några flaskor under kvällen.
3) jag antar att det rekommenderas att vara minst två som rollar för bästa upplevelse men hur är det att köra ensam tillsammans med alkoholpåverkade? tänkte nog iallafall säga till nån på festen att jag har tagit vid eventuell brist av partner, känns smart.
4) allmänna tips på najs grejer att göra på en nyårsfest i goda vänners lag!

gott nytt år mvh
Citera
2016-12-30, 18:24
Medlem
íntagit 3 starköl och 2st vinröda Harley Davidssons, måste tyvärr säga att de var helt värdelösa, blev fan trött av dem. Riktig besvikelse.
Citera
2016-12-30, 19:33
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dezr
íntagit 3 starköl och 2st vinröda Harley Davidssons, måste tyvärr säga att de var helt värdelösa, blev fan trött av dem. Riktig besvikelse.

Jag är inte ens säker på att de där innehöll mdma sämsta jag prövat, inga de förväntade positiva effekterna, snarare lite jobbigt bara
Citera
2016-12-30, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Jag har funderat lite kring denna fråga, och har även diskuterat den med andra, bl.a här på Flashback. Då jag sökt runt kring detta men inte lyckats hitta något svar, och det är en fråga andra säkerligen vill ha svar på, så tycker jag att det förtjänar en egen tråd.

Generellt när det gäller råd kring MDMA så rekommenderas man ju inte att återdosera, och om man nu måste återdosera så bör man undvika att göra det fler än kanske någon enstaka gång under kvällen. Detta då (som jag förstått) MDMA inleder ett kraftigt ökat flöde av serotonin i hjärnan, och att det då är värre för hjärnan att starta om hela denna process med ännu en dos när hjärnan precis börjat komma ner.

Samtidigt vet vi ju att höga doser MDMA heller inte är att rekommendera egentligen, och att mindre doser därför är bättre lämpade. MEN! Nu till frågan:

Om jag har säg två stycken relativt bra E-knappar, som jag vet inte innehåller något obehagligt man inte vill ha såsom PMMA eller annat, vad är då bäst för knoppen, att ta säg 1,5 eller 2 av dessa samtidigt, och ravea loss totalt under ett par timmar. ELLER, ta enbart 1, och sedan efter 2-3h ta 1 till? Effekten blir ju betydligt mindre om än längre, men själva mängden är ju densamma

För att lägga till ett ytterligare sidoämne som rör samma sak i princip, är det egentligen mängden eller antal tillfällen som räknas? Vanligen rekommenderas man vänta 1-3 månader eller ännu mer mellan intag. Vad är då bäst för knoppen, att ta säg 100-150mg under en kväll, och sedan ta samma mängd igen 2-4 veckor senare. Jämfört med att ta 200-300mg under en och samma kväll och sedan låta bli helt i säg 2 månader?

Uppskattar allt vettigt ni kan bidra med i denna fråga!

Återdosera en gång efter ~2h. Inte mer.

Man blir självklart mer sliten av endast en påfyllning men fyller du på mer blir det MYCKET värre.
Viktigt också att du inte fyller på för sent.

Du vill inte börja landa när den andra kickar.
Du vill börja peaka på påfyölningen när den första peaken är på väg ner från toppen.

Så max en påfyllning cirka 1,5-2h in i ruset. Alltså typish 1-2h efter du har känt dom första effekterna av första
Citera
2016-12-31, 13:51
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Rockefeller
Återdosera en gång efter ~2h. Inte mer.

Man blir självklart mer sliten av endast en påfyllning men fyller du på mer blir det MYCKET värre.
Viktigt också att du inte fyller på för sent.

Du vill inte börja landa när den andra kickar.
Du vill börja peaka på påfyölningen när den första peaken är på väg ner från toppen.

Så max en påfyllning cirka 1,5-2h in i ruset. Alltså typish 1-2h efter du har känt dom första effekterna av första

Tackar för svar men ni missförstår mig igen Jag vet både hur man tar, återdoserar, allt det där det jag egentligen undrade över var vad som är värst egentligen, att ta en fet dos först och skita i att återdosera helt, eller att ta det lugnare och återdosera. Just eftersom att återdosering är dåligt tänker jag att det kanske t.o.m är värre då än att bara ta en fet dos och sen låta bli
Citera
2016-12-31, 14:16
Medlem
Citat:
Tackar för svar men ni missförstår mig igen Jag vet både hur man tar, återdoserar, allt det där det jag egentligen undrade över var vad som är värst egentligen, att ta en fet dos först och skita i att återdosera helt, eller att ta det lugnare och återdosera. Just eftersom att återdosering är dåligt tänker jag att det kanske t.o.m är värre då än att bara ta en fet dos och sen låta bli

Skulle tippa på att det isf är mer skadligt för hjärnan att fylla på men fyller man bara på en gång så är det ytterst marginellt.

Baserar det på egen erfarenhet om hur sliten man blir dagen efter.

1 påfyllning brukar inte göra AT så mycket värre men fler än så brukar iaf få mig att må riktigt kasst.

Ledsen att jag inte kunde hjälpa med något mer vetenskapligt bevisat
Citera
2016-12-31, 18:12
Medlem
spajjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dezr

Citat:
Jag är inte ens säker på att de där innehöll mdma sämsta jag prövat, inga de förväntade positiva effekterna, snarare lite jobbigt bara
Samma här. Helt jävla värdelöst. PMMA?
Citera
2017-01-03, 00:14
Medlem
Tja!

Har en fråga kring hur jag vet vad som finns i tabletten?
Finns det något sätt att "testa" den förutom att skicka in den till ecstasydata.org eller liknande och se vad den faktiskt innehåller.
Citera
2017-01-03, 00:26
Medlem
tehSecretzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilAnanazZ
Tja!

Har en fråga kring hur jag vet vad som finns i tabletten?
Finns det något sätt att "testa" den förutom att skicka in den till ecstasydata.org eller liknande och se vad den faktiskt innehåller.

Finns EZ-test kit på Smoketower
http://smoketower.com/ez-test-manufacturer-de
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in