Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-09, 14:35
Medlem
Kristofer.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillLee
Tar man tillräckligt mycket MDMA får man alltid hallisar.

"ecstasy är ett hallucinogent narkotikapreparat."

Står det på wikipedia, så det kanske inte är undra på att man får hallisar.
Citera
2010-09-09, 14:58
Medlem
Packie McRearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristofer.
"ecstasy är ett hallucinogent narkotikapreparat."

Står det på wikipedia, så det kanske inte är undra på att man får hallisar.

Det är verkligen inget jag säger emot heller. För även om du inte uppfattar världen på ett sådant sätt som du gör under påverkan av psykedeliska droger som LSD och Psilocybin. Så är ändå verkligheten så skev under ett MDMA-rus att det måste betecknas som hallucinogent.

Vanligtvis blir jag inte spontant kär i mina kompisar...
Citera
2010-09-10, 15:01
Medlem
PixiePunks avatar
Tuggade nxanor depot 1 mg och svalde ne vid 9 tiden imorse....rövapannade även 15 mg zopiklon!
Nu till min fråga....Kommer detta att påverka min E oskuld ikv?Har 3 st Vita V som skall förstäras...Eventuellt någon lina methylone

Vad har grabbarna att säga om detta....Har sökt som en gnu men ikke funnit:/

//xoxo
Citera
2010-09-10, 16:16
Medlem
kimztahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixiePunk
Tuggade nxanor depot 1 mg och svalde ne vid 9 tiden imorse....rövapannade även 15 mg zopiklon!
Nu till min fråga....Kommer detta att påverka min E oskuld ikv?Har 3 st Vita V som skall förstäras...Eventuellt någon lina methylone

Vad har grabbarna att säga om detta....Har sökt som en gnu men ikke funnit:/

//xoxo

Kan säga att vita V var riktigt tunga!
Citera
2010-09-11, 10:58
Medlem
Vi är 5 personer som på måndag ska åka iväg till en sommarstuga och testa E för första gången, vi har 18 st Gröna recycles med oss.

Det blir alltså 3,6tabs var, eller låta 2 st ta 3 var och resterande 4.

Vi vet dock inte hur vi ska göra, har läst lite överallt att ska man ta flera ska man ta alla samtidigt.
Vad blir bäst? Droppa 3 direkt, sen inte ta mer? Eller dubbeldroppa 3 direkt och inte ta 4?
Eller droppa 2 sen vänta och ta 2 till?

Vad blir bäst, tror ni?

Vi har alla erfarenhet av methylone tidigare så vi vet "ungefär" vad som väntar, därav vill vi bli så Eade som möjligt första gången, det ska skicka till riktigt ordentligt.

Vore tacksam om någon kunde hjälpa oss. Mvh
Citera
2010-09-11, 12:00
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillLee
Tar man tillräckligt mycket MDMA får man alltid hallisar.

Fel.

Jag har ätit ansenliga mängder ecstasy/MDMA och överdoserat flera gånger genom åren, men aldrig fått några hallucinationer. Den absolut första gången lyste/glänste färgerna på löven på ett extra vackert sätt, men mer än så har jag aldrig påverkats hallucinogent av MDMA.

Vad är det för typ av hallucinationer du och dina vänner får?

Citat:
Ursprungligen postat av Packie McReary
Det är verkligen inget jag säger emot heller. För även om du inte uppfattar världen på ett sådant sätt som du gör under påverkan av psykedeliska droger som LSD och Psilocybin. Så är ändå verkligheten så skev under ett MDMA-rus att det måste betecknas som hallucinogent.

Jag anser att man alltid är väldigt klar i huvudet och har en normal verklighetsuppfattning under ett MDMA-rus (alltså är man långt i från skev i den bemärkelsen, även om man ser minst sagt fucked up ut). Däremot når man ett högre medvetande, ökad empati och förståelse för andra människor (förutom för de klassiska partyeffekterna hos drogen, eufori, festhumör och danssug).

MDMA tillhör absolut inte den hallucinogena kategorin droger. Den enda korrekta rubriceringen är att det är en empatiolog, där den står ensam med ett tveksamt gästspel av methylone. Måste man placera in drogen i ett av de traditionella facken så är det tveklöst en centralstimulantia.

Citat:
Ursprungligen postat av Packie McReary
Vanligtvis blir jag inte spontant kär i mina kompisar...

Inte? MDMA överflödar hjärnan med serotonin, vilket för de flesta brukar innebära att man älskar sin familj, vänner och kärester ännu mer än vanligt. Märkligt att du inte upplever samma sak.
Citera
2010-09-11, 12:33
Medlem
Superfluous.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trigger99
Vi är 5 personer som på måndag ska åka iväg till en sommarstuga och testa E för första gången, vi har 18 st Gröna recycles med oss.

Vi vet dock inte hur vi ska göra, har läst lite överallt att ska man ta flera ska man ta alla samtidigt.
Vad blir bäst? Droppa 3 direkt, sen inte ta mer? Eller dubbeldroppa 3 direkt och inte ta 4?

Vad blir bäst, tror ni?

Vi har alla erfarenhet av methylone tidigare så vi vet "ungefär" vad som väntar, därav vill vi bli så Eade som möjligt första gången, det ska skicka till riktigt ordentligt.

Rekommenderad dos är 100-140 mg (~120 mg) MDMA följt av en återdosering i intervallet 40-100 mg när peaken är över. Mer än så förlänger kalaset, men mestadels sk bieffekter. Som förvisso vissa tycker om, men det resulterar i vad många skulle anse som slöseri. Snorta inget MDMA, oralt ger mest effekt (bortsett från IV).

Det är svårt att avgöra hur mycket MDMA det är i just dina "Gröna recycles", men detta är en knuff i rätt riktning. Skulle gissa på att en optimal dosering ligger runt två stycken initialt och sen en till två efter ~två timmar.
Citera
2010-09-11, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trigger99

Vad blir bäst, tror ni?

Jag har väldigt stor erfarenhet av E/MDMA.
Kör 2st dubbeldropp och sen efter runt 1,5timme kör dom 2sista så borde ni flyga iväg några timmar, Det är som sagt inga dunderknappar.
Ni som kör 3st, Kör 2st dubbeldropp sen efter 1 timme den sista.
Citera
2010-09-15, 18:50
Medlem
Boys!

Vore tacksam om någon vet vad detta är för några E-tabletter. Hittade dem i mellansverige också...

http://img818.imageshack.us/img818/541/whatisthisbetterpic.jpg

Tack för hjälpen!

Edit:

På framsidan tycker jag själv det ser ut som en fjäril och på baksidan ett R i en cirkel - och en skråma så man kan bryta av den på mitten. Dock inte säker så hade gärna behövt lite hjälp!
Tack i
Senast redigerad av imlikenono 2010-09-15 kl. 19:15.
Citera
2010-09-15, 19:48
Medlem
JiNZs avatar
rosa fjärilar, har ej prövat dom så vet inte hur dom är
Citera
2010-09-16, 22:17
Medlem
EcstasyRisings avatar
hej. igår var en sådan där vacker höstdag, solen sken, löven var gulbruna och det duggregnade. jag var dessutom ledig och tänkte att det var dags för en E-promenad. så jag gick en rundtur runt kommunen och lyssnade på hög musik medan dom enda jag träffade var hundägare och stavgångare som tittade snett på mig. tror jag.

när jag väl vandrat påtänd och känt på mina hårstrån tusen gånger började ruset avta och jag gick hem och la mig för att vila fötterna. konstigt nog lyckades jag somna ganska snabbt och här kommer min fråga. är det vanligt för er, att drömma efter en natt med E? det kändes som att jag inte sov, men det råkar jag veta att jag gjorde och hade mycket realistiska drömmar, men färger, former och gud vet allt. brukar ni också drömma speciella drömmar efter E-rus? mycket vackert får jag säga, har haft liknande drömmar förut efter just e-rus.
Citera
2010-09-17, 14:28
Medlem
PixiePunks avatar
Tjo!Drog i mig ungefär 1mg sub vid kl 9 imorse....Är det någon fara att droppa ett par gröba recycles ikv då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in