Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-21, 01:07
Medlem
knazbarnets avatar
Hoppas jag lägger frågan i rätt forum och att folk kan ge mig lite svar.

Nyss hemkommen från en vecka i Ibiza (Ot: Magisk vecka). Käka totalt 4 1/2 tabletter utspritt under veckan, kände i stort sätt ingenting förutom lite trötthet under veckan förutom sön + halva idag då jag hade lite spänningar över bröstet, frös och svettades lite växlande vilket nu har gått över helt.

Började dock känna mig rejält deppig när jag sa hejdå till polarna och kom hem till mitt ensamma hus. Vilket jag visste att jag skulle göra men undrar ändå om ni har några tips till mig som inte har en speciellt lång karriär med droger. Bara tänka att det är E som gör det och härda ut det?
Citera
2015-07-21, 04:52
Medlem
Kejsarensnyakladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
Hoppas jag lägger frågan i rätt forum och att folk kan ge mig lite svar.

Nyss hemkommen från en vecka i Ibiza (Ot: Magisk vecka). Käka totalt 4 1/2 tabletter utspritt under veckan, kände i stort sätt ingenting förutom lite trötthet under veckan förutom sön + halva idag då jag hade lite spänningar över bröstet, frös och svettades lite växlande vilket nu har gått över helt.

Började dock känna mig rejält deppig när jag sa hejdå till polarna och kom hem till mitt ensamma hus. Vilket jag visste att jag skulle göra men undrar ändå om ni har några tips till mig som inte har en speciellt lång karriär med droger. Bara tänka att det är E som gör det och härda ut det?

Måste varit dåliga E om du inte fick en resa första och ev andra ggn?
bara vad jag tror. The real deal och du skulle haft en annan uppfattning. Dock så upplever alla människor saker olika. Mina första gånger vart ren terapi hemma i min soffa med en person jag fortfarande älskar, och efter det faktiskt ännu starkare känslor än tidigare.
Citera
2015-07-21, 07:13
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kejsarensnyaklader
Måste varit dåliga E om du inte fick en resa första och ev andra ggn?
bara vad jag tror. The real deal och du skulle haft en annan uppfattning. Dock så upplever alla människor saker olika. Mina första gånger vart ren terapi hemma i min soffa med en person jag fortfarande älskar, och efter det faktiskt ännu starkare känslor än tidigare.

Asså jag blev skithög av dom (slog skithårt 2ggr) och även min polare som har mycket mer erfarenhet än mig, därav en av mina bästa veckor i livet någonsin. Menade att jag inte kände så mkt biverkningar dagen efter jag tog dom.
Citera
2015-07-21, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
Asså jag blev skithög av dom (slog skithårt 2ggr) och även min polare som har mycket mer erfarenhet än mig, därav en av mina bästa veckor i livet någonsin. Menade att jag inte kände så mkt biverkningar dagen efter jag tog dom.

Bra, då uppfattade jag bara din formulering lite snett.
Jag tror på att äta ordentligt, sova ut så gott det går, motionera, prata med dina kompisar om minnen från ecstasystunderna ni delade tillsammans, duscha länge och ofta är terapi för en stel kropp och sist men inte minst - planera för nästa resa om sex månader!
Citera
2015-07-21, 11:27
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Jag tror på att äta ordentligt, sova ut så gott det går, motionera, prata med dina kompisar om minnen från ecstasystunderna ni delade tillsammans, duscha länge och ofta är terapi för en stel kropp och sist men inte minst - planera för nästa resa om sex månader!

Att planera nästa gång man skall inta ecstasy låter som en destruktiv idé som för en ifrån nuet, istället längtar man tills nästa gång. Längtan är en känsla man aldrig skall känna, den rånar dig av det enda som existerar och det är nuet. Under tiden jag skrev detta inlägget försvann ett ögonblick som aldrig kommer tillbaka igen, tänka på hur man hade det innan eller hur man ska ha det sen är enligt mig destruktivt men ibland är det bra att tänka på sina minnen men det skall inte få en att längta framåt eller bakåt.
Citera
2015-07-21, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spirituality
Att planera nästa gång man skall inta ecstasy låter som en destruktiv idé som för en ifrån nuet, istället längtar man tills nästa gång. Längtan är en känsla man aldrig skall känna, den rånar dig av det enda som existerar och det är nuet. Under tiden jag skrev detta inlägget försvann ett ögonblick som aldrig kommer tillbaka igen, tänka på hur man hade det innan eller hur man ska ha det sen är enligt mig destruktivt men ibland är det bra att tänka på sina minnen men det skall inte få en att längta framåt eller bakåt.

Ja, mer eller mindre det jag menade. Förlåt, låt dig längta till upplevelsen som kommer, när det än blir men glöm inte vila och njuta i vardagen däremellan!
Citera
2015-07-21, 13:11
Medlem
Citat:
Du har dina kloka stunder. Huvet på spiken.
Citera
2015-07-21, 16:38
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:

Får köpa nåt berocca rör och köra på det. Åker som tur e till Malaga imorgon så det borde ju lindra en del.

Citat:

Känner igen mig som fan i att inte kolla bakåt. Kollade igenom alla bilder och filmer och blev skitdeppig...
Citera
2015-07-21, 17:04
Medlem
Midsummers avatar
Kolakristaller Mdma, kombinerat med kokain?

Någon som vet mer om detta? Snabbt svar tackas och tas emot.
Citera
2015-07-21, 17:44
Medlem
"vita handgranater", "rosa handgranater" i göteborg

Jag känner en stark plikt förmedla en varning angående rosa och vita handgranater som kan cirkulera i göteborg (det va här jag köpte dom). Enligt säljaren så skulle de va rena, och endast innehålla MDMA, (precis som alltid)

På en tillställning i helgen så fick jag tag på en rosa och en vit handgranat. Tilläggas ska att jag inte ätit så kallade ecstasy på 10år, just för att de nästan alltid innehåller massa smuts. Är även väldigt försiktig när jag köper kristaller, eller pulver som är sägs vara MDMA. Då det väldigt ofta är slaget med flephedrone,mephedrone,pentedrone, och så vidare, även MDPV.
Jag behövde verkligen en varm och ljus kväll, och det fanns inget MDMA i kristal- eller pulverform. Så jag sänkte mina krav och köpte en rosa och en vit handgranat. En vän till mig köpte också en vit.

+00:00
Jag och vännen åt varsin vit, och efter ca en halvtimme så började jag både jag och min vän känna oss pigga jag blev rätt besviken eftersom det kändes som att jag hade tagit amfetamin, och jag kände inte ens ett uns av MDMA, inte min vän heller.
+1:30 fortfarande bara tjackiga, så vi splittade den rosa jag hade och tog den också...

~+2:00
Vi båda var nu väldigt skeva. Inte ett dugg likt MDMA, eller MDA, utan mer som en blanding av methoxetamine (MXE), och DOI, med en kraftig centralsimulatia i botten.

+3:00
Vi tappade totalt bort vad vi pysslade med, vi började bli enormt varma. Bokstavligen så sprutade det svett, och pulsen var enormt hög. Vid det har läget så började vi hallucinera ganska kraftigt. Men ruset var inte alls likt LSD, eller fenetylaminer såsom 2CI, 2CB, 2CE, men hade en vibe av DOI (som också är en fenetylamin) . Det va liksom rått och kallt, platt, men helt urflippat. Det fanns liksom inget djup i det, det var bara ren och skär skevhet. Vi försökte samla oss, och satt ner i timmar för att försöka få ner kroppstemperaturen och hjärtrytmen, men det hjälpte inte direkt, utan det kändes mer och mer, och vi började få svårt att veta var vi befann oss.

Min vän är mer förvirrad, och han tappar hela tiden bort vad vi är, han ser människor i stubbar och stenar och tidsuppfattningen är helt borta, och jag börjar allvarligt tänka på att ringa 112, men jag håller det för mig själv, eftersom jag skulle få min vän att bli ännu mer skev om han trodde att han va förgiftad.

Jag försöker med enorm ansträngning hålla mig fokuserad, och lugna ner oss. Tiden från detta är helt dimmig, och jag minns bara fragment av händelser.

+10:00 timmar så lyckas vi komma hem, och vid det laget så är jag helt sjukt uttorkad, och jag blöder i halsen för att mina slemmhinnor torkat ut så pass att det spruckit. Jag duschar iskallt, och dricker spirulina och chlorella och försökter få i mig juice och mineraler.

ca +12:00 så tog jag tempen på mig, och jag hade +39.1-39.2 grader kroppstemperatur trots att jag stått och duschat med iskallt vatten i ca 20-30min, samt druckit iskallt vatten. Jag har fortfarande open-eye visions, och jag upplever en stark förvirrig. Jag försöker ligga ner och meditera för att sänka min aktivitet, men kroppen börjar få kramp, och jag kan inte ligga utstäckt, utan jag hamnar efter ett tag i fosterställning. Jag kan inte ens sträcka ut mina fingrar. Hela kroppen, från tår och fingrar upp i ansiktet är i kramptillstånd.

Jag börjar återigen överväga att ringa 112, men håller mig från det och försöker göra "rotande" yoga övningar. Jag försöker aktivera kroppen så att jag kan fästa mitt medvetande i där. Det blir bättre, men så fort jag slutar så kommer krampen tillbaka...

ca +20:00

sakta börjar open-eye visions och den fysiska terrorn lämna mig, och jag lyckas sova efter ca 24 timmar efter att jag intog dessa piller. Dagen innan jag intog dessa så hade jag jobbat, och gick upp tidigt, så jag hade inte sovit på ca 40-42 timmar. Detta skulle inte ens inträffa om jag tog meth. Liknande saker hände med min vän. Båda trodde att vi skulle dö.

Dagen efter så kände jag mig riktigt trasig, och jag hade fortfarade lätta open-eye visions.
Jag har tidigare tagit kombinationer av DMX och MDMA, även ketamin och andra analoger tillsammans med MDMA. Vilket inte är något man bör göra. Själva överhettningen av kroppen kändes ganska lik som blandingar med ketaminanaloger och MDMA. Men själva mindsettet var väldigt olikt. Jag känner inte igen ruset från dessa. Men det liknar DOI, och det borde vara något liknande, eftersom det varade så pass länge, men det kändes som om det va mer saker än DOI. Något jag är säker på är att det fanns minimalt om ens någon MDMA i dessa piller. Varken jag eller min vän kände någon som helst eurofi, utan det va bara kallt och bara skevt med en konstant ångestkänsla.

Kanske var det olika saker i de rosa och vita, kanske va det en kombo av dessa tillsammans som gav starka förgiftningssymtom.

Vissa tycker att DOI är djupt och fint, men personligen, så tycker jag att det är platt jämfört med LSD. Hallicinatoner må vara kraftigare, så som med det flesta fenetylaminer, men det saknas värme, enighet, sammanhanget i universum, och den starka helande effekten som LSD, DMT och psilocybin osv besitter. Av de sistnämnda, så känner jag mig helt frisk och ren när det går ut kroppen, men på fenetylaminer känner jag mig alltid smutsig, och skev efteråt.
Jag har en lång erfarenhet av allahanda psykedelior, både de gamla hederliga sakerna, och mycket av det nya skiten som flödar.
Vill varna alla för dessa piller. Ät dom inte. Jag va väldigt nära att äta båda dessa piller, eftersom jag inte kände något av den första jag åt (förutom tjackighet), men delade den instället med min vän. Skulle jag ätit upp hela så skulle jag inte sitta här och skriva.
Jag överdriver inte ett dugg.
Av alla ting jag erfarenhet av (en lång lista från många års experimenterande), så är detta det giftigaste jag någonsin ätit.

Hoppas att detta kan avleda någon som tänkt äta dessa piller.

Meddela gärna om du har någon information om dessa
Citera
2015-07-21, 22:54
Medlem
Tjena! Vi är några vänner som ska iväg på festival om 2 dagar och funderar lite på hur vi ska lägga upp vårt drogande för att spara så mycket på hjärnan som möjligt..

Eftersom det nalkas mycket dans är det såklart centralstimultiva som står i fokus. Det vi hade tänkt var ju ecstasy (Spikad), dock funderar vi hur vi ska göra mellan kola/tjack. Läste någonstans att om du tar kola någon dag innan E så uteblir stor effekt av ecstacyn. Stämmer det?

Tjack är något vi annats tycker om, dock verkar det vara mindre förmånligt för hjärnan än kola att ta någon dag innan man droppar E?

För så som jag har förstått det så är det sämsta tänkbara att ta E första dagen då vi kommer ha
massvis med frisläppt seratonin dagen/dagarna efter när vi sedan börjar kö kola/tjack? Hur skulle ni lägga upp detta?
Citera
2015-07-21, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsummer
Kolakristaller Mdma, kombinerat med kokain?

Någon som vet mer om detta? Snabbt svar tackas och tas emot.

Kokain hämmar återupptaget av serotonin och mdma frisätter serotonin. Det är inte bara farligt att blanda utan gör mdma-ruset sämre. Både kola och mdma höjer blodtrycket och kroppstemperaturen.

Det är med andra ord varken värt det eller speciellt smart att blanda men är oftast inte livsfarligt i normala doser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in