Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-18, 16:41
Medlem
Kan man inta något för att minska tuggandet under MDMA-rus, kan kontrollera det hyfsat, gnisslar tänderna mot varandra istället. Kör givetvis tuggummi också. Har läst något om att magnesium kan hjälpa. Någon som vet?
Citera
2016-04-18, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Carter
Hade en fråga jag söker svar på, men tänkte att jag skriver den här istället för att skapa en helt ny tråd.

Tog E igår för första gången på länge. Var några år sedan sist. Men jag känner mig inte långsam i hjärnan dagen efter som jag gjorde dom andra gångerna.

Tog 1 piller vid klockan 11 kanske. Hade även druckit typ 6 öl under dagen. Kände inte jättemycket efter ungefär 2 timmar så tog en till. Fick bara lite överdrivna svettningar på händer, men mådde fantastiskt.

Nu sitter jag här 14 timmar senare och känner mig fortfarande otroligt glad. Kan effekten hålla i så länge eller är det psykologiskt? Jag har nämligen haft två tunga år med vänner som gått bort och annat. Skulle inte säga att jag varit i en depression men det är inte heller något jag vet. Har ingen diagnos på det åtminstone. Bara varit lite deppigare än jag varit tidigare.

Så, för att summera är väl min fråga: Är det fortfarande lite av ruset kvar i hjärnan så det är det som gör att jag känner mig på bra humör eller kan E hjälpt mig att känna mig lite gladare även framöver? Vet ju att MDMA använts mot depression och PTSD.

Det du beskriver låter som afterglow och de kan hålla i sig ett tag mysigt!
Citera
2016-04-18, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gil-
Känner med att det är märkligt med tanke på dem kopiösa mängder jag läst om som folk brukat.

Nä, det kan jag inte säga. Ett piller per gång.

Är orolig för att det är närvöst. Läker nervskador med tiden?

Mvh

Undantagsfall existerar för allt och det du upplever kan självklart vara permanent, att vissa klarar käka mycket mer under en intensiv period utan att få permanenta skador är väl uppenbart då individualism är en ledande faktor. Vi alla bär inte på samma förutsättningar helt enkelt.

Ingen kan svara på om det du upplever kommer till att försvinna eller inte, men du gör bäst i att förbereda dig för att det kan vara permanent.
Citera
2016-04-18, 19:59
Medlem
ZaraDaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McBullz
Kan man inta något för att minska tuggandet under MDMA-rus, kan kontrollera det hyfsat, gnisslar tänderna mot varandra istället. Kör givetvis tuggummi också. Har läst något om att magnesium kan hjälpa. Någon som vet?

Magnesium hjälper jättemycket. Ät några bananer varje dag hela veckan frams tills du har tänkt poppa. 5 timmar innan intag av mdma bör du ta en stor dos magnesium, ungefär 500 - 750 mg. Du kan köpa magnesium piller eller äta magnesiumrik mat. Nötter och frön innehåller otroligt mycket, bäst är mandlar ~250 mg/100g.

Edit: Det sägs att calcium ger mer käkspänningar, så försök att undvika det
Senast redigerad av ZaraDaddy 2016-04-18 kl. 20:02.
Citera
2016-04-19, 22:12
Medlem
Kingandaces avatar
Jag har alltid undrat varför ni som söker ecstasy med enbart MDMA i inte köper rena MDMA-kristaller istället? Billigare och lättare att dosera..

Upplys mig gärna om det är något jag har missat
Citera
2016-04-19, 22:56
Medlem
elpepes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingandace
Jag har alltid undrat varför ni som söker ecstasy med enbart MDMA i inte köper rena MDMA-kristaller istället? Billigare och lättare att dosera..

Upplys mig gärna om det är något jag har missat

eeh enligt mina beräkningar är det inte billigare som du säger men jag kan ju ha fel.
Citera
2016-04-20, 14:12
Medlem
Tänkte köra MDMA (eventuellt cubensis en kväll?) på valborgsveckan i Uppsala, är lite nyfiken kring hur ni tycker jag bör lägga upp det?
Vet iallafall att jag tänker köra på valborgsmässoafton, men funderar på kvalborg också. Är det en riktigt dålig idé?

Har tidigare erfarenheter av mdma, e, tjack, kola, svamp, ett gäng rc och senaste gången jag tog mdma var väl ungefär 2 månader sedan (runt 200mg, var fantastiskt).

Har cirka 1,9g kristaller hemma och funderar väl på att ta runt 200-250mg på valborg.

Tänkte börja med 25 mg i vardera näsborre kring 9-10tiden på kvällen och sen bomba 100mg typ 2 timmar senare och eventuellt fylla på med 25 mg i vardera näsborre någon timme senare.
Liknande upplägg dagen innan, men lite mindre. Låter det bra?
Eller ska jag ta en 1,5-2g cubensis på kvalborg och köra bara mdma på valborg?

Kommer hålla mig borta från alkoholen så fort jag tagit mitt mdma, eventuellt röka lite sativa om någon av mina vänner har det på sig. Inta 500-750mg magnesium ett par timmar innan, dricka lagom mängd vatten och få i mig bra näring innan intag.
Citera
2016-04-20, 14:25
Medlem
Theloveforthemusics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snookiz
Tänkte köra MDMA (eventuellt cubensis en kväll?) på valborgsveckan i Uppsala, är lite nyfiken kring hur ni tycker jag bör lägga upp det?
Vet iallafall att jag tänker köra på valborgsmässoafton, men funderar på kvalborg också. Är det en riktigt dålig idé?

Har tidigare erfarenheter av mdma, e, tjack, kola, svamp, ett gäng rc och senaste gången jag tog mdma var väl ungefär 2 månader sedan (runt 200mg, var fantastiskt).

Har cirka 1,9g kristaller hemma och funderar väl på att ta runt 200-250mg på valborg.

Tänkte börja med 25 mg i vardera näsborre kring 9-10tiden på kvällen och sen bomba 100mg typ 2 timmar senare och eventuellt fylla på med 25 mg i vardera näsborre någon timme senare.
Liknande upplägg dagen innan, men lite mindre. Låter det bra?
Eller ska jag ta en 1,5-2g cubensis på kvalborg och köra bara mdma på valborg?

Kommer hålla mig borta från alkoholen så fort jag tagit mitt mdma, eventuellt röka lite sativa om någon av mina vänner har det på sig. Inta 500-750mg magnesium ett par timmar innan, dricka lagom mängd vatten och få i mig bra näring innan intag.

Jätte konstigt upplägg med sjukt smådoser i mitt tycke.

Om du nu absolut måste ta det i snoken så ta det samtidigt som du bombar, annars nöj det med en bomb på 150-200mg. Kör 50mg i vardera borre och sen bomba 100-150mg, helst 150 om du "vågar". Varför ligga och prutta på skitdoser som 50mg? Det kommer man ju knappt iväg på och kan lika gärna hoppa över.

Poängen med att bomba och snorta samtidigt är att du vill att bomben ska börja verka ungefär samtidigt som peaken på det har snortat börjar. Så när den peaken börjar läggga sig så börjar du komma upp på peaken från bomben.

Och om du nu tar det två dagar i rad så ta mer nästa dag inte mindre för annars uteblir ruset, speciellt på sådär låga doser.
Citera
2016-04-20, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theloveforthemusic
Jätte konstigt upplägg med sjukt smådoser i mitt tycke.

Om du nu absolut måste ta det i snoken så ta det samtidigt som du bombar, annars nöj det med en bomb på 150-200mg. Kör 50mg i vardera borre och sen bomba 100-150mg, helst 150 om du "vågar". Varför ligga och prutta på skitdoser som 50mg? Det kommer man ju knappt iväg på och kan lika gärna hoppa över.

Poängen med att bomba och snorta samtidigt är att du vill att bomben ska börja verka ungefär samtidigt som peaken på det har snortat börjar. Så när den peaken börjar läggga sig så börjar du komma upp på peaken från bomben.

Och om du nu tar det två dagar i rad så ta mer nästa dag inte mindre för annars uteblir ruset, speciellt på sådär låga doser.

Tack för svaret. Så 50mg i vardera borre vid 9-10 tiden och sen 150mg bomb 60-90min efter?

Jo jag tänkte isåfall ta mindre kvällen innan, kanske var lite otydlig i min första post.

Är inte tillräckligt erfaren för att våga på 250-300mg i ett svep, nasalt innan bomben är mer för att det inte ska slå för hårt och den låga dosen efter tänkte jag eventuellt skulle kunna förlänga/förhöja peaken på bomben? Vill inte tappa kontrollen. Tidigare högsta dos har varit 200mg, uppdelat på 100mg bomb och 50mg en timme innan och 50mg en timme efter bomben typ.
Citera
2016-04-20, 16:19
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Tack för svaret. Så 50mg i vardera borre vid 9-10 tiden och sen 150mg bomb 60-90min efter?

Jo jag tänkte isåfall ta mindre kvällen innan, kanske var lite otydlig i min första post.

Är inte tillräckligt erfaren för att våga på 250-300mg i ett svep, nasalt innan bomben är mer för att det inte ska slå för hårt och den låga dosen efter tänkte jag eventuellt skulle kunna förlänga/förhöja peaken på bomben? Vill inte tappa kontrollen. Tidigare högsta dos har varit 200mg, uppdelat på 100mg bomb och 50mg en timme innan och 50mg en timme efter bomben typ.
Att förlänga en MDMA-peak är typ inte möjligt. Det enda sättet man kanske kan göra det på är om man tar låga doser, men då kommer man aldrig iväg riktigt heller. Varför ska du hålla på och mecka med en massa jävla återdoseringar? Riktigt märkligt upplägg.

Angående att blanda med svamp så säger jag blankt nej för du verkar väldigt oerfaren.
Citera
2016-04-20, 17:07
Medlem
Theloveforthemusics avatar
Citat:

Låter bra. Kommer nog ge dig ett fint rus tror jag. Helt okej dosering, speciellt för någon som inte har tagit allt för mycket MDMA i sina dagar.

Problemet med MDMA nasalt är i mitt tycke att det slår på direkt och sen håller inte lika länge som en bomb. Men alla tycker ju olika och om du nu villa snorta så gör du det, du kommer få ett bra rus kan jag nästan garantera.

Med rätt tajming så kan du absolut förlänga peaken med en stund, det är därför jag rekommenderar att du tar bomben så snart efter snorten du vågar. Ruset håller ju som bekant inte i sig lika länge när man snortar och enligt mig är det svårt att komma upp på MDMA när man har börjat komma ner.

För mig, men jag är har ju då tagit en del MDMA också, håller en sort cirkus två timmar innan man börjar komma ner. Därför tycker jag du borde ta bomben samtidigt som du snortar, tar väl cirkus en timme för bomben att börja ta fart sen ytterligare en timme för dig att börja peaka.

Så det blir alltså såhär:

0min: Snort+bomb
30min: Peaken från snort börjar
1h: Bomben börjar göra sitt
1h30min: Peaken från snorten börjar dala ner från toppen
1h30min-2h: Bomben börjar nå sin peak

Sen skiljer ju självklart tiden från gång till gång men detta är en liten fingervisning iallafall.
Man vill alltså tajma sina påfyllningar väl. Tar du t.ex. MDMA nu och sen fyller på om 6h så kommer du inte få samma rus igen, om ens något alls. När det är över är det över, det är inte som med tjack att du kan fylla på när som helst.

Aja, hoppas du blev klokare på hur jag menar. Ditt upplägg kommer funka även det men tror att du skulle få ut mer av ruset om du tar mitt.. Men vad vet jag egentligen, jag är ingen forskare
Citera
2016-04-20, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Att förlänga en MDMA-peak är typ inte möjligt. Det enda sättet man kanske kan göra det på är om man tar låga doser, men då kommer man aldrig iväg riktigt heller. Varför ska du hålla på och mecka med en massa jävla återdoseringar? Riktigt märkligt upplägg.

Angående att blanda med svamp så säger jag blankt nej för du verkar väldigt oerfaren.

Ok, då skippar jag helt den där lilla dosen på slutet och kör 100mg innan och en bomb 30-45minuter efter. Alternativt bombar 200mg vid 10 och nöjer mig med det kvällen ut, sen kanske röka lite senare på kvällen när jag börjar komma ner?

Hade inte tänkt blanda svamp och mdma, utan isåfall köra svamp kvällen innan och mdma dagen efter. Käkat svamp ett par gånger innan utgång och då har det alltid funkat bra, rätt låga doser dock (cirka 20 toppisar) så inte fått några hallisar eller liknande. Mer känsla av glädje, värme och att alla intryck blivit starkare, samt mer social.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in