Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-09-09, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Om jag ska köra ~120-300mg (beror på hur kvällen artar sig) MDMA på fredag och jag har käkat 2mg Iktorovil varje dag senaste dagarna.

Kommer det påverka effekten? Det borde inte göra det va? Det är väl SSRI's som gör att man inte känner av MDMA, eller?

Inget farligt heller, eller hur? Kommer ju inta alkohol också, men i rimliga mängder.

Låt säga 4-5 bärs och sen troligen typ 200MG mdma.

Sen landa på en 2mg ikto. Eventuellt så tas en 2mg ikto dagen innan (ca 24h innan) jag ska ta MDMAt/alkoholen.

Vad säger ni?
Möjligt att du känner av mdmat lite mindre, men borde inte vara några större effektförluster så länge du inte käkar ikto samma dag.
Annars är det inget farligt, försök bara komma ihåg att dricka vatten också när du dricker alkohol också.
Citera
2015-09-09, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelBlau
Möjligt att du känner av mdmat lite mindre, men borde inte vara några större effektförluster så länge du inte käkar ikto samma dag.
Annars är det inget farligt, försök bara komma ihåg att dricka vatten också när du dricker alkohol också.
Tack för svar.

Men, alkohol är ju även i bilden? Ikto och alkohol ska man ju passa sig för, men det är väl mest i stora mängder, men HUR stora snackar vi om?

Sen undrar jag även, om jag tar in koks i bilden, hur pass farlig blir den kombon?

Ja, jag vet att jag inte borde men det kan hända... är inte solens ljusaste fläck
Citera
2015-09-11, 06:19
Bannlyst
Riktigt konstig fråga, men undrar hur det är att ta MDMA kristaller när man är gravid? runt 10:e veckan..

MVH
Citera
2015-09-11, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det är ju lite sent att be om råd nu. Varför tog du det överhuvudtaget i den situationen? Det låter som att du hade druckit ganska mycket alkohol innan du intog MDMA. Att ens ta det oplanerat på det där sättet är rent idiotiskt och tyvärr så får du ta konsekvenserna nu. Du skriver bland annat att "en polare kom på idén". Har du ingen egen vilja? Eller ska du skylla på polaren när soc undrar om dina drogvanor? Det är bara att ta sitt ansvar...

Man vill väll skylla ifrån sig lite kanske. Men absolut. Klart jag tackade ja när det erbjöds. Hade ingen aning om effekterna. Jag har sett vänner ta mdma många gånger utan sådana här följder. Det va väll mer det.
Jag hade enligt sjukuset ungefär 1,5 promille när jag kom in.
Citera
2015-09-11, 17:13
Medlem
MellowHighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll
Riktigt konstig fråga, men undrar hur det är att ta MDMA kristaller när man är gravid? runt 10:e veckan..

MVH

Självklart ska man inte ta MDMA om man är gravid. Vilka exakta skador det kan ge barnet är omöjligt att svara på, men det kan orsaka problem problem som visar sig långt senare i barnets utveckling. Att bruka en så lätt drog som t.ex. cannabis under graviditeten kan exempelvis leda till en ökad risk för att barnet utvecklar koncentrationssvårigheter senare i livet, MDMA bör rimligtvis ses som en mycket starkare drog och då säger det sig självt att det kommer att påverka fostrets utveckling negativt.

Edit: Kom på att frågan kanske snarare handlade om att personen i fråga redan tagit MDMA utan att veta om att hon var gravid i 10:e veckan och nu är orolig över eventuella skadeverkningar?
Senast redigerad av MellowHigh 2015-09-11 kl. 17:20.
Citera
2015-09-11, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll

MVH

Nu vet jag inte hur utvecklat ett foster är i tionde veckan när det gäller det centrala nervsystemet och serotoninreceptorer men det kan knappast vara bra och man ska självklart ge fan i alla psykoaktiva droger när man är gravid.
Citera
2015-09-13, 01:48
Medlem
Amnias avatar
Nu har jag fan lyckats att ha ett längre uppehåll, och trots ett försök på en festival så kände jag faktiskt inte av MDMA:t (antagligen p.g.a. sjukt bankat skit, om det ens var MDMA trots att det smakade det men ja...) där så rent upplevelemässigt har jag inte känt av MDMA på 6 månader.
Det var en välbehövlig break, brukade ta åtminstone varannan månad. Och se där, jorden går inte under om man slutar ta det ett tag, det mesta flyter bara på desto bättre

Men nu börjar det verkligen klia i fingrarna och jag vet att lite emma kan ordnas. Men nu till mitt "dilemma". Jag har i princip ALLTID tagit MDMA på psyrejv, enstaka gång på techno llr D&B-ställe... Testade att ta MDMA hemma en gång och det kändes så... ovärt? Det blev lite tråkigt nästan.

Men är samtidigt också trött på rejvmiljön p.g.a. det slitna jäkla folket som alltid är detsamma i min stad (väldigt sluten krets också, vissa man inte vill ha att göra med osv). Andra musikgenre-fester kaaanske tyyp funkar men som sagt testat det med; och tyvärr, det är liksom inte samma feeling där för att det kan vara säger vi 2/3 packat folk och bara enstaka likasinnade som tagit MDMA.

Men känner någon igen sig med att MDMA inte alls är ballt om man tar det hemma, eller har ni kommit på värsta grejen man kan göra för att det faktiskt ska bli asfett? Eller är mdma en så pass "vanedrog" att det faktiskt bara är ballt beroende på vad man är van vid?
Citera
2015-09-13, 10:23
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amnia
Men känner någon igen sig med att MDMA inte alls är ballt om man tar det hemma, eller har ni kommit på värsta grejen man kan göra för att det faktiskt ska bli asfett? Eller är mdma en så pass "vanedrog" att det faktiskt bara är ballt beroende på vad man är van vid?
Det skulle aldrig falla mig in att ta MDMA om jag var själv, oavsett om det var hemma eller ute. Att ta det hemma tillsammans med nära vänner för att lära känna varandra ännu bättre har jag däremot goda erfarenheter utav.

Bäst tycker jag dock om MDMA i kombination med LSD, vilket jag definitivt föredrar att göra hemma i gott sällskap.
Citera
2015-09-13, 15:30
Medlem
MD är sjukt nice att ta med polarna en fredagskväll, sitta inne i lägenheten och lyssna på musik och bara softa. Eller gå ett varv runt hamnen eller något annat trevligt ställe. Man måste inte ösa med Rave och pumpa hela natten, även att det kan va fett det med.
Citera
2015-09-14, 11:09
Medlem
Vill man utforska den sociala sidan av MDMA kan nog en hemmamiljö vara bäst. Goda vänner (en eller ett par) är ett måste, gärna med lugn musik, lite mörkt och färggranna ljusstavar.

Jag tror denna användningen av drogen skiljer sig en del från det vanliga rejvdansandet, men den är nog så värd det. Men som du antyder är du kanske för van att dansa järnet på MDMA, och att du kommer känna dig något understimulerad om du "bara" sitter och utforskar din vänskap med andra människor.
Citera
2015-09-14, 20:51
Medlem
Amnias avatar
Näväl, oavsett var jag tar MDMA nästa gång lär det bli tillfället där det får bära eller brista. Efter mitt långa uppehåll nu har jag ändå lyckats hype:a ruset som tusan igen... Oavsett om jag försöker tänka bort det eller ej kommer jag nog ha höga (för höga?) förväntningar. De sista gångerna jag tog det och fortfarande kände av en del, har det verkligen inte vart sååå jäkla ballt som det brukade vara måste jag erkänna.

Har ju hört att det trots uppehåll kan vara så att det inte längre känns speciellt bra hos vissa? Vad det nu beror på? Serotonin-nivåer som aldrig återställs igen, eller att hjärnan vant sig och blivit immun mot MDMA (!?!). Har en del polare som bara legat och chillat när de tagit MDMA, de pallade inte stå upp och dansa för fem öre... De blir liksom bara lugna och mysiga av MD:t, som man annars blir mot slutet av ruset liksom. Men jag menar för mig innebär att ta MDMA= energi, eufori, DANSA!!

Så om det fortfarande bara känns "meh" nästa gång, är det nog värt att lägga MDMA på hyllan ett bra tag. Inte lönt att slösa pengar och hjärnceller på något som inte är fett ballt liksom... Har ändå tagit det någorlunda regelbundet i 3 år så det kanske är dags att ta farväl
Senast redigerad av Amnia 2015-09-14 kl. 20:53.
Citera
2015-09-15, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amnia
Näväl, oavsett var jag tar MDMA nästa gång lär det bli tillfället där det får bära eller brista. Efter mitt långa uppehåll nu har jag ändå lyckats hype:a ruset som tusan igen... Oavsett om jag försöker tänka bort det eller ej kommer jag nog ha höga (för höga?) förväntningar. De sista gångerna jag tog det och fortfarande kände av en del, har det verkligen inte vart sååå jäkla ballt som det brukade vara måste jag erkänna.

Har ju hört att det trots uppehåll kan vara så att det inte längre känns speciellt bra hos vissa? Vad det nu beror på? Serotonin-nivåer som aldrig återställs igen, eller att hjärnan vant sig och blivit immun mot MDMA (!?!). Har en del polare som bara legat och chillat när de tagit MDMA, de pallade inte stå upp och dansa för fem öre... De blir liksom bara lugna och mysiga av MD:t, som man annars blir mot slutet av ruset liksom. Men jag menar för mig innebär att ta MDMA= energi, eufori, DANSA!!

Så om det fortfarande bara känns "meh" nästa gång, är det nog värt att lägga MDMA på hyllan ett bra tag. Inte lönt att slösa pengar och hjärnceller på något som inte är fett ballt liksom... Har ändå tagit det någorlunda regelbundet i 3 år så det kanske är dags att ta farväl

Jag misstänker att det beror på att en förändring sker i tolkningen av signalen som MDMA sänder åt hjärnan - d.v.s, att tömma allt serotonin ifrån receptorerna. Detta är inte normalt och eftersom att hjärnan är plastisk (ständigt förändrande) så kan den ändra hur receptorerna skall agera vid signalen som MDMA skickar. Efter ett par gånger är MDMA aldrig som förr igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in