Citat:
Ursprungligen postat av
Kingandace
Efter ett uppehåll från droger på ett år så bestämde jag mig igår för att inta MDMA.
Tog 160mg i en bomb + en refill på 70mg ca 1 1/2h efter första bomben.
Tyvärr blev jag besviken, den där magin infann sig aldrig. Jag mådde bra, men inte så mycket mer.
Förmodligen tog jag för lite. Även fast jag tycker att 160mg borde räcka efter att mina receptorer i hjärnan har fått vila i ett år.
Jag har nu ca 500mg kvar och undrar om det är waste att göra ett nytt försök, med högre dosering, inom den närmaste veckan?
Ökar toleransen mycket efter en kväll på den dosen jag tog?
Observera att följande är ren spekulation,
hjärnan är plastisk vilket innebär att den hela tiden anpassar sig och förändras, och efter att man tagit MDMA ett par gånger så förändras ruset markant och blir inte lika intensivt och fyllt med kärlek som vid tidigare tillfällen och jag tror att detta beror på att hjärnan omprogrammerar hur receptorerna reagerar när signalen som MDMA skickar når receptorerna. Första gångerna är receptorerna helt ovana och reagerar som så att de tömmer precis allt serotonin i synapsen och även en del oxytocin sägs tömmas ut, vad jag tror sker efter ett par gånger är att receptorerna inte reagerar lika känsligt på signalen och detta kan vara en typ av försvarsmekanism ifrån att överbelastas eller ta för mycket skada. Hjärnan vet inte att du har tagit knark utan vill självklart behålla signalsubstansen serotonin till sin naturliga orsak eftersom att den är extremt viktig och integrerar med stora delar av hjärnan för att upprätthålla en frisk hjärna. Det enda som faller lite mot min spekulation är att hjärnan då möjligtvis skulle göra en immun mot signalen, men så verkar fallet inte vara och om det är möjligt för hjärnan har jag ingen aning om. Men efter ett par gånger förändras någonting med ruset, och det har inte med tolerans att göra utan mest troligt med receptorerna som skall utsöndra signalsubstansen som gör att du upplever ruset. I nuläget, har jag tagit MDMA många gånger säkert över trettio gånger och har sedan efter femte gången upplevt ruset precis likadant, man mår bra och befinner sig i nuet samtidigt som man snackar och har det lite gött i ett par timmar - inte mycket mer än så.
Det kommer aldrig tillbaka helt hur mycket du än väntar, en dos under 200mg är slöseri efter ett par gånger om du frågar mig.