2015-06-17, 19:56
Medlem
TorrFlamingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berrisboy
Planerar lite pre-load inför Bråvalla och har hållt på en eller två veckor nu med att allmänt äta nyttigt, mycket bananer/frukt, havegrynsgröt, mjölk, juice/multivitaminjuicer, bär, protein osv ja ni förstår Tänker fortsätta såhär fram tills dagen-d.

Just nu sitter jag och planerar intagen av diverse supplement innan man droppar, är ju på festival så orkar inte gå all in med 20 olika supplement vid diverse exakta tidsslag men tänkte köra lite enkelt, tänkte ta 1000mg+ C-vitamin 1h innan intag samt ha en flaska med färdigblandat att gå runt och försöka sippa på under ruset. Magnesium, 2 tabletter vilket blir ungefär 750mg 1h innan intag.

Nu till mina frågor:
Förstått att E-vitamin även är bra men osäker på hur mycket och när det ska intas?
Grapejuice ska tydligen boosta säger vissa medans andra säger att det är skitsamma, tänkte att det likabra att klämma en del dagen innan och även innan intag typ samtidigt som C-vitaminerna. Vad säger ni om det och hur mycket? Ett stort glas bara?

Har L-Tyrosin samt 5-htp hemma, tänkte ta på morgonen dagen efter. Gissar att med mitt tålamod så kommer jag droppa redan dag två (Torsdag), och sen på lördag så lär man vara sugen igen (vet att det är onödigt osv men vafan det är festival ) dra 200-400mg på 5-htp på morgonen sägs kunna boosta effekten men samtidigt säger mycket emot och att det kan vara farligt pga serotogent syndrom, men säg att jag tar 400mg 5-htp typ 8:00 på morgonen och sen trycker en till 200-220mg bomb kristaller på kvällen, vad tror ni om faran? Kan tillägga att jag även kommer suga upp en hel del tjack i snoken under festivalen.

Kan tillägga att detta är första gången jag försöker vara någorlunda vettig med förberedelser osv (bortse från att jag lär droppa 2 gånger under festivalen!) så därför jag hoppas någon insatt uttråkad själ kan orka med att svara på mina frågor, samt även tillägga om det är något annat jag bör tänka på Gäller ju att knarka ansvarsfullt

Tack på förhand.

Alltså lol. Du går in helt för att vara supernyttig i flera veckor bara för att sedan knarka bort hälften av hjärncellerna efteråt?

Jag kan garantera dig med en autists säkerhet att all protein och vitaminer du stoppar i dig innan ruset kommer göra en MINIMAL skillnad på ruset. Du kan inte höja dina serotoninnivåer nämnvärt på så kort tid.

Det enda skulle du skulle kunna göra är att ladda upp med 5-htp redan nu köra det tills dagarna innan festivalen, så att dina serotoninnivåer är maxade. Och eventuellt köra någon nootropic dagarna innan och precis innan rustillfället, för vissa ger det en grymt potentierad effekt på MDMA't.
Citera
2015-06-18, 01:31
Medlem
Livesgoesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Det där låter som od x 100. 150 mg är vad jag förstår en riktigt bra start dos, och då fyller man på ytterliggare en gång kanske på 100. 250 mg på en kväll är nog tillräckligt för dom flesta? Känns som du bara tog det du fick tag på utan att riktigt veta "hur mycket man ska ta" osv... Läs på lite så gåre nog bra nästa gång. Och var försiktig!

Hej! Och tack för svar!
Gortexet nystas upp än idag kan jag säga, har inga planer på att ta något centralstimulerande what so ever igen.. tycker helt enkelt att det inte är värt det.. livet erbjuder dom bästa rusen vi behöver i nyktert tillstånd.. kärlek, god mat och härlig musik mm.. inte värt att experimentera med nått som redan är perfekt.
Kanske en öl och en joint om jag når fram till det
Citera
2015-06-18, 04:47
Medlem
Cybersluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrFlamingo
Alltså lol. Du går in helt för att vara supernyttig i flera veckor bara för att sedan knarka bort hälften av hjärncellerna efteråt?

Jag kan garantera dig med en autists säkerhet att all protein och vitaminer du stoppar i dig innan ruset kommer göra en MINIMAL skillnad på ruset. Du kan inte höja dina serotoninnivåer nämnvärt på så kort tid.

Det enda skulle du skulle kunna göra är att ladda upp med 5-htp redan nu köra det tills dagarna innan festivalen, så att dina serotoninnivåer är maxade. Och eventuellt köra någon nootropic dagarna innan och precis innan rustillfället, för vissa ger det en grymt potentierad effekt på MDMA't.

Babblar du för skit? Hört från flera håll att preloada genom att äta nyttigt och ta rätt tillskott 4 dagar eller så innan man ska käka knapp kan göra ruset märkbart bättre, och gör stor skillnad på hur man mår dagen efter.
Citera
2015-06-18, 05:31
Medlem
TorrFlamingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberslut
Babblar du för skit? Hört från flera håll att preloada genom att äta nyttigt och ta rätt tillskott 4 dagar eller så innan man ska käka knapp kan göra ruset märkbart bättre, och gör stor skillnad på hur man mår dagen efter.

Det är enbart mongolida människor och begåvningsreserven som påstår sådana saker. Du har hört det ja? Det är för att dina pundarvänner som berättar det tycker sig få extra effekt av att dricka juice innan ruset. Placebo kallas det.

Att äta nyttigt och träna kan på sikt göra att du mår bättre, i.e förbättra dina receptorer så att rusen från div. substanser blir bättre, men på några veckor? Lol, nej.

Vitaminer, mjölk, och all frukt kommer inte förbättra ditt rus (undantag bananer, eftersom de innehåller tryptofan vilken är en prekursor till serotonin). Fast det är klart, ifall alternativet skulle vara att inte äta någonting, eller att äta dessa nyttiga saker, så skulle självklart denna nyttiga föda generera ett bättre rus, men det är pga att man skulle vara ett vandrande lik om man inte ätit något på flera veckor. Men jämfört med tex. ris och kött, nej, ditt MDMA-rus blir inte bättre av att byta ut smörgåsen mot en burk tonfisk.

Finns få saker som på kort sikt kan förbättra ruset, och det är som sagt 5-htp, och diverse nootropics.
Senast redigerad av TorrFlamingo 2015-06-18 kl. 05:33.
Citera
2015-06-18, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrFlamingo

Hahaha ja jag förstår att det framstår som väldigt overkill och säkert onödigt, har en tendens att snöa in mig på saker så läst runt "lite" så drog upp inlägget här för att få feedback på sakerna.
Samma gäller ju pre-loaden, allt eller inget för min del. Lika bra att vara lite nyttig innan man trasar sönder kroppen ha de gott
Citera
2015-06-18, 08:54
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Hahaha ja jag förstår att det framstår som väldigt overkill och säkert onödigt, har en tendens att snöa in mig på saker så läst runt "lite" så drog upp inlägget här för att få feedback på sakerna.
Samma gäller ju pre-loaden, allt eller inget för min del. Lika bra att vara lite nyttig innan man trasar sönder kroppen ha de gott
Det är ju aldrig fel att ta hand om kroppen. Försök att göra det till en livsstil istället för att låta drogen vara den drivande faktorn till det. Då kan man knarka hur mycket man vill! Skämt åsido så är det trevligt att se när personer gör en liten ansträngning för att ta reda på effekter/bieffekter/etc innan man testar. Många menar säkert att det handikappar trippen eftersom man är medveten om vad som pågår i kroppen, men enligt mig så spelar det ingen roll eftersom trippen äger rum i sinnet.

Enjoy och trevlig resa.
Citera
2015-06-18, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det är ju aldrig fel att ta hand om kroppen. Försök att göra det till en livsstil istället för att låta drogen vara den drivande faktorn till det. Då kan man knarka hur mycket man vill! Skämt åsido så är det trevligt att se när personer gör en liten ansträngning för att ta reda på effekter/bieffekter/etc innan man testar. Många menar säkert att det handikappar trippen eftersom man är medveten om vad som pågår i kroppen, men enligt mig så spelar det ingen roll eftersom trippen äger rum i sinnet.

Enjoy och trevlig resa.

Försöker göra så mycket efterforskning som möjligt. Är inte första gången jag tar men nu blir detta sista "fullt ös medvetslös" på ett bra tag, förmodligen fram tills nyår, därför jag vill ha ut så mycket som möjligt av det Ha en bra dag
Citera
2015-06-19, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blankout
En av förutsättningarna för att språkpolisa är kanske då att inte särskriva 3-månadersregeln ?

Naturligtvis är det säkrare ju längre tid det går mellan rusen :P.
Dock verkar det vara svårt att hitta någon sorts vetenskaplig konsensus om vilket som är ett helt "säkert" intervall. Finns lite studier på möss och andra småstudier angående neurotoxiteten, men om man tittar på den enorma uppsjö av diskussioner som finns på internetz i ämnet så verkar det vara svårt att ge något evidensbaserat råd förutom att "använd det för fan inte för ofta under lång tid". Någon får gärna rätta mig om jag har fel!

Är garanterat ett helvete att ha gjort kaos med serontoninbalansen/receptorerna, ni som tror att ni är odödliga för att ni kunnat ta mdma/e varannan helg i ett år utan biverkningar bör antagligen tänka om och läsa på lite :P. Däremot är det förmodligen ingen katastrof att ta det "för" ofta någon gång så länge det sker väldigt sporadiskt.

Regeln existerar som för att minimera skadeverkningar, det finns inte mycket till vetenskapliga belägg bakom den men det är något som har fungerat för hundratusentals användare medan många som har missbrukat ecstasy hårt har drabbats av konsekvenser man inte önskar sin fiende. Det kan röra sig om livslånga depressioner, så det behövs inga vetenskapliga belägg bakom det för att förstå hur man skall hålla skadeverkan av ecstasy på låg nivå - det finns många på internet som har kört sönder sig på det och berättar om hur deras liv är efteråt. Brodersvetenskap eller inte, att busa för hårt med en så kraftig serotoninutsöndrande drog som ecstasy kan vara farligt om hjärnan inte tillåts att återhämta sig efteråt.
Citera
2015-06-23, 22:51
Medlem
Caesarns avatar
Vad gäller om man som färsking vill prova en gång innan man ska ut och festa? Hur lång tid borde man åtminstone ha i mellan?
Citera
2015-06-23, 23:29
Medlem
Sativamannens avatar
Citat:
Försöker göra så mycket efterforskning som möjligt. Är inte första gången jag tar men nu blir detta sista "fullt ös medvetslös" på ett bra tag, förmodligen fram tills nyår, därför jag vill ha ut så mycket som möjligt av det Ha en bra dag

Två saker jag vill flika in med:

Tjack kommer göra ditt e-rus sämre och varför i guds namn ska du trycka i dig två gånger under en och samma helg? För om du har gjort det tidigare så vet du själv att du knappt kommer iväg andra gången och det lilla skuttet upp till himlen känns knappast värt när man ska betala för notan dagarna efter. Nu kommer säkert ett och annat ljushuvud skriva att det visst går och att man visst kan bli fett påtänd andra gången och jovars, påtänd blir du nog allt men skulle säga att 90% av det andra ruset består av enorma tefat, käkspänningar och enorma svettningar.
Citera
2015-06-24, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sativamannen
Två saker jag vill flika in med:

Tjack kommer göra ditt e-rus sämre och varför i guds namn ska du trycka i dig två gånger under en och samma helg? För om du har gjort det tidigare så vet du själv att du knappt kommer iväg andra gången och det lilla skuttet upp till himlen känns knappast värt när man ska betala för notan dagarna efter. Nu kommer säkert ett och annat ljushuvud skriva att det visst går och att man visst kan bli fett påtänd andra gången och jovars, påtänd blir du nog allt men skulle säga att 90% av det andra ruset består av enorma tefat, käkspänningar och enorma svettningar.

Tja! Ljushuvudet här. Kan börja med att jag inte alls kan så mycket om ämnet då jag tog E för första gången under helgen på Defqon.1. Läste på om det först efter intaget. Jag och polaren tog alla 3 dagarna och kände ungefär samma rus varje dag. Första dagen hade vi ca 100mg MDMA tabletter och tog en halv var. Andra tog vi en hel av samma vara. Tredje dagen fick vi tag på en tablett på ca 200mg MDMA och delade på den. Jag kände inget märkvärt mer första dagen än vad jag gjorde andra eller tredje. Men då väger både jag och polaren över 85kg och antar att vi tog för lite? Det var liksom ett skönt och jämt rus alla 3 dagarna och vi har inte fått några direkta bieffekter förutom att man känner sig lite smådeppig.
Citera
2015-06-24, 02:31
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yokis
Tja! Ljushuvudet här. Kan börja med att jag inte alls kan så mycket om ämnet då jag tog E för första gången under helgen på Defqon.1. Läste på om det först efter intaget. Jag och polaren tog alla 3 dagarna och kände ungefär samma rus varje dag. Första dagen hade vi ca 100mg MDMA tabletter och tog en halv var. Andra tog vi en hel av samma vara. Tredje dagen fick vi tag på en tablett på ca 200mg MDMA och delade på den. Jag kände inget märkvärt mer första dagen än vad jag gjorde andra eller tredje. Men då väger både jag och polaren över 85kg och antar att vi tog för lite? Det var liksom ett skönt och jämt rus alla 3 dagarna och vi har inte fått några direkta bieffekter förutom att man känner sig lite smådeppig.
Antingen så ljuger du, eller så har du missförstått hur den här drogen påverkar dig. Drack du mycket alkohol under rusen? Andra droger eller mycket cannabis? Jag tror inte ett skit på att du fick samma rus tre dagar i rad, det är inte möjligt att få det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in