Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-18, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingandace
Efter ett uppehåll från droger på ett år så bestämde jag mig igår för att inta MDMA.
Tog 160mg i en bomb + en refill på 70mg ca 1 1/2h efter första bomben.
Tyvärr blev jag besviken, den där magin infann sig aldrig. Jag mådde bra, men inte så mycket mer.
Förmodligen tog jag för lite. Även fast jag tycker att 160mg borde räcka efter att mina receptorer i hjärnan har fått vila i ett år.

Jag har nu ca 500mg kvar och undrar om det är waste att göra ett nytt försök, med högre dosering, inom den närmaste veckan?
Ökar toleransen mycket efter en kväll på den dosen jag tog?
Så sällan som du använder så är det bara att köra på. ta 250 +125+125 nästa gång.
Man är van vid det oavsett hur länge man väntar, bara att göra det bästa av det och tänka positivt.
Citera
2015-07-18, 21:59
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingandace
Efter ett uppehåll från droger på ett år så bestämde jag mig igår för att inta MDMA.
Tog 160mg i en bomb + en refill på 70mg ca 1 1/2h efter första bomben.
Tyvärr blev jag besviken, den där magin infann sig aldrig. Jag mådde bra, men inte så mycket mer.
Förmodligen tog jag för lite. Även fast jag tycker att 160mg borde räcka efter att mina receptorer i hjärnan har fått vila i ett år.

Jag har nu ca 500mg kvar och undrar om det är waste att göra ett nytt försök, med högre dosering, inom den närmaste veckan?
Ökar toleransen mycket efter en kväll på den dosen jag tog?

Observera att följande är ren spekulation,
hjärnan är plastisk vilket innebär att den hela tiden anpassar sig och förändras, och efter att man tagit MDMA ett par gånger så förändras ruset markant och blir inte lika intensivt och fyllt med kärlek som vid tidigare tillfällen och jag tror att detta beror på att hjärnan omprogrammerar hur receptorerna reagerar när signalen som MDMA skickar når receptorerna. Första gångerna är receptorerna helt ovana och reagerar som så att de tömmer precis allt serotonin i synapsen och även en del oxytocin sägs tömmas ut, vad jag tror sker efter ett par gånger är att receptorerna inte reagerar lika känsligt på signalen och detta kan vara en typ av försvarsmekanism ifrån att överbelastas eller ta för mycket skada. Hjärnan vet inte att du har tagit knark utan vill självklart behålla signalsubstansen serotonin till sin naturliga orsak eftersom att den är extremt viktig och integrerar med stora delar av hjärnan för att upprätthålla en frisk hjärna. Det enda som faller lite mot min spekulation är att hjärnan då möjligtvis skulle göra en immun mot signalen, men så verkar fallet inte vara och om det är möjligt för hjärnan har jag ingen aning om. Men efter ett par gånger förändras någonting med ruset, och det har inte med tolerans att göra utan mest troligt med receptorerna som skall utsöndra signalsubstansen som gör att du upplever ruset. I nuläget, har jag tagit MDMA många gånger säkert över trettio gånger och har sedan efter femte gången upplevt ruset precis likadant, man mår bra och befinner sig i nuet samtidigt som man snackar och har det lite gött i ett par timmar - inte mycket mer än så.

Det kommer aldrig tillbaka helt hur mycket du än väntar, en dos under 200mg är slöseri efter ett par gånger om du frågar mig.
Senast redigerad av Spirituality 2015-07-18 kl. 22:02.
Citera
2015-07-19, 00:39
Medlem
Dum fråga kanske. Men fått tag i lite 200mg MDMA. Å ja. Undrar lite om man snortar, vad ska man göra om man verkligen måste snyta sig? XD Asså e på MDMA nyss, å känner att jag måste nysa å snyta mig som fan, snorta 100mg i vardera näsborre. (och svalde en 200mg för oroade mig att jag skulle snyta upp xd)

Känner mig fett bäng alla redan, gick betydligt +fortare att bli hög via snorta än att bara svälja. Bättre high oxå.

Har totalt 6 tabletter, tagit 2 nu redan.
Citera
2015-07-19, 01:17
Medlem
Theloveforthemusics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackThrosten
Dum fråga kanske. Men fått tag i lite 200mg MDMA. Å ja. Undrar lite om man snortar, vad ska man göra om man verkligen måste snyta sig? XD Asså e på MDMA nyss, å känner att jag måste nysa å snyta mig som fan, snorta 100mg i vardera näsborre. (och svalde en 200mg för oroade mig att jag skulle snyta upp xd)

Känner mig fett bäng alla redan, gick betydligt +fortare att bli hög via snorta än att bara svälja. Bättre high oxå.

Man snyter sig

Om det var 30 minuter eller mer sen du snorta så kan du utan problem snyta dig vid det här laget.
Citera
2015-07-19, 01:17
Medlem
Parabolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackThrosten

Så du har alltså intagit cirka 400mg MDMA och oroar dig över uteblivet rus? jag skulle mer oroa mig över vilket hjärnspöken som kommer dom närmare 2-4 timmarna! Snyt dig om du känner att du behöver det och överanalysera inte allt för mycket! MDMA är i mitt tycke till för att släppa allt och bara existera och må bra i ett par timmar!
Citera
2015-07-19, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theloveforthemusic
Man snyter sig

Om det var 30 minuter eller mer sen du snorta så kan du utan problem snyta dig vid det här laget.

Citat:
Ursprungligen postat av Parabola
Så du har alltså intagit cirka 400mg MDMA och oroar dig över uteblivet rus? jag skulle mer oroa mig över vilket hjärnspöken som kommer dom närmare 2-4 timmarna! Snyt dig om du känner att du behöver det och överanalysera inte allt för mycket! MDMA är i mitt tycke till för att släppa allt och bara existera och må bra i ett par timmar!

Tack för svar! Ganska sent för mig att se dom nu xd snöt mig kanske 5-10min efter jag skrev inlägget. E ganska ny på E, men dessa va ganska goa faktiskt.

Ha de gött.
Citera
2015-07-19, 18:03
Medlem
Skiljer sig effekten mycket mellan olika sorters E? De består väl till största delen av MDMA och lite andra grejer (tjack?). Hur skiljer sig rent MDMA jämfört med E, effektmässigt osv?
Citera
2015-07-19, 18:42
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackedd
Skiljer sig effekten mycket mellan olika sorters E? De består väl till största delen av MDMA och lite andra grejer (tjack?). Hur skiljer sig rent MDMA jämfört med E, effektmässigt osv?

Som det ser ut i dagsläget så skall riktiga ecstasy knappar enbart innehålla MDMA. Faktorer som spelar roll är dosering, kvalité vilket i regel alltid är 84% i Europa, tolerans(tillgängligt serotonin och hur känsliga receptorerna är för signalen MDMA sänder) och om det är någonting annat i knapparna än enbart MDMA t.ex MDA eller dyl. Jag har aldrig märkt någon skillnad mellan rus, har testat fyra olika knappar alla är testade hos ecstasydata.org och innehåller enbart MDMA och har även testat fler än tio olika batches av MDMA kristaller, skillnad på rus, intensitet och längd har jag inte noterat.
Citera
2015-07-19, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spirituality
hjärnan är plastisk vilket innebär att den hela tiden anpassar sig och förändras, och efter att man tagit MDMA ett par gånger så förändras ruset markant och blir inte lika intensivt och fyllt med kärlek som vid tidigare tillfällen och jag tror att detta beror på att hjärnan omprogrammerar hur receptorerna reagerar när signalen som MDMA skickar når receptorerna. Första gångerna är receptorerna helt ovana och reagerar som så att de tömmer precis allt serotonin i synapsen och även en del oxytocin sägs tömmas ut, vad jag tror sker efter ett par gånger är att receptorerna inte reagerar lika känsligt på signalen och detta kan vara en typ av försvarsmekanism ifrån att överbelastas eller ta för mycket skada. Hjärnan vet inte att du har tagit knark utan vill självklart behålla signalsubstansen serotonin till sin naturliga orsak eftersom att den är extremt viktig och integrerar med stora delar av hjärnan för att upprätthålla en frisk hjärna. Det enda som faller lite mot min spekulation är att hjärnan då möjligtvis skulle göra en immun mot signalen, men så verkar fallet inte vara och om det är möjligt för hjärnan har jag ingen aning om. Men efter ett par gånger förändras någonting med ruset, och det har inte med tolerans att göra utan mest troligt med receptorerna som skall utsöndra signalsubstansen som gör att du upplever ruset. I nuläget, har jag tagit MDMA många gånger säkert över trettio gånger och har sedan efter femte gången upplevt ruset precis likadant, man mår bra och befinner sig i nuet samtidigt som man snackar och har det lite gött i ett par timmar - inte mycket mer än så.

Det kommer aldrig tillbaka helt hur mycket du än väntar, en dos under 200mg är slöseri efter ett par gånger om du frågar mig.

Stämmer i min erfarenhet också, tråkigt nog som det är sagt. Tagit mdma runt 10 gånger och senaste gången kändes det typ som en bättre fylla. Det var ju en rolig minnesvärd kväll och så men det där totalt tidlösa sinnestillståndet fyllt av enbart kärlek som utmärkte de första 3-4 gångerna infann sig aldrig.

Varit avhållsam nu i snart ett halvår och ska vänta tills sommaren är helt slut innan jag ger det ett sista försök. Blir det återigen bara en bättre fylla där man gillar att hoppa runt och småsnacka med lite folk, men inte mycket mer än så måste jag helt enkelt acceptera att magin har försvunnit som det så populärt heter.
Citera
2015-07-19, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spirituality

Så här jag ser det också.
Synd att det inte kommer så många liknande substanser som attackerar andra delar av serotoninreceptorerna, det verkar vara det enda som fungerar för att få tillbaka känslan av total eufori. 4-MMC, 6-MAPB, 6-APB(inte testat) Är i samma liga några sessioner.

Det är samma med tjo, det ger total eufori 3-5 gånger. Sedan är det som en bättre fylla utan snurr till en början. Spelar ingen roll om man väntar flera år.

Men serotonindroger gör en aldrig missnöjd iaf.
Citera
2015-07-19, 22:31
Medlem
Kejsarensnyakladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forumkontot
Så här jag ser det också.
Synd att det inte kommer så många liknande substanser som attackerar andra delar av serotoninreceptorerna, det verkar vara det enda som fungerar för att få tillbaka känslan av total eufori. 4-MMC, 6-MAPB, 6-APB(inte testat) Är i samma liga några sessioner.

Det är samma med tjo, det ger total eufori 3-5 gånger. Sedan är det som en bättre fylla utan snurr till en början. Spelar ingen roll om man väntar flera år.

Men serotonindroger gör en aldrig missnöjd iaf.

jag håller med ang det mesta men jag kan inte jämföra tjo och fylla även att jag gjort dem båda hundratals gånger, ensamt och i kombo.

/kejsaren.
Citera
2015-07-20, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kejsarensnyaklader
jag håller med ang det mesta men jag kan inte jämföra tjo och fylla även att jag gjort dem båda hundratals gånger, ensamt och i kombo.

/kejsaren.
Menar mest att efter dom första gångerna är det inte ens i närheten av vad det en gång var. Efter en handfull gångerna på fylla och tjo så kan man känna sig rastlös, att man behöver göra något efter ett par timmar.
Serotonerga man fortfarande njuta av.
Men det är antagligen individuellt
Senast redigerad av Forumkontot 2015-07-20 kl. 14:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in