Citat:
Ursprungligen postat av
MellowHigh
Provade MDMA för första gången för ungefär en månad sen och måste säga att det var lite av en besvikelse efter allt man har hört. Rullade hemma med min flickvän som också provade för första gången, även hon upplevde det som ganska "underwhelming". Vi tog en varsin kapsel innehållandes 100 mg kristaller, en mängd som kan ha varit för lite misstänker jag såhär i efterhand. Ruset varade i några timmar och även om allting kändes väldigt behagligt och mysigt så fanns det ingen eufori eller känslor av stark kärlek/empati. Skulle uppskatta att peaken varade i ca 20 minuter och då mådde jag onekligen riktigt bra, jag kände mig väldigt bekymmerslös och musiken var otroligt bra. Ruset dalade dock ganska snabbt efter detta, även om jag lyckades uppleva en liten peak igen genom att röka lite schysst sativa. I övrigt så kändes ruset mest som en enda lång uppgång som resulterade i ett väldigt kort rus, lite som ett enda stort antiklimax med andra ord. Först misstänkte jag att kvalitén på kristallerna inte var den bästa men ett par kompisar som rullat rätt mycket och som köpte samma kristaller menade att det var dunder, de tog dock betydligt högre doser. Vi åt även en ganska lätt måltid ca 2 timmar innan vi tog kapslarna vilket jag misstänker kan spela in.
Hade jag helt enkelt för stora förhoppningar eller var det något av ovanstående faktorer som sabbade ruset? Känns rätt deppigt att första gången blev såhär när man hört om hur fantastisk det ska vara och om hur många som upplever att de aldrig uppnår samma magiska tillstånd igen. Vi tänkte i alla fall prova igen om ett par månader och då ta 150 mg var på tom mage.
Det känns alltid mindre första gången, för ni var med all säkerhet mycket mer påverkade än vad ni själva förstod. Känslan kan stundvis vara vädligt subtil och när ni inte vet hur det ska kännas så märks det inte lika lätt. Personer runt dig märker alltid mycket tydligare att du är fuckad än du själv, speciellt när ni inte är vana. För varje gång du tar känner du av en mindre mängd tydligare. Efter 2-3ggr så kommer ni enkelt kunna diskutera känslan och skillnaderna mellan alkohol/mdma även nyktra för att ni kommer komma ihåg vad som just MDMA är.
Sedan så tog ni absolut för lite. Inte för lite för en första gång, det kan vara klokt, men bomba i alla fall 150 nästa gång och fyll på med 100 efter 40-50 minuter. Då kan jag lova dig att det inte känns underwhelming någon stans! Totalt 250 är verkligen inte
mycket heller, men absolut nog för en andra skjuts! Förhoppningarna kan inte vara för höga, för det finns inget skönare än den rena kärleken man känner i kroppen av MDMA