Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-22, 07:25
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
...eller så har du helt enkelt köpt en "ecstasytablett" som i själva verket innehåller något billigt skit istället.

Suck. Ja, det är klart att det måste vara så, när åt samma vita mitzar som alla andra (2001).
Citera
2007-06-22, 15:19
Bannlyst
Kan man ta mindre doser (1/4 dels knapp) som nybörjare o bara uppleva välmående utan att det är så extremt att man kan göra dumma saker som ringa upp folk o berätta vad man gör eller gå o krama på folk på stan?
Citera
2007-06-22, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR_Robin_89
Kan man ta mindre doser (1/4 dels knapp) som nybörjare o bara uppleva välmående utan att det är så extremt att man kan göra dumma saker som ringa upp folk o berätta vad man gör eller gå o krama på folk på stan?

men så jävla fucked blir man inte.. man har ganska bra kontroll endå men dom nära du e med kan du mkt väl sprida kärlek och kramar till.. men en fjärdedels tablett e helt onödigt.. sen om det e första gången så käka dom i slutet sällskap
Citera
2007-06-23, 20:42
Medlem
LéKrisss avatar
Visst går det f.ö att dra i sig en mindre mängd för att nå just en pytteliten skjuts extra i en trevlig riktning, men chansen är också ganska stor att man inte märker något alls om man även super. Vid halvlåga doser har jag själv märkt att det även kan bli tvärtom. Istället för för det lilla extra positiva har jag bara blivit trött, asocial och uttråkad på allt.
Men så är jag inte helt vanlig heller, av amfetamin kan jag t.ex. bli ganska inåtvänd och tystlåten och till och med sömnig vid låga doser (satte mig i en fotölj på ett rave och somnade till någon timma en gång när jag kände mig uttråkad för att pulvret gav så lite effekt. Har inte ADHD).
Citera
2007-06-24, 19:34
Medlem
Cheers, väldigt fin tråd
Citera
2007-06-28, 21:26
Medlem
Skit grym faq! hittade direkt vad jag letade efter
en annan sak, hur är det att ta E och alkohol om det är första gången på en fet fest?
Citera
2007-06-29, 07:51
Medlem
softishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krix
en annan sak, hur är det att ta E och alkohol om det är första gången på en fet fest?
Välj antingen eller är mitt tips. E njuts bäst på egen hand (inga andra rusmedel) enligt mig. Alkohol förstör bara den där sköna lyckokänslan tycker jag. När det dessutom är första gången (som är rätt oslagbar) bör man inte döda E-känslan med sprit.
Citera
2007-06-29, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krix

Ingen fara, är det bra E så känner du inte av alkoholen ändå och är det dåliga E så tycker jag alkoholen boostar och det är bara trevligt att smutta på en öl eller cider, eller kanske nån grogg, men för den skullen behöver man ju inte vrålsupa, men alkohol lagom nog att man normalt sätt skulle blivit lite småfull gör ju inget, men glöm inte bort att dricka vatten lite då och då också.

Och glöm inte, ecstasy är en FEST-drog så man ska parta på ordentligt, folk börjar göra den till sitta-hemma-och-stirra-i-taket-drog.
Citera
2007-06-29, 12:58
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelpanna
Ingen fara, är det bra E så känner du inte av alkoholen ändå och är det dåliga E så tycker jag alkoholen boostar och det är bara trevligt att smutta på en öl eller cider, eller kanske nån grogg, men för den skullen behöver man ju inte vrålsupa, men alkohol lagom nog att man normalt sätt skulle blivit lite småfull gör ju inget, men glöm inte bort att dricka vatten lite då och då också.

Och glöm inte, ecstasy är en FEST-drog så man ska parta på ordentligt, folk börjar göra den till sitta-hemma-och-stirra-i-taket-drog.

Bästa haha.
Citera
2007-06-29, 15:57
Medlem
BrrakBrraks avatar
Finaste är att dricka några öl innan, så man blir lite varm i kroppen, sen slänga några. Tycker det slår på bättre då, sen är det inte helt fel att spara några öl till under ruset också. Och varför inte klämma en liten fet när man ändå är på topp?
Citera
2007-07-05, 10:57
Medlem
KisseMjaos avatar
Jag har börjat äta epilepsi/manodeppresiv medecin, nån som vet om jag inte kommer känna av E längre då?..isåfall slutar jag fan med den...
Citera
2007-07-05, 17:31
Medlem
BrrakBrraks avatar
Ifrån faqen:

Citat:
Jag medicinerar ”antideppressiva”/”lyckopiller”/SSRI – kan jag ta E?
SSRI innebär exempelvis Zoloft, Seroxat, Cipramil och Prozac. SSRI står för selektiv serotoninåterupptagningshämmare. Det är just serotoninåterupptagningen som Ecstastyn påverkar och eftersom SSRI hämmar återupptagningen betyder det att du kommer få ett mycket försämrat rus. Troligen kan du känna ”något” men det kommer mest att bli en obekväm upplevelse.

Lite mer tekniskt: Eftersom SSRIn blockerar serotoninåterupptagningsproteinerna kan inte Ecstasyn påverka dem och på så sätt släppa ut mängder med serotonin. Ecstasy släpper dock även ut dopamin samt norepinephrine. Detta kommer att göra att personen i fråga kommer känna ”något” men inget rus. Detta brukar resultera i en olustig känsla. Detta beror dock på hur stor dos SSRI du medicinerar – vissa användare har känt ett litet rus – men de har oftast medicinerats lite SSRI och intagit en större mängd Ecstasy. (#8)

Ryktet säger dock att det kan rent av vara dödligt att inta MDMA under en SSRI-medicinering. Men detta är absolut inget jag vet eller har hittat information om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in