2014-07-06, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Houswe
Tjena! Jag undrar om 2 och en halv tablett är mycket att ta som första gång som nybörjare. Jag tog 2,5 i helgen under ca 5-6 timmars tid. De var röda med ett äpple på. Jag vill bara försäkra mig om det inte är skadligt för hjärnan eller kroppen. Och jag undrar när jag kan ta det igen utan att bli beroende?

Känner inte igen just de som du tog, men de flesta tabletter ligger på 150 till 210 mg, vilket skulle innebära att du tog mellan 375 - 525 mg ecstacy. I vanliga fall brukar man säga att man inte ska ta mer än ~200mg ecstasy per kväll för att hålla sig säker från skador. Så du tog alltså på tok för mycket, men en enstaka gång gör det såklart inte så mycket. Se bara till att inte knapra flera piller per kväll i framtiden.

Har ingen aning om hur ofta man måste ta ecstasy för att bli beronende, men du bör vänta 2-3 månader tills du tar ecstasy nästa gång för att vara säker på att du inte skadar din kropp.

Edit: För att förklara lite bättre så är ecstasy neurotoxiskt, dvs. skadligt för hjärnan. Neurotoxiciteten som sker när man tar ecstasy ökar fort när man tar större doser av ecstay, därav bör man inte ta för mycket.
Senast redigerad av Sovet80 2014-07-06 kl. 21:46.
Citera
2014-07-06, 22:36
Medlem
narkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sovet80
Känner inte igen just de som du tog, men de flesta tabletter ligger på 150 till 210 mg, vilket skulle innebära att du tog mellan 375 - 525 mg ecstacy. I vanliga fall brukar man säga att man inte ska ta mer än ~200mg ecstasy per kväll för att hålla sig säker från skador. Så du tog alltså på tok för mycket, men en enstaka gång gör det såklart inte så mycket. Se bara till att inte knapra flera piller per kväll i framtiden.

Har ingen aning om hur ofta man måste ta ecstasy för att bli beronende, men du bör vänta 2-3 månader tills du tar ecstasy nästa gång för att vara säker på att du inte skadar din kropp.

Edit: För att förklara lite bättre så är ecstasy neurotoxiskt, dvs. skadligt för hjärnan. Neurotoxiciteten som sker när man tar ecstasy ökar fort när man tar större doser av ecstay, därav bör man inte ta för mycket.

Jag skulle inte säga att dem flesta knapparna här i Sverige ligger på 150-210mg.
Skulle snarare säga 60-120mg.
Men däremot FINNS det bra knappar med 150-210mg, men det är knappast standard i Sverige, även om knapparna börjar bli bättre å bättre nu här i vårat land.
Citera
2014-07-06, 23:51
Medlem
Kanske en liten halvdum fråga men..
Körde min första träff med eva i förrgår på blåa rolex!
Intog en halv tablett kl 00:00 i samband med 2 groggar. Ingen verkan förutom att jag känner
Mig lite halvmysko runt 02 slaget.
intog ännu en tablett till vid 02:00 slaget. Och börjar bli lack då jag tror att jag blivit blåst.
Tänder en spliff vid kl 3 och 20 min efter det börjar det kicka in ordentligt.

Min fråga är.. Kan spliffen ha verkat in i att kicka igång E effekten?
Citera
2014-07-07, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annelipunani
Är rätt så säker på att det var den andra tabletten som kickade igång ruset.
Citera
2014-07-07, 16:55
Medlem
Houswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sovet80

Alright, när jag tog sista pillret fick jag en rejäl huvudvärk. Och den höll i till nästa dag. Är det normalt eller? Det kändes som jag tog för många för jag hade ett illamående som höll i kanske en halvtimme eller mer efter sista pillret och ja även huvudvärken.
Citera
2014-07-07, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narki
Jag skulle inte säga att dem flesta knapparna här i Sverige ligger på 150-210mg.
Skulle snarare säga 60-120mg.
Men däremot FINNS det bra knappar med 150-210mg, men det är knappast standard i Sverige, även om knapparna börjar bli bättre å bättre nu här i vårat land.

innan SR gick åt helvete la de flesta knapparna här på 150mg+.
2012 och 2013 var riktigt goda år för E-marknaden.
Citera
2014-07-07, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annelipunani
Intog en halv tablett kl 00:00 i samband med 2 groggar. Ingen verkan förutom att jag känner
Mig lite halvmysko runt 02 slaget.
intog ännu en tablett till vid 02:00 slaget. Och börjar bli lack då jag tror att jag blivit blåst.
Tänder en spliff vid kl 3 och 20 min efter det börjar det kicka in ordentligt.

Min fråga är.. Kan spliffen ha verkat in i att kicka igång E effekten?
Lite skumt över dessa 2 timmar innan det började slå till.
Är du säker på att detta inte var någon bensofuran du fick?

Och ifall det var E så var det antagligen väldigt svaga och spliffen hjälpte då på traven en bit.
Citera
2014-07-08, 13:18
Medlem
okej så 2 kompisar å jag tog E, en kompis kicka in DIREKT. tog honom kanske 15 mins. för mig och min kompis tog de 2 hela timmar. trodde först inte jag skulle känna nåt alls.

iaf. nån som vet vad man kan göra för att bli hype tillsammans?
Citera
2014-07-08, 13:52
Medlem
badobidamdams avatar
Tjena, har tidigare nämnt att jag och en polare ska till tomorrowland nu snart men de är en fundering jag inte får riktigt svar på.

I trådstarten nämns de antal upp mot 5knappar, i viss trådar ser man att folk tagit en halv knapp medans vissa säger att 2,5 är för mycket, är de för mycket att poppa i sig 2knappar där nere eller blir de som förväntat underbart?

Röker gräs rätt så flitigt så de kanske är bättre att köra 1knapp å röka lite innan?
Tacksam för svar!
Citera
2014-07-08, 14:00
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badobidamdam
Tjena, har tidigare nämnt att jag och en polare ska till tomorrowland nu snart men de är en fundering jag inte får riktigt svar på.

I trådstarten nämns de antal upp mot 5knappar, i viss trådar ser man att folk tagit en halv knapp medans vissa säger att 2,5 är för mycket, är de för mycket att poppa i sig 2knappar där nere eller blir de som förväntat underbart?

Röker gräs rätt så flitigt så de kanske är bättre att köra 1knapp å röka lite innan?
Tacksam för svar!
Allt beror på hur stark knappen är.
Vet man inte så är det bättre att spela säkert och börja med en för att se hur den slår.
Citera
2014-07-08, 14:03
Medlem
badobidamdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Allt beror på hur stark knappen är.
Vet man inte så är det bättre att spela säkert och börja med en för att se hur den slår.
Får ju bli att kika ecstacydata och pillreports men om dem inte finns med så får de bli 1 å lite gräs efter peaken
Citera
2014-07-08, 14:26
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badobidamdam
Får ju bli att kika ecstacydata och pillreports men om dem inte finns med så får de bli 1 å lite gräs efter peaken
Jag brukar köpa åtminstone två, har man inte nått dit man vill efter 60-90 minuter så kan man poppa en till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in