Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-24, 14:20
Medlem
ParanormalParanoias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Du vet vad tjack gör va? Och du vet vad MDMA gör va? Du får ju inte ens ut 30% av MDMA-ruset när du är tjackad innan fattar du väl. Du har bara en hjärna, var inte dum i huvudet och blanda droger som har hög risk för neurotoxicitet.
Försök inte dumförklara mig.

Jag vet mycket väl vad jag pysslar med! Och att jag skulle få mindre mdma effekt när jag är tjackad vet jag inte om jag kan hålla med om.

Visserligen får ruset en helt annan karaktär (som jag föredrar!).

Sen vill jag även tillägga att jag endast blandar tjack och mdma kanske en gång per år. Då bunkrar jag såklart upp med nånting att landa på och även 5-htp samt l-tyrosine för att återställa receptorerna.

Notera att jag inte rekommenderar detta till någon.
Citera
2017-01-24, 21:43
Medlem
smileos avatar
Tjena, vad tror ni mer erfarna, är det dosen som spökar eller är det dåligt MDMA/något annat?

Har bara en gång att jämföra med, 200mg, hemma själv. Var awesome, mjuk come up och comedown, ingen AT, kände extrem glädje, kände mig rätt varm och skön, mjuk och fluffig, "mellow". Exakt som jag trodde det skulle vara fast tre gånger bättre.

Denna gången tog jag 100mg för att testa kvalitén på det jag köpt på mig lite av.
Seg come up, säkert 90 minuter innan klara effekter som inte är placebo, lite illamående (vanligt har jag hört men trodde det handlade om större doser) lite konstig feeling i bröstet, ångestliknande, men samtidigt som man mådde bra. Käkspänningar samt i "tinningen" ungefär. Frös första 60-100 minuterna, inte extremt men litegrann tror jag, iallafall, nöjd med ruset endå och skulle nog göra om det om jag fick välja i efterhand. Men var inte i närheten av så nice som 200mg, notera att det gått månader mellan tillfällena så inte det som spökar.

Nå, jag tror det handlar lite om att dosen inte riktigt "puttar över" en ordentligt och därför får en lite mixed feeling mellan nice och inte nice. Vad tror ni?

EDIT: slänger även in en till fråga någon gärna får lämna synpunkter på. Weed+MDMA? utan att man röker speciellt ofta i vanliga fall. Röka lite innan man droppar MDMA? under peaken? på comedown är det säkert nice kan jag tänka mig men innan eller under ruset då?
Senast redigerad av smileo 2017-01-24 kl. 21:57.
Citera
2017-01-24, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smileo
Tjena, vad tror ni mer erfarna, är det dosen som spökar eller är det dåligt MDMA/något annat?

Har bara en gång att jämföra med, 200mg, hemma själv. Var awesome, mjuk come up och comedown, ingen AT, kände extrem glädje, kände mig rätt varm och skön, mjuk och fluffig, "mellow". Exakt som jag trodde det skulle vara fast tre gånger bättre.

Denna gången tog jag 100mg för att testa kvalitén på det jag köpt på mig lite av.
Seg come up, säkert 90 minuter innan klara effekter som inte är placebo, lite illamående (vanligt har jag hört men trodde det handlade om större doser) lite konstig feeling i bröstet, ångestliknande, men samtidigt som man mådde bra. Käkspänningar samt i "tinningen" ungefär. Frös första 60-100 minuterna, inte extremt men litegrann tror jag, iallafall, nöjd med ruset endå och skulle nog göra om det om jag fick välja i efterhand. Men var inte i närheten av så nice som 200mg, notera att det gått månader mellan tillfällena så inte det som spökar.

Nå, jag tror det handlar lite om att dosen inte riktigt "puttar över" en ordentligt och därför får en lite mixed feeling mellan nice och inte nice. Vad tror ni?

EDIT: slänger även in en till fråga någon gärna får lämna synpunkter på. Weed+MDMA? utan att man röker speciellt ofta i vanliga fall. Röka lite innan man droppar MDMA? under peaken? på comedown är det säkert nice kan jag tänka mig men innan eller under ruset då?
Nu framstod jag säkert som ej spec erfaren pga att jag blev dumförklarad, sanningen är dock en annan. (eller så är jag bara otroligt narcissistisk..)

Är det så att du mår dåligt? (låga serotonin nivåer)

Pröva att äta 5 htp en vecka i rad och försök igen.

Sen tycker jag inte att man får ut speciellt mycket mer än det du nyss beskrev av mdma, men det är bara jag.

Med största sannorlikhet så var din första batch utbankad med amfetamin. Sen är första gången alltid den bästa gången.

Ett råd är att pröva psykedeliska droger istället, finns så otroligt mycket mer att hämta där.

Edit: sen har du ju faktist svaret i ditt egna inlägg, första gången käkade du 200 mg, andra gången 100 mg.
Citera
2017-01-24, 22:14
Medlem
smileos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParanormalParanoia
Nu framstod jag säkert som ej spec erfaren pga att jag blev dumförklarad, sanningen är dock en annan. (eller så är jag bara otroligt narcissistisk..)

Är det så att du mår dåligt? (låga serotonin nivåer)

Pröva att äta 5 htp en vecka i rad och försök igen.

Sen tycker jag inte att man får ut speciellt mycket mer än det du nyss beskrev av mdma, men det är bara jag.

Med största sannorlikhet så var din första batch utbankad med amfetamin. Sen är första gången alltid den bästa gången.

Ett råd är att pröva psykedeliska droger istället, finns så otroligt mycket mer att hämta där.

Edit: sen har du ju faktist svaret i ditt egna inlägg, första gången käkade du 200 mg, andra gången 100 mg.

Absolut, men inte säker på om det är just dosen som gjorde skillnaden på det "obehagliga" jag kände på 100 men inget på 200, förstår såklart att det blir mer eufori på 200, inte det som var frågan, hehe.

Tror inte första var bankat med amfetamin, har brukat amfetamin många många gånger och var ett helt annat rus, "mjuk och fluffig" skulle jag beskriva det som haha!

Nej mår inte dåligt, men däremot varit sjuk i influensa en vecka, glömde det... säkert det som gör sitt också
Senast redigerad av smileo 2017-01-24 kl. 22:55.
Citera
2017-01-24, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smileo
Absolut, men inte säker på om det är just dosen som gjorde skillnaden på det "obehagliga" jag kände på 100 men inget på 200, förstår såklart att det blir mer eufori på 200, inte det som var frågan, hehe.

Tror inte första var bankat med amfetamin, har brukat amfetamin många många gånger och var ett helt annat rus, "mjuk och fluffig" skulle jag beskriva det som haha!

Nej mår inte dåligt, men däremot varit sjuk i influensa en vecka, glömde det... säkert det som gör sitt också
Nu är detta visserligen inget svar på din fråga, men måste tipsa om att ta en magnesium eller två till nästa gång, det hjälper ypperligt mot spänningarna man kan få.
Citera
2017-01-25, 09:59
Medlem
Hejsan svejsan alla!

I fredags tog jag en tablett Dom Perignon, min andra mdma-resa so far, fantastisk upplevelse osv osv, MEN, under come up-en började det sticka lite i mitt bröst vilket var rätt obehagligt.

Är detta ångest som byggs genom adrenalin och come-upen? Tack så mkt.

Kände även små tendenser till stickningar i bröst dag efter.. kan d va affe blandat ? mvh
Citera
2017-01-25, 10:34
Medlem
tehSecretzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iammrbean
Hejsan svejsan alla!

I fredags tog jag en tablett Dom Perignon, min andra mdma-resa so far, fantastisk upplevelse osv osv, MEN, under come up-en började det sticka lite i mitt bröst vilket var rätt obehagligt.

Kände även små tendenser till stickningar i bröst dag efter.. kan d va affe blandat ? mvh

Vanligt att man känner sig lite oroad med come up-en inget du behöver bli orolig av.

Men ja, jag skulle säga den va blandat med affe. Fick aldrig stickningar när jag körde mitt första race i en hel natt(MDMa kristaller), sjuka mängder för min längd.
Somnade som en prins.
Senast redigerad av tehSecretzzz 2017-01-25 kl. 11:03.
Citera
2017-01-27, 12:38
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Du vet vad tjack gör va? Och du vet vad MDMA gör va? Du får ju inte ens ut 30% av MDMA-ruset när du är tjackad innan fattar du väl. Du har bara en hjärna, var inte dum i huvudet och blanda droger som har hög risk för neurotoxicitet.

Skulle inte säga att MDMA-ruset blir svagare pga tjack, snarare tvärtom blev det betydligt mer drag och stimulant-effekt jämfört med rent MDMA som är mer åt myshållet. Har flera gånger upplevt ren MDMA där jag helt ärligt kan säga att jag inte fått någon vidare energi alls, man känner sig mer likt svamp fast betydligt mer euforiskt och utan visuals förstås.

Däremot håller jag med om att det absolut inte är en bra blandning, att blanda serotonerga och dopaminerga droger är som jag förstått verkligen inte bra för hjärnan, och enligt min erfarenhet är det de gånger de varit utbankade med tjack som jag mått allra värst dagarna efter, för att inte nämna huvudvärken när ruset börjar gå ur. Jag skulle nog säga att 1 E-knapp utbankad med tjack utan redoses motsvarar kanske 1,5 ren E plus 1 redose i hur mycket det tär på hjärnan. Men det är givetvis bara utifrån hur det känns i huvudet när det gått ur och dagarna efter. Mår iallafall betydligt bättre när man får bra E utan tjack, ofta inga som helst besvär dagen/dagarna efter förutom möjligtvis lite trött och stel i käken beroende på hur mycket man tog.

När jag tog ren MDMA sist redoserade jag 3 gånger med E och 2 gånger med LSD. Och då mådde jag prima veckan efter. Däremot när jag tog 1 enda knapp med mycket tjack i mådde jag förjävligt efter.

Citat:
Ursprungligen postat av iammrbean
Hejsan svejsan alla!

Vilka Dom Perignon? De blå var jävligt bra men innehöll även en del tjack. De grå har jag ingen erfarenhet av men har hört att de skulle vara rätt rena på MDMA, kan dock inte vara säker. Man får definitivt rejält med både adrenalin och ångest på uppgången av E i de flesta fall. Stickningar i bröstet har jag ingen erfarenhet, däremot vet jag att många tror sig få sådant kopplat till ångest.

Annars vet jag att jag fått rejält med hjärtklappning under uppgången av tjackiga E-tabletter, ca 140 slag i minuten eller mer så man känner att man måste lägga sig ner. Detta har dock aldrig hänt på ren MDMA för mig, som jag personligen inte tycker påverkar hjärtat mer än vad t.ex cannabis gör. Känns inte ansträngt alls för mig som det gör på t.ex kokain (som jag inte tar i övrigt, delvis av den anledningen).
Citera
2017-01-27, 14:56
Medlem
-Zex-s avatar
Blir att poppa E under helgen, tog sista dosen cipralex igår kväll (10 eller 20 mg). Kan jag poppa idag eller ska jag vänta tills imorgon eller t.om. Nästa helg?

Är det bara som vissa säger att man får försämrad effekt eller är det rent utav livsfarligt att inta mdma och ssri?
Citera
2017-01-27, 23:37
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Blir att poppa E under helgen, tog sista dosen cipralex igår kväll (10 eller 20 mg). Kan jag poppa idag eller ska jag vänta tills imorgon eller t.om. Nästa helg?

Är det bara som vissa säger att man får försämrad effekt eller är det rent utav livsfarligt att inta mdma och ssri?

SSRI-medicinen prioriteras i hjärnan och du får därför en sämre effekt av MDMA än vad du hade fått utan din medicin. Kan dock inte svara på hur länge du behöver vänta efter sista intaget för att få full effekt och minska risken för eventuella oönskade bieffekter. Men några dagar lär inte vara dumt.
Senast redigerad av BrorGertrud 2017-01-27 kl. 23:41.
Citera
2017-01-28, 22:16
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
SSRI-medicinen prioriteras i hjärnan och du får därför en sämre effekt av MDMA än vad du hade fått utan din medicin. Kan dock inte svara på hur länge du behöver vänta efter sista intaget för att få full effekt och minska risken för eventuella oönskade bieffekter. Men några dagar lär inte vara dumt.
Testade, det var som du sa. Eller t.om. Sämre.. Jag kände absolut ingenting, inte minsta lilla.. Men dödligt var det inte
Citera
2017-01-30, 21:37
Medlem
whosEHTs avatar
Funkar det att ta mdma när man äter mirtazapin? Vet att det inte funkar med vanlig ssri, tog E när jag gick på citalopram förut och de gick ju inget vidare, men blockar mirtazapin på samma sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in