Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-16, 14:46
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
6-apb är lätt tjackigt, bra eufori med lite lätta visuella effekter som starkare färger och mönster som rör sig. Håller i sig längre och är jämnare än mdma enligt mig.
Mdma ger mer eufori och kärlek, det är ett "klarare" rus men kortare och accelererar/kraschar snabbare.

Tack för ett utförligt och bra svar!
Citera
2013-04-16, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
jag tycker att du ska vänta minst 30dagar, helst 60dagar...men det kommer du ju inte att göra så kör på

Hur länge ska man egentligen vänta mellan tillfällena? Jag skulle vilja ta ecstasy så många gånger som möjligt, men samtidigt vill jag minimera risken för skador. Har väldigt ofta hört att man ska vänta 30 dagar, men det lär väl inte vara rekommenderat att ta ecstasy 12 gånger på ett år eller? Så vad känns som en lagom nivå att lägga sig på? Någonstans runt 4 gånger/år tycker jag känns ganska lagom, men vad säger experterna?
Citera
2013-04-16, 15:59
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Hur länge ska man egentligen vänta mellan tillfällena? Jag skulle vilja ta ecstasy så många gånger som möjligt, men samtidigt vill jag minimera risken för skador. Har väldigt ofta hört att man ska vänta 30 dagar, men det lär väl inte vara rekommenderat att ta ecstasy 12 gånger på ett år eller? Så vad känns som en lagom nivå att lägga sig på? Någonstans runt 4 gånger/år tycker jag känns ganska lagom, men vad säger experterna?
Har nämnts 3 månader mellan varje gång men jag har inte källa på detta.

Jag kör själv på minst 3 månader. Tycker inte ruset känns lika speciellt annars ändå.
Citera
2013-04-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Har nämnts 3 månader mellan varje gång men jag har inte källa på detta.

Jag kör själv på minst 3 månader. Tycker inte ruset känns lika speciellt annars ändå.

Tycker som sagt också 3 månader verkar rimligt, men skulle gärna vilja höra andras erfarenheter. En källa hade varit optimalt, men det lär förmodligen inte finnas forskning på det här?
Citera
2013-04-16, 23:38
Medlem
Vrocker32s avatar
Citat:
Tycker som sagt också 3 månader verkar rimligt, men skulle gärna vilja höra andras erfarenheter. En källa hade varit optimalt, men det lär förmodligen inte finnas forskning på det här?

De första gångerna jag rullade så körde jag ganska ofta, någon helg i rad, två gånger på en helg, uppehåll i en månad, uppehåll i tre veckor, den gången jag hade uppehåll i tre veckor och sedan käkade så kände jag att effekten hade dalat, då bestämde jag mig för att vänta 3 månader.
Så att kanske köra två helger i rad kan nog va lugnt om man sedan har ett lite längre uppehåll, men jag är ju ingen expert precis ^^
Citera
2013-04-17, 01:21
Medlem
ant's avatar
Citat:
Såvitt jag vet så kommer denna "fyra gånger om året"-rekommendationen från en intervju med Ann Shulgin, fru till Sasha Shulgin, mannen som introducerade världen till MDMA.
Citat:
Ursprungligen postat av Erowid
I would advise anyone who wants to use MDMA not to take it more than 4 times a year if you want to continue to get the best effects from it, otherwise you risk losing its effects entirely and permanently.
http://www.erowid.org/culture/characters/shulgin_alexander/shulgin_alexander_interview2.shtml
Nu är detta uttalande baserat på hennes erfarenheter och inte forskning, men hon har väl å andra sidan mer erfarenhet av MDMA än de flesta. Någon bättre källa har jag inte just nu, men om du är intresserad av MDMA och dess skadeverkningar kan jag rekommendera dokumentären Ecstacy Rising.
Citera
2013-04-17, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Såvitt jag vet så kommer denna "fyra gånger om året"-rekommendationen från en intervju med Ann Shulgin, fru till Sasha Shulgin, mannen som introducerade världen till MDMA.

http://www.erowid.org/culture/characters/shulgin_alexander/shulgin_alexander_interview2.shtml
Nu är detta uttalande baserat på hennes erfarenheter och inte forskning, men hon har väl å andra sidan mer erfarenhet av MDMA än de flesta. Någon bättre källa har jag inte just nu, men om du är intresserad av MDMA och dess skadeverkningar kan jag rekommendera dokumentären Ecstacy Rising.

Uppskattar svaret! Känns som att 4 gånger/år blir precis lagom. Jag vill verkligen lära mig så mycket som möjligt om MDMA/E för det här är en drog jag planerar att använda för lång tid framöver, det absolut minsta jag kan kräva av mig själv är att vara påläst. Kollade igenom den där dokumentären och den var riktigt intressant. Tack!

Om det är någon annan som har tips på sevärda dokumentärer om ecstasy tar jag gärna emot det!
Senast redigerad av anonym747 2013-04-17 kl. 02:27.
Citera
2013-04-17, 10:40
Medlem
Citat:

Bara för att du väntar 30dagar betyder inte att du behöver ta det vart 30nde dag, det rekommenderar jag inte. Men man ska minst vänta 30dagar, helst 60dagar och helst aldrig ta det mer än 3-4gånger/år.
Citera
2013-04-17, 12:32
Medlem
Messiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Bara för att du väntar 30dagar betyder inte att du behöver ta det vart 30nde dag, det rekommenderar jag inte. Men man ska minst vänta 30dagar, helst 60dagar och helst aldrig ta det mer än 3-4gånger/år.

precis som du skriver så bör man aldrig äta ecstacy mer än 3-4gånger per år. helst bara 1 gång för bästa effekt. MDMA tömmer serotonin förrådet väldigt snabbt och tar väldigt lång tid för dem att ladda upp sig igen. ett tips är att äta 5-htp efter man knaprat E för att påskynda processen med påfyllning av serotonin.

Mvh
Citera
2013-04-17, 16:09
Medlem
Buutchlols avatar
Är ingen färsking när det kommer till MDMA men har inte haft koll på renlighet osv innan. Har fått hem en beställning från SR där det stod att det var 82-87% renlighet eller något i den stilen. Betyder det att där är riktigt bra krut i det och att man inte behöver så mycket för en sjuk kick?
Har kört 0.2+ bomber innan vilket har gett ett riktigt skönt och stabilt rus, men ska jag dosera lite mindre med detta då?
Citera
2013-04-17, 16:48
Medlem
gebbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buutchlol
Är ingen färsking när det kommer till MDMA men har inte haft koll på renlighet osv innan. Har fått hem en beställning från SR där det stod att det var 82-87% renlighet eller något i den stilen. Betyder det att där är riktigt bra krut i det och att man inte behöver så mycket för en sjuk kick?
Har kört 0.2+ bomber innan vilket har gett ett riktigt skönt och stabilt rus, men ska jag dosera lite mindre med detta då?

The molar mass of MDMA is 193.
The molar mass of MDMA.HCl is 229.
100X(193/229) = 84%

Därifrån 84% brukar komma ifrån.

Kör på 0.2bomber
Citera
2013-04-17, 18:25
Medlem
Buutchlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gebbe
The molar mass of MDMA is 193.