Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-15, 21:48
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gil-
Hallå kära Flashbackare!

Vänder mig till er i hopp om lite tröst för dumheter kan man säga
Under en period brukade jag E varannan vecka, en period på cirka 4 månader. Samt koks då och då. Innan denna period hade jag aldrig rört något centralstimulerande.
Sista gången var i februari och efter detta har jag varje dag känt av lite bieffekter av det.

Bieffekter i form av lätta darrningar, smått svårt att fokusera blicken på ett ställe, ansträgningar i nacke som att huvudet vill skaka på sig. Försämrat periferiseende. Lite som att man väldigt smått jämnt känner dem fysiska påverkningarna under ett rus.

Idag är effekterna extra påtagliga och jag undrar nu om dessa effekter är permanenta, provisoriska och om jag bara ska låta det gå en tid. Hur lång denna tid då tänkas vara.

Är väldigt rädd att jag sabbat min kropp och huvud med detta brukande, men som man bäddar får man ligga jag vet.

Respons hade i vilket fall varit väldigt väldigt uppskattat! Flashback har varit en fin källa för folk som kan hjälpa en vet jag med erfarenhet! Tack på förhand!

Jag tycker det låter väldigt konstigt ändå - varannan vecka är ju inte så extremt. Eller var det våldsamma mängder varje gång?
Det kan inte vara nervöst på något sätt, då?
Citera
2016-04-15, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlazedNBaked
Som sagt individuellt, men jag tror helt ärligt att det inte är permanent. Men ha i åtanke att e/mdma ska man köra ytterst sällan, typ var 3je månad. Men jag råder sig till att lägga ner allt helt. Jag tror också att det är ditt psyke som spelar dig ett spratt, vet själv hur man kan börja Nojja och leta symptom. Oftast är det inte så illa som man tror

Tack för lugnande ord bro!
Du har nog rätt gällande dem psykiska effekterna men darrningarna, den försämrade balansen samt motoriken känner jag av och det är främst dem som gör mig orolig.
Men du tycker att det lutar mot att det går över och det låter riktigt bra!

Mvh
Citera
2016-04-15, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Jag tycker det låter väldigt konstigt ändå - varannan vecka är ju inte så extremt. Eller var det våldsamma mängder varje gång?

Känner med att det är märkligt med tanke på dem kopiösa mängder jag läst om som folk brukat.

Nä, det kan jag inte säga. Ett piller per gång.

Är orolig för att det är närvöst. Läker nervskador med tiden?

Mvh
Citera
2016-04-15, 22:36
Medlem
Citat:
Det kan mycket väl vara permanent då kola och e är två av det styggastes preparaten du kan ta just mot hjärnan. Vissa klarar hur mycket som helst andra för permanenta skador fort.

Men håller tummarna för
Dig att det släpper.

Mja, säker på det? Kola är framförallt farligt för hjärtat. Och kola och alkohol skapar ett ämne i levern som gör drogen ännu mer påfrestande för hjärtat. Men hjärnskador kräver nog ett mer intensivt bruk.

Svårt att uttala sig om E då det beror på vad som är i dem. Men i sig är MDMA knappast ett ämne som är "ett av de styggaste preparaten" mot hjärnan. De andra preparaten i E kan vara värre än MDMA och då speciellt i kombination med just MDMA.

Och ingen klarar "hur mycket som helst". Har som alltid med mängd, frekvens och personlig tolerans av bruket att göra.
Senast redigerad av KaskadSpray 2016-04-15 kl. 22:38.
Citera
2016-04-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaskadSpray
Mja, säker på det? Kola är framförallt farligt för hjärtat. Och kola och alkohol skapar ett ämne i levern som gör drogen ännu mer påfrestande för hjärtat. Men hjärnskador kräver nog ett mer intensivt bruk.

Svårt att uttala sig om E då det beror på vad som är i dem. Men i sig är MDMA knappast ett ämne som är "ett av de styggaste preparaten" mot hjärnan. De andra preparaten i E kan vara värre än MDMA och då speciellt i kombination med just MDMA.

Och ingen klarar "hur mycket som helst". Har som alltid med mängd, frekvens och personlig tolerans av bruket att göra.
Snälla läs igen, två av det styggaste, nämn två andra prepp som du anser är styggare mot psyket, klart det finns, men jag sa inte att det var två av det absolut styggaste.

Har du träffat på Cola torskar? Hur tycker du att det verkar mentalt? Det går snabbast utför, samma sak om du poppar e allt för ofta. Du blir riktigt skev som människa. Så du har absolut ingen poäng med det du skriver

Sen vadå det andra preparaten i e? Standard är mdma och tjack. Antingen är du väldigt naiv. Eller bara dum
Senast redigerad av BlazedNBaked 2016-04-15 kl. 23:02.
Citera
2016-04-15, 23:28
Medlem
Citat:
Snälla läs igen, två av det styggaste, nämn två andra prepp som du anser är styggare mot psyket, klart det finns, men jag sa inte att det var två av det absolut styggaste.

Har du träffat på Cola torskar? Hur tycker du att det verkar mentalt? Det går snabbast utför, samma sak om du poppar e allt för ofta. Du blir riktigt skev som människa. Så du har absolut ingen poäng med det du skriver

Sen vadå det andra preparaten i e? Standard är mdma och tjack. Antingen är du väldigt naiv. Eller bara dum

Exempelvis är MDA och PMA farligare och säljs ibland som E. Men kombinationer av preparat är oftast det som kan ställa till problem. Vadå "standard är mdma och tjack", vem är naiv och dum här?

Angående kola, det jag sa ju. För att få hjärnskador kräver ett mer intensivt bruk av det. Så snarare du som inte uppfattat själva frågan här som TS stälde. Har inget med grova kolatorskar att göra. Frågan handlade om ett intag av E och kola då och då under bara 4 månader.
Citera
2016-04-15, 23:36
Medlem
Citat:
Exempelvis är MDA och PMA farligare och säljs ibland som E. Men kombinationer av preparat är oftast det som kan ställa till problem. Vadå "standard är mdma och tjack", vem är naiv och dum här?

Angående kola, det jag sa ju. För att få hjärnskador kräver ett mer intensivt bruk av det. Så snarare du som inte uppfattat själva frågan här som TS stälde. Har inget med grova kolatorskar att göra. Frågan handlade om ett intag av E och kola då och då under bara 4 månader.
Nu vet jag inte var du har för opålitliga kranar, men jag har själv sålt E när jag var igång och det har alltid varit mdma+tjack. Sen vem fan du handlar av och får rc droger är inte relevant för då handlar det plötsligt inte om E

Nej jag håller inte med dig alls.
Citera
2016-04-16, 01:14
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Varannan vecka i fyra månader måste man väl ändå kalla för extremt användande?
Citera
2016-04-16, 15:40
Medlem
Citat:

Jag har brukat "Ninja Turtles" rosa, "Converse" blåa, "Rolex" limegröna samt "Harley Davidson" orangea. Skiljer mycket från piller till piller men om ni har erfarenhet av just dessa och vet hur "rena" dem är så skulle jag gärna vilja veta!

Mvh
Citera
2016-04-16, 15:42
Medlem
Citat:

Du menar att nervskador och/eller andra permanenta skador kräver ett mer intensivt bruk än mina 4 månader?

Mvh
Citera
2016-04-17, 20:43
Medlem
Mr.Carters avatar
Hade en fråga jag söker svar på, men tänkte att jag skriver den här istället för att skapa en helt ny tråd.

Tog E igår för första gången på länge. Var några år sedan sist. Men jag känner mig inte långsam i hjärnan dagen efter som jag gjorde dom andra gångerna.

Tog 1 piller vid klockan 11 kanske. Hade även druckit typ 6 öl under dagen. Kände inte jättemycket efter ungefär 2 timmar så tog en till. Fick bara lite överdrivna svettningar på händer, men mådde fantastiskt.

Nu sitter jag här 14 timmar senare och känner mig fortfarande otroligt glad. Kan effekten hålla i så länge eller är det psykologiskt? Jag har nämligen haft två tunga år med vänner som gått bort och annat. Skulle inte säga att jag varit i en depression men det är inte heller något jag vet. Har ingen diagnos på det åtminstone. Bara varit lite deppigare än jag varit tidigare.

Så, för att summera är väl min fråga: Är det fortfarande lite av ruset kvar i hjärnan så det är det som gör att jag känner mig på bra humör eller kan E hjälpt mig att känna mig lite gladare även framöver? Vet ju att MDMA använts mot depression och PTSD.
Citera
2016-04-17, 23:31
Medlem
-Gil-

Det du beskriver påminner mig mycket om hur jag känner mig efter lite för hårda festivalhelger. Ingen här inne vet eftersom det är individuellt men om jag får spekulera så är det ditt psyke som spökar mest och det kommer att gå över.

Jag vill dock starkt avråda dig från att bruka igen inom en snar framtid. Du kommer bara noja ur och ha en dålig upplevelse och ännu mer ångest. Se detta som en allvarlig varning nu och dåll dig borta från E/MDMA ett bra tag framöver!

Krya på dig, tror du bara ska chilla och inte tänka så mycket på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in