Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-09-06, 18:05
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kejsarensnyaklader
Håller helt med, absolut.
Tänk på hälsan, knarka i grupp....
Gruppaspekten anser jag bara är för att man ska veta vad man håller på med. Om man har koll på dosering och effekter så ser jag inga problem med att knarka på egen hand. Låter kanske lite konstigt men jag menar givetvis inte i den bemärkelsen att det är bra att sitta och skjuta heroin på egen hand dagarna i ända. MDMA däremot kan vara en terapeutisk drog och det kan man absolut syssla med på egen hand, så länge man vet vad fan man håller på med!
Citera
2015-09-07, 09:09
Medlem
Att ta E på krogen, risk eller?

Tjena. Har nu kört E 2 ggr och diskuterat lite med vänner huruvida det är dumt att ta det på krogen eller inte. Alltså, okej det kanske syns rätt tydligt att man tagit något och man blir utkastad. Ingen jättebiggie enligt mig. Men allt snack om att polisen ska ta en, man får prick i registret osv, är det verkligen så det fungerar i praktiken, så länge man inte har något på sig? Säg att man tar ett piller/en bomb innan man går in, så det kickar in därinne och man inte har på sig något med in. Om då polisen i värsta fall skulle få tag på en, är det inte bara att säga att man inte vet vad som hänt, man måste fått något i sin drink? Vad för bevis krävs för att de ska kunna hävda att man tagit det självmant? Om de tar ens polare samtidigt kanske?
Citera
2015-09-07, 09:28
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maneetti
Jag tror jag förstår vad du menar. MDMA har en kapacitet att sänka människor rejält när drogen tömt hjärnan på signalsubstans. Men det kan också få människor att hitta saker inom sig själva som de knappast anade fanns där. Förmåga att känna kärlek, få den att växa - Kärlek till sig själv, medmänniskor, universum. Kan inte påstå att jag var deprimerad den gången, innan jag testade MDMA första gången, men det förändrade ändå totalt mitt synsätt på vänskap och mellanmänskliga relationer. Och jag förändras fortfarande. Jag kan utan att tveka säga att MDMA har hjälpt mig till en odelat positiv personlighetsuveckling och hjälpt mig att komma över diverse sociala inhibitioner.
Jag har nog gett många rejält höga förhoppningar om att MDMA ska lösa depression så som den gjort för mig för det är många som velat testa eftersom de sett vad det gjort med mig, men det kanske är smart att varna de från att ha för höga förhoppningar eftersom somliga blir mer deprimerade av det? Ska göra det det känns bäst så.

Aja jag mår i alla fall skitbra i jämförelse med hur jag mått de senaste åren, och det kommer bara bli bättre så länge jag fyller mig med positivitet. Gött att det har funkat bra för dig med. MDMA är en top-notch drog alltså

Jag har typ lärt mig hur min hjärna fungerar och kan numera ta fram dåliga minnen såväl som dåliga och fråga mig vad de vill säga och fatta beslut utifrån dem.. Typ när jag känner negativ energi för att gå en väg så ser jag intentionen bakom känslan är "för mycket folk där" så går jag ett annat håll.. Ganska simpelt egentligen. Känslor är ju faktiskt bara här för att berätta oss någonting vi redan upplevt i världen fast i det förflutna. En kroppslig varningsklocka som finns där av en anledning.. Och när du är trött och deprimerad, ja då ska du ge fan att ge dig ut på jakt. Då ska du vara i en så trygg miljö som möjligt och göra saker för dig själv som ger dig energi och självförtroende.
Citera
2015-09-07, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomancer
Tjena. Har nu kört E 2 ggr och diskuterat lite med vänner huruvida det är dumt att ta det på krogen eller inte. Alltså, okej det kanske syns rätt tydligt att man tagit något och man blir utkastad. Ingen jättebiggie enligt mig. Men allt snack om att polisen ska ta en, man får prick i registret osv, är det verkligen så det fungerar i praktiken, så länge man inte har något på sig? Säg att man tar ett piller/en bomb innan man går in, så det kickar in därinne och man inte har på sig något med in. Om då polisen i värsta fall skulle få tag på en, är det inte bara att säga att man inte vet vad som hänt, man måste fått något i sin drink? Vad för bevis krävs för att de ska kunna hävda att man tagit det självmant? Om de tar ens polare samtidigt kanske?
Poliserna, om de nu av någon anledning skulle tillkallas, lär väl ta en titt på dina pupiller och sen får du följa med till stationen och kissa. Om du pissar positivt kan du räkna med ett strafföreläggande för ringa narkotikabrott.
Citera
2015-09-07, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReVarre
Jag har nog gett många rejält höga förhoppningar om att MDMA ska lösa depression så som den gjort för mig för det är många som velat testa eftersom de sett vad det gjort med mig, men det kanske är smart att varna de från att ha för höga förhoppningar eftersom somliga blir mer deprimerade av det? Ska göra det det känns bäst så.
Tror att MDMA kan ge väldigt mycket till en del människor, men mindre till andra. Det krävs en förmåga att ta in de nya känslorna och en vilja att förändras.

Senaste gången jag tog var det med en god vän som tog det för första gången, när vi fotvandrade i lappländska fjällen (för mig var det 3:e gången). Min vän har bipolärt syndrom och även sympatistörningar, enligt mig iallafall delvis orsakad av en rätt så trasig och kärlekslös uppväxt. Även utan drogen hade vi djupa filosofiska samtal under vandringen, men under morgonen med MDMA:t känns det som vi kom väldigt djupt in i ämnen som vänskap och känslor och lycka och mening i livet.
Några veckor senare kontaktade han mig och tackade så mycket på ett varmt och personligt sätt (som är mycket olikt honom) för upplevelsen. Han sa att han upplevde känslor som var nya för honom och att han kände att han kunde bli till en bättre människa. Jag hoppas att det kom från hjärtat och inte bara var manipulation från hans sida
Senast redigerad av Maneetti 2015-09-07 kl. 15:20.
Citera
2015-09-07, 16:24
Medlem
Dazzins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomancer

Det är så det fungerar i praktiken. Om du inte vill ha en prick i registret osv så måste du bestrida att du begått ett brott i domstol. Visst finns det ett fåtal fall där folk kommit undan ringa narkotika genom att tex säga "nä jag hade cannabis i blodet för att jag fick det genom att andra rökte i bilen när jag låg och sov". Ett av få undantag. Men att rätten skulle anse att ett försvar som du beskriver är trovärdigt är väldigt små, speciellt om du inte anlitar en advokat. Även om det är åklagarens skyldighet att bevisa din skuld utom allt tvivel i teorin så åker du ändå dit. Ruttet måhända men så är det. Och då har du slösat energi och tid i onödan.

Så ja, det är jävligt korkat att ta droger på krogen om du inte vill åka fast. Men om man försöker bete sig någorlunda normalt, inte stör andra gäster, väljer rätt ställen att gå till samt försöker vara anonym så är chanserna att åka fast ganska små. Var lite streetsmart helt enkelt så är det bara att köra på.
Citera
2015-09-08, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maneetti
Poliserna, om de nu av någon anledning skulle tillkallas, lär väl ta en titt på dina pupiller och sen får du följa med till stationen och kissa. Om du pissar positivt kan du räkna med ett strafföreläggande för ringa narkotikabrott.

Citat:
Ursprungligen postat av Dazzin
Det är så det fungerar i praktiken. Om du inte vill ha en prick i registret osv så måste du bestrida att du begått ett brott i domstol. Visst finns det ett fåtal fall där folk kommit undan ringa narkotika genom att tex säga "nä jag hade cannabis i blodet för att jag fick det genom att andra rökte i bilen när jag låg och sov". Ett av få undantag. Men att rätten skulle anse att ett försvar som du beskriver är trovärdigt är väldigt små, speciellt om du inte anlitar en advokat. Även om det är åklagarens skyldighet att bevisa din skuld utom allt tvivel i teorin så åker du ändå dit. Ruttet måhända men så är det. Och då har du slösat energi och tid i onödan.

Så ja, det är jävligt korkat att ta droger på krogen om du inte vill åka fast. Men om man försöker bete sig någorlunda normalt, inte stör andra gäster, väljer rätt ställen att gå till samt försöker vara anonym så är chanserna att åka fast ganska små. Var lite streetsmart helt enkelt så är det bara att köra på.

Tackar för svaren, jag tror på det ni säger. Alltså, att bli "drogad" utav t.ex. cannabis/kokain på krogen känns väl mer otroligt än ecstasy eftersom man sällan "råkar" dra en lina eller en joint. Jag förstår att sannolikheten att en ung festkille skulle bli "drogad" av ecstasy på krogen inte är så stor, jämfört med att man skulle ha tagit det självmant. Mer trovärdigt hade väl varit ifall en ung, blond tjej fått något i glaset. Samtidigt är väl förklaringen "någon måste ha lagt den i mitt glas när jag var borta" svår att motbevisa, eller är den förklaringen för svag? Det är ju knappast orimligt och jag har ju hört om kompisar som lagt i en annan kompis glas. Kan man verkligen bli dömd trots att man påstår att man blivit drogad? Och om man nu faktiskt hade blivit drogad, hade ju historien sett i stort sätt likadan ut och man blivit oskyldigt dömd.

Väldigt intresserad av svar, men helst inget om "skit i att ta det på krogen om du är så rädd" osv.
Citera
2015-09-08, 17:54
Medlem
MellowHighs avatar
Provade MDMA för första gången för ungefär en månad sen och måste säga att det var lite av en besvikelse efter allt man har hört. Rullade hemma med min flickvän som också provade för första gången, även hon upplevde det som ganska "underwhelming". Vi tog en varsin kapsel innehållandes 100 mg kristaller, en mängd som kan ha varit för lite misstänker jag såhär i efterhand. Ruset varade i några timmar och även om allting kändes väldigt behagligt och mysigt så fanns det ingen eufori eller känslor av stark kärlek/empati. Skulle uppskatta att peaken varade i ca 20 minuter och då mådde jag onekligen riktigt bra, jag kände mig väldigt bekymmerslös och musiken var otroligt bra. Ruset dalade dock ganska snabbt efter detta, även om jag lyckades uppleva en liten peak igen genom att röka lite schysst sativa. I övrigt så kändes ruset mest som en enda lång uppgång som resulterade i ett väldigt kort rus, lite som ett enda stort antiklimax med andra ord. Först misstänkte jag att kvalitén på kristallerna inte var den bästa men ett par kompisar som rullat rätt mycket och som köpte samma kristaller menade att det var dunder, de tog dock betydligt högre doser. Vi åt även en ganska lätt måltid ca 2 timmar innan vi tog kapslarna vilket jag misstänker kan spela in.

Hade jag helt enkelt för stora förhoppningar eller var det något av ovanstående faktorer som sabbade ruset? Känns rätt deppigt att första gången blev såhär när man hört om hur fantastisk det ska vara och om hur många som upplever att de aldrig uppnår samma magiska tillstånd igen. Vi tänkte i alla fall prova igen om ett par månader och då ta 150 mg var på tom mage.
Senast redigerad av MellowHigh 2015-09-08 kl. 18:00.
Citera
2015-09-08, 18:29
Medlem
Kejsarensnyakladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MellowHigh
Provade MDMA för första gången för ungefär en månad sen och måste säga att det var lite av en besvikelse efter allt man har hört. Rullade hemma med min flickvän som också provade för första gången, även hon upplevde det som ganska "underwhelming". Vi tog en varsin kapsel innehållandes 100 mg kristaller, en mängd som kan ha varit för lite misstänker jag såhär i efterhand. Ruset varade i några timmar och även om allting kändes väldigt behagligt och mysigt så fanns det ingen eufori eller känslor av stark kärlek/empati. Skulle uppskatta att peaken varade i ca 20 minuter och då mådde jag onekligen riktigt bra, jag kände mig väldigt bekymmerslös och musiken var otroligt bra. Ruset dalade dock ganska snabbt efter detta, även om jag lyckades uppleva en liten peak igen genom att röka lite schysst sativa. I övrigt så kändes ruset mest som en enda lång uppgång som resulterade i ett väldigt kort rus, lite som ett enda stort antiklimax med andra ord. Först misstänkte jag att kvalitén på kristallerna inte var den bästa men ett par kompisar som rullat rätt mycket och som köpte samma kristaller menade att det var dunder, de tog dock betydligt högre doser. Vi åt även en ganska lätt måltid ca 2 timmar innan vi tog kapslarna vilket jag misstänker kan spela in.

Hade jag helt enkelt för stora förhoppningar eller var det något av ovanstående faktorer som sabbade ruset? Känns rätt deppigt att första gången blev såhär när man hört om hur fantastisk det ska vara och om hur många som upplever att de aldrig uppnår samma magiska tillstånd igen. Vi tänkte i alla fall prova igen om ett par månader och då ta 150 mg var på tom mage.

När käkarna går som en stansmaskin och du rullar dig som en ål på golvet - då är du rätt..
Citera
2015-09-08, 19:17
Medlem
TraeHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MellowHigh

Det känns alltid mindre första gången, för ni var med all säkerhet mycket mer påverkade än vad ni själva förstod. Känslan kan stundvis vara vädligt subtil och när ni inte vet hur det ska kännas så märks det inte lika lätt. Personer runt dig märker alltid mycket tydligare att du är fuckad än du själv, speciellt när ni inte är vana. För varje gång du tar känner du av en mindre mängd tydligare. Efter 2-3ggr så kommer ni enkelt kunna diskutera känslan och skillnaderna mellan alkohol/mdma även nyktra för att ni kommer komma ihåg vad som just MDMA är.

Sedan så tog ni absolut för lite. Inte för lite för en första gång, det kan vara klokt, men bomba i alla fall 150 nästa gång och fyll på med 100 efter 40-50 minuter. Då kan jag lova dig att det inte känns underwhelming någon stans! Totalt 250 är verkligen inte mycket heller, men absolut nog för en andra skjuts! Förhoppningarna kan inte vara för höga, för det finns inget skönare än den rena kärleken man känner i kroppen av MDMA
Senast redigerad av TraeHitler 2015-09-08 kl. 19:19.
Citera
2015-09-09, 01:42
Medlem
Om jag ska köra ~120-300mg (beror på hur kvällen artar sig) MDMA på fredag och jag har käkat 2mg Iktorovil varje dag senaste dagarna.

Kommer det påverka effekten? Det borde inte göra det va? Det är väl SSRI's som gör att man inte känner av MDMA, eller?

Inget farligt heller, eller hur? Kommer ju inta alkohol också, men i rimliga mängder.

Låt säga 4-5 bärs och sen troligen typ 200MG mdma.

Sen landa på en 2mg ikto. Eventuellt så tas en 2mg ikto dagen innan (ca 24h innan) jag ska ta MDMAt/alkoholen.

Vad säger ni?
Citera
2015-09-09, 16:56
Medlem
MellowHighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraeHitler
Det känns alltid mindre första gången, för ni var med all säkerhet mycket mer påverkade än vad ni själva förstod. Känslan kan stundvis vara vädligt subtil och när ni inte vet hur det ska kännas så märks det inte lika lätt. Personer runt dig märker alltid mycket tydligare att du är fuckad än du själv, speciellt när ni inte är vana. För varje gång du tar känner du av en mindre mängd tydligare. Efter 2-3ggr så kommer ni enkelt kunna diskutera känslan och skillnaderna mellan alkohol/mdma även nyktra för att ni kommer komma ihåg vad som just MDMA är.

Sedan så tog ni absolut för lite. Inte för lite för en första gång, det kan vara klokt, men bomba i alla fall 150 nästa gång och fyll på med 100 efter 40-50 minuter. Då kan jag lova dig att det inte känns underwhelming någon stans! Totalt 250 är verkligen inte mycket heller, men absolut nog för en andra skjuts! Förhoppningarna kan inte vara för höga, för det finns inget skönare än den rena kärleken man känner i kroppen av MDMA

Mycket möjligt att det var så! Vi såg nog både bra mycket mer påverkade ut än vad vi kände oss, båda hade t.ex. tefatspupiller. Upplevde ungefär samma sak när jag introducerade tjejen för cannabis, det var flera gånger i början då hon sa att hon inte kände något trots en ganska stor mängd men där hon ändå såg väldigt påverkad ut. Det handlar nog helt enkelt om att lära sig att identifiera känslan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in