Citat:
Ursprungligen postat av BillLee
Tar man tillräckligt mycket MDMA får man alltid hallisar.
Fel.
Jag har ätit ansenliga mängder ecstasy/MDMA och överdoserat flera gånger genom åren, men aldrig fått några hallucinationer. Den absolut första gången lyste/glänste färgerna på löven på ett extra vackert sätt, men mer än så har jag aldrig påverkats hallucinogent av MDMA.
Vad är det för typ av hallucinationer du och dina vänner får?
Citat:
Ursprungligen postat av Packie McReary
Det är verkligen inget jag säger emot heller. För även om du inte uppfattar världen på ett sådant sätt som du gör under påverkan av psykedeliska droger som LSD och Psilocybin. Så är ändå verkligheten så skev under ett MDMA-rus att det måste betecknas som hallucinogent.
Jag anser att man alltid är väldigt klar i huvudet och har en normal verklighetsuppfattning under ett MDMA-rus (alltså är man långt i från skev i den bemärkelsen, även om man
ser minst sagt fucked up ut). Däremot når man ett högre medvetande, ökad empati och förståelse för andra människor (förutom för de klassiska partyeffekterna hos drogen, eufori, festhumör och danssug).
MDMA tillhör
absolut inte den hallucinogena kategorin droger. Den enda korrekta rubriceringen är att det är en empatiolog, där den står ensam med ett tveksamt gästspel av methylone. Måste man placera in drogen i ett av de traditionella facken så är det tveklöst en centralstimulantia.
Citat:
Ursprungligen postat av Packie McReary
Vanligtvis blir jag inte spontant kär i mina kompisar...
Inte? MDMA överflödar hjärnan med serotonin, vilket för de flesta brukar innebära att man älskar sin familj, vänner och kärester ännu mer än vanligt. Märkligt att du inte upplever samma sak.