Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-12, 00:12
Medlem
Sääbääs avatar
Bakfyllan, är det bara psykiskt eller är det något fysiskt?

Om man tex tagit E kvällen innan och sen vaknar upp smått deprimerad osv , kan man då gå och träna eller är det mer negativt?
Citera
2008-05-12, 00:43
Medlem
DeepForests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whissle
Misstänker som det, men verkligen alla andra blev helt jävla överlyckliga på samma dos som jag kände mig lite piggare av. Nåja har väl hittat en drog som jag är väldigt resistant mot, nån gång ska ju vara den första

En fråga bara. Äter du nå antidepressiva (SSRI) läkemedel?
Citera
2008-05-12, 01:02
Medlem
bastians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sääbää
Bakfyllan, är det bara psykiskt eller är det något fysiskt?

Om man tex tagit E kvällen innan och sen vaknar upp smått deprimerad osv , kan man då gå och träna eller är det mer negativt?

Det är fysiskt, hjärnan har brist på nya friska serotininer och har svårt att skicka ut signaler som gör att du känner dig lycklig/normal/utan deprison. Som jag har förståt det hela så finns det en sorts tablett/läkemedel du kan ta som kroppen sen gör om direkt till serotininer men jag har inte namnet i huvudet.
Citera
2008-05-12, 13:06
Medlem
Chuckeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bastian
Det är fysiskt, hjärnan har brist på nya friska serotininer och har svårt att skicka ut signaler som gör att du känner dig lycklig/normal/utan deprison. Som jag har förståt det hela så finns det en sorts tablett/läkemedel du kan ta som kroppen sen gör om direkt till serotininer men jag har inte namnet i huvudet.
5-htp möjligtvis?
Citera
2008-05-12, 14:13
Medlem
bastians avatar
precis det var 5-htp jag tänkte på.
Citera
2008-05-12, 15:08
Medlem
Foams avatar
5-HTP kan intas regelbundet mellan MDMA-sessionerna. Det hjälper mot "bakfyllan", men det finns andra preparat som begränsar ev. toxitet.
Intar man prozac eller annat SSRI nån timme efter ruset, så kan ev. skador minimeras. Observera att man inte ska blanda 5-HTP och SSRI, det är antingen eller som gäller.

Sen kan man käka en massa antioxidanter. Framförallt Vitamin E.

Väntar otåligt på mina MDMA-kristaller
Senast redigerad av Foam 2008-05-12 kl. 15:31.
Citera
2008-05-13, 10:44
Bannlyst
Citat:
precis det var 5-htp jag tänkte på.

Nån som har något mer precis läkemedelsnamn för detta preparat (5-htp) att dela med sig av?
Citera
2008-05-13, 15:41
Medlem
bastians avatar
Läkemedlet heter 5-htp, finns inte att köpa i svergie än men går att beställa från diverse internetshoppar.

http://www.bodystore.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=3&funk=visa_artikel&artnr=A429 6-1r&extra=000

http://wwwc.aftonbladet.se/halsa/9911/13/ljus3.html
Citera
2008-05-14, 02:57
Medlem
Foams avatar
Citat:
Läkemedlet heter 5-htp, finns inte att köpa i svergie än men går att beställa från diverse internetshoppar.

http://www.bodystore.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=3&funk=visa_artikel&artnr=A429 6-1r&extra=000

http://wwwc.aftonbladet.se/halsa/9911/13/ljus3.html

Bodystore är ju en Svensk shop?
Senast redigerad av Foam 2008-05-14 kl. 02:59.
Citera
2008-05-14, 04:28
Medlem
BigFatCones avatar
annars är smartbar ett bra ställe att beställa 5HTP ifrån..
Citera
2008-05-14, 10:53
Medlem
bastians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foam
Bodystore är ju en Svensk shop?

Jo visst är det så, var kanske lite otydlig men 5-htp finns inte att köpa i en "riktig" butik om jag har förstått det rätt men går att beställa från diverse internetshoppar.
Citera
2008-05-22, 22:21
Medlem
Profets avatar
Är sjukt jävla sugen på att prova ecstasy en gång iaf

Undrar bara över hur bra man kan kontrollera sig under själva ruset?? Har ju sett filmer med folk som står o slänger med armarna o ser helt borta ut ^^ Kan man t.ex sitta o prata med en person på krogen och verka vara hyfsat normal ??

Sen eftersom jag, vad jag vet, inte känner någon som kränger ecstasy undrar jag om det finns nån sida på internet i stil med b**mail.biz fast med ecstasy o liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in