Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-11, 21:10
Medlem
Hej!

Jag har tänkt droppa E för första gången solo. Är inte orolig för att bli uttråkad, är rätt introvert och älskar musik, så jag kommer nog vara nöjd...

Men jag är orolig för uppgången.. många beskriver att man kan känna illamående likt ett starkt alkoholrus, och jag vill undvika detta så mkt som möjligt... Underlättar det om jag delar tabletten (140mg) i två, tar en först, sen en till när jag börjar känna nåt??

Det oroar mig lite att jag inte vet om det är blandat med tjack, brukar käkspänningarna vara lätta att ignorera?? Och börjar hjärtat rusa obehagligt i början??

Nyfiken...
Citera
2016-01-11, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iammrbean
Hej!

Jag har tänkt droppa E för första gången solo. Är inte orolig för att bli uttråkad, är rätt introvert och älskar musik, så jag kommer nog vara nöjd...

Men jag är orolig för uppgången.. många beskriver att man kan känna illamående likt ett starkt alkoholrus, och jag vill undvika detta så mkt som möjligt... Underlättar det om jag delar tabletten (140mg) i två, tar en först, sen en till när jag börjar känna nåt??

Det oroar mig lite att jag inte vet om det är blandat med tjack, brukar käkspänningarna vara lätta att ignorera?? Och börjar hjärtat rusa obehagligt i början??

Nyfiken...
Dela inte den. Det är vanligt att du mår dåligt typ 10 min. Men efter så mår du som en kung, så det är inget att oroa sig för
Citera
2016-01-11, 21:38
Medlem
Citat:
Hej!

Nyfiken...

Det är inte speciellt farligt. Uppgången på E är mest att det inte händer något alls på ~30 minuter sen när det väl börjar smälla på så kan magen kännas som när du oroar dig över något och en del personer spyr till och med. Sen kan det kännas lite obehagligt i ~10 minuter när ruset börjar dra igång men när synfältet zoomar in, färger blir klarare och allt börjar se vackert ut så glömmer man det snabbt och sen mår du som en kung.

Tar du halva först så kommer du inte ens få ett ordentligt rus så ta hela. Att inte komma dit man vill med serotonerga droger är skit och en ordentlig startdos behövs för att dra igång serotoninfrisättningen.
Citera
2016-01-11, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Det är inte speciellt farligt. Uppgången på E är mest att det inte händer något alls på ~30 minuter sen när det väl börjar smälla på så kan magen kännas som när du oroar dig över något och en del personer spyr till och med. Sen kan det kännas lite obehagligt i ~10 minuter när ruset börjar dra igång men när synfältet zoomar in, färger blir klarare och allt börjar se vackert ut så glömmer man det snabbt och sen mår du som en kung.

Tar du halva först så kommer du inte ens få ett ordentligt rus så ta hela. Att inte komma dit man vill med serotonerga droger är skit och en ordentlig startdos behövs för att dra igång serotoninfrisättningen.

Tack för snabba svar!! Jag får väl pina ut det helt enkelt... Är det plus eller minus att ha rökt weed i 2-3h innan intag? Bättre att vänta tills imorgon? Nyss ätit en stor måltid dessutom..
Citera
2016-01-11, 23:01
Medlem
Citat:
Tack för snabba svar!! Jag får väl pina ut det helt enkelt... Är det plus eller minus att ha rökt weed i 2-3h innan intag? Bättre att vänta tills imorgon? Nyss ätit en stor måltid dessutom..

Jag skulle ta det helt nykter om det är första gången.
Röka är väldigt nice på afterglowen, det blir lite psykedeliskt och gör att ruset kommer tillbaka lite. Sen somnar man gott när ruset lagt sig om man röker.

En stor måltid precis innan är inte att rekommendera, det kan ta ett bra tag innan ruset kommer och göra det mindre intensivt så jag skulle äta ~4 timmar före intaget.
Citera
2016-01-12, 00:28
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violent.Buddhist
Är det normalt att få extra hög puls vid lättare ansträngning någon dag/dagar efter intag? Tex gick jag snabbt upp för ett gäng trappor igår och hjärtat har aldrig slagit så hårt vid liknande ansträngning. Det var inget extremt eller så, blev inte yr eller svimfärdig eller liknande.
Oh ja! En polare man alltid eade med förr brukade ofta stanna upp och hålla sig för bröstet med en stirrande blick. När man frågade honom hur det var fatt så sade han att det inte var något och fortsatte att gå...
För några få månader sedan så var jag med honom och stannade upp på samma sätt när vi var ute och skullle hämta knappar. Han sade då att han visste vad som skedde... dvs att hjärtat hoppade över ett slag eller något och det kändes som att jag tappade andan.(Detta var ett par dagar efter att jag eat)

Jag har förövrigt upplevt den känslan ofta de senaste månaderna... Pga cs dagligen och för osund livsstil allmänt.
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Jag skulle ta det helt nykter om det är första gången.
Röka är väldigt nice på afterglowen, det blir lite psykedeliskt och gör att ruset kommer tillbaka lite. Sen somnar man gott när ruset lagt sig om man röker.

En stor måltid precis innan är inte att rekommendera, det kan ta ett bra tag innan ruset kommer och göra det mindre intensivt så jag skulle äta ~4 timmar före intaget.

Jag skulle druckit mig lite go först! det tar för mig bort allt det jobbiga med up-comen! Annars +1 på allting!

Citat:
Citera
2016-01-13, 01:03
Medlem
Parabolas avatar
det här med att man inte ska äta innan man knarkar i sig MDMA är jag medveten om men om man bögar i sig en mängd MDMA och sen äter direkt efter, skulle det påverka upcomen på ruset?
Citera
2016-01-13, 22:45
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parabola
det här med att man inte ska äta innan man knarkar i sig MDMA är jag medveten om men om man bögar i sig en mängd MDMA och sen äter direkt efter, skulle det påverka upcomen på ruset?

"Bögar i sig"...? Förstår inte varför man skulle vilja göra det, men jag gissar att du skulle få en liknande negativ effekt, eventuellt något mindre.
Citera
2016-01-14, 23:37
Medlem
Känt mig mer depig än vanligt på senaste tiden, vet dock inte om det är vädret eller att jag är sjuk och inte kunnat träna på ett bra tag ordentligt.

Om jag är depmode av för mycket Eva på senaste, kommer mina glädje depoer fyllas på i framtiden?

Eller kommer jag vara depig för resten av livet?

Hur gör ni andra? väntar ni verkligen 3 månader mellan varje gång?
Tar ni depigheten och biter ihop? eller är det bata vissa som blir depiga?

Tack på förhand // Rallarkalle
Citera
2016-01-15, 00:24
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Känt mig mer depig än vanligt på senaste tiden, vet dock inte om det är vädret eller att jag är sjuk och inte kunnat träna på ett bra tag ordentligt.

Om jag är depmode av för mycket Eva på senaste, kommer mina glädje depoer fyllas på i framtiden?

Eller kommer jag vara depig för resten av livet?

Hur gör ni andra? väntar ni verkligen 3 månader mellan varje gång?
Tar ni depigheten och biter ihop? eller är det bata vissa som blir depiga?

Tack på förhand // Rallarkalle

Du kommer återhämta dig.
Jag väntar länge för att få ut maximalt upp, och vill inte förstöra min receptorer (?) fullständigt.

En del tar SSRI o annan skit för att må bättre.
Citera
2016-01-15, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Du kommer återhämta dig.
Jag väntar länge för att få ut maximalt upp, och vill inte förstöra min receptorer (?) fullständigt.

En del tar SSRI o annan skit för att må bättre.

Trevligt ska försöka hålla det lite mer sällan i framtiden, är 3 månader den magiska gränsen man ska vänta? känns som jävla lång tid bara
Citera
2016-01-15, 11:25
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Trevligt ska försöka hålla det lite mer sällan i framtiden, är 3 månader den magiska gränsen man ska vänta? känns som jävla lång tid bara

Om du inte väntar 3 månader mellan tillfällena så kommer du förr eller senare få effekter som du nu beskriver. Desto mindre du sköter dig med att vänta, men även under ruset, efter ruset och tiden tills nästa rus desto tydligare och mer ihållande kommer generellt de negativa effekterna att bli.

3 månader är inte en lång tid, och om du tycker det så borde du än mer vara på din vakt och verkligen hålla ut. MDMA är en av de sämsta substanserna att utveckla en för god relation med enligt mig, och det säger jag av personlig erfarenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in