Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-04, 01:56
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvaskarn
Angående skadorna med MDMA så har jag en kompis som droppar 200-300mg varannan eller varje helg. Jag hävdar att det är potentiellt skadligt över tid medan han väljer att lyssna till sin kropp och påstår sig inte ha fått några som helst men eller någon AT. Det tycks dessutom som att informationen på nätet är bristfällig och studierna av skadeeffekterna få.

Är det någon som sitter på något adekvat informationsmaterial?
Det där stämmer inte, det fetade alltså. Anledningen(den officiella) till att MDMA gjordes olagligt är ju delvis pga neurotoxiciteten vid upprepat bruk. Jag orkar inte kratta ihop länkar men det är bara en googling bort.

200-300mg varje eller varannan helg är intensivt för hjärnan och kroppen. Säkerligen för själen också. Hur länge har denne hållit på så? Jag är genuint nyfiken på det.
Citera
2016-07-04, 05:19
Medlem
Theloveforthemusics avatar
Citat:
Angående skadorna med MDMA så har jag en kompis som droppar 200-300mg varannan eller varje helg. Jag hävdar att det är potentiellt skadligt över tid medan han väljer att lyssna till sin kropp och påstår sig inte ha fått några som helst men eller någon AT. Det tycks dessutom som att informationen på nätet är bristfällig och studierna av skadeeffekterna få.

Är det någon som sitter på något adekvat informationsmaterial?

För ett par år sedan så körde jag på rätt hårt på MDMA så kan väl dela med mig av vad som hände mig.

Tog MDMA lördag + fredag varje helg i 8 veckor.
Knapparna jag åt var Röda Defqon så det var väl ~150mg per knapp ungefär.

Blev väl vanligtvis 2-3 knappar på kväll så räkna på att jag tog 300-450mg per kväll, alltså 6-900mg per helg. Ibland så blev det ju såklart mer men aldrig mindre.

Jag fick inga som helst fysiska bieffekter förutom att man var lite trött och sliten dagen/dagarna efter.

Psykiskt däremot...

Till slut kraschade jag psykiskt och blev grovt deprimerad.
Slutade gå till skolan då jag bara låg hemma i sängen och tittade på risiga tv-serier och sov, orkade inte ens festa eller träffa vänner längre.
Orkade knappt duscha och äta för att allt kändes så meningslöst.
Om jag duschade en gång i veckan och åt 2 mål mat om dagen så var det bra jobbat.

Gav upp livet totalt helt enkelt.

Har varit deppresiv i vågor i många år men detta var helt klart min djupaste depression någonsin.

Det positiva med det hela är att efter 2 månader så började det bli bättre och 3 månader senare var jag helt återställd.

Men ja, bara för att man inte märker något betyder det inte att det är lugnt.
Det här smyger sig på tills en dag det slår över och blir för mycket.

Så enligt mig är det riktigt ovärt att köra på sådär hårt.
Även om det inte är livshotande och förmodligen inte kommer leda till permananta skador så är det inte värt att gå igenom det jag gjorde för man vill ha roligt varje helg.
Citera
2016-07-04, 08:05
Medlem
Guldvaskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det där stämmer inte, det fetade alltså. Anledningen(den officiella) till att MDMA gjordes olagligt är ju delvis pga neurotoxiciteten vid upprepat bruk. Jag orkar inte kratta ihop länkar men det är bara en googling bort.

200-300mg varje eller varannan helg är intensivt för hjärnan och kroppen. Säkerligen för själen också. Hur länge har denne hållit på så? Jag är genuint nyfiken på det.
Från tidiga maj kanske.
Citera
2016-07-04, 09:15
Medlem
Crankmines avatar
Han kommer förr eller senare få äta upp det där med hemska avtändningar, brainzapps ,yrsel ,likgilltighet och ångest. Och tillslut får man det mer eller mindre efter varje gång man kör även om man har långa uppehåll. Jag har kännt zappar upp emot 2 veckor efter. Det är inga leksaker iaf och man bör tänka sig för en gång extra innan man kör för ofta
Citera
2016-07-04, 13:13
Medlem
THE-OJAs avatar
Shulgins tumregel är att vänta minst Tre månader mellan intaget av MDMA för att inte ådra sig tillfällig och kanske delvis permanent försämring av seretoninreceptorernas förmåga att producera och distribuera glädjeämnet - seretonin.
Citera
2016-07-04, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av THE-OJA
Shulgins tumregel är att vänta minst Tre månader mellan intaget av MDMA för att inte ådra sig tillfällig och kanske delvis permanent försämring av seretoninreceptorernas förmåga att producera och distribuera glädjeämnet - seretonin.

Word.
Citera
2016-07-04, 15:39
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Från tidiga maj kanske.
Jag håller tummarna för din vän. Men det är nog ingen som ska bli förvånad om h*n ramlar ner i en mycket djup vinterdepression när mörkret kommer tillbaka.
Citera
2016-07-08, 22:31
Medlem
Sheen999s avatar
En fundering kring avtändning, har tagit E och rent mdma ca 4 ggr senaste året och har aldrig fått någon AT att tala om efteråt. Är det normalt att man helt enkelt inte mår för jävligt efteråt eller blir det värre med tiden?
Citera
2016-07-09, 04:43
Medlem
Crankmines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheen999
En fundering kring avtändning, har tagit E och rent mdma ca 4 ggr senaste året och har aldrig fått någon AT att tala om efteråt. Är det normalt att man helt enkelt inte mår för jävligt efteråt eller blir det värre med tiden?
Ja det kan nog bli värre med tiden. Jag kände inte av någon avtänding i början eller iaf inte de 5-10 första gångerna . Fast ja vet inte det där kan nog vara lite dosrelaterat åxå för i början tog väl inte jag några bamsedoser direkt på 200mg + påfyllning. Och sen beeror det givetvis på hur tätt man kör åxå.
Ska man klara sig undan med lindrig AT nuförtiden så får man inte köra för hårt
Citera
2016-07-10, 16:30
Medlem
Någon som vet exakt hur det här med "vilotiden" fungerar? Den rekommenderade tiden är ju 3 månader. Är detta ifall man kör max dos? Säg att man tar en halv knapp så man får i sig 100mg under en kväll, borde man inte kunna köra typ 2 veckor senare då med samma dos utan några större skador? Jämfört med om man skulle kört 250mg. Eller är det att receptorerna i hjärnan återhämtar sig på 3 månader så det är därav man ska vänta så länge oavsett dos?
Citera
2016-07-10, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheen999
Tror det är väldigt personligt men något som påverkar enormt är dosen du tar. När jag käkat knappar (brukar vara runt 1-2 på en kväll) så brukar jag ha lite på kvällen innan jag somnar, men på morgonen vakna och må som en prins Detta gäller även om jag druckit brukar jag knappt ha någon baksmälla. Däremot när jag körde kristaller och tröck i mig 200-300mg + påfyllning så hade jag både svårt att somna och mådde som en hel bög dagarna efteråt. Kände mig nedstämd i typ 1 vecka efter intag. Ifall det skulle vara så att du börjar få AT i framtiden, prova att använd dig av 5-HTP. Om du inte vet vad det är så snabb förklaring är att det förhindrar dig från att få AT om du använder dig av det innan du droppar, och tar bort den om du använder dig av det efteråt. Hoppas det inte blev allt för snurrigt.
Citera
2016-07-15, 16:43
Medlem
Har tänkt testa idag, har aldrig gjort det förut, bara rökt några gånger, har sneat av rök 2-3 gånger. Är 194 och 71 kg. Vad behöver jag tänka på? behöver jag oroa mig över något? tacksam för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in