Citat:
Ursprungligen postat av tjackroffe
Tycker inte de antal gånger jag testat drogen att det varit något märkvärdigt. Roligt som fan och slår alla utekvällar på alkohol men liksom ingen överjordisk lycka mest "yey! hihi vad glad jag är

" och "gud vad kul vi hade, det får vi göra om!", men inte under en punkt i ruset är det särskilt mycket skönare än "naturlig" lycka som en orgasm/bra låt. Alla människor har mått som på MDMA, fast inte så pass länge eller genomgripande, det är där skon klämmer och vad som gör drogen bra.
Känns som folk överdriver när de säger "som tusen orgasmer och du kommer bli förändrad för livet" om MDMA. Inte bara jag utan flera som testat det säger samma sak, även drognavia efter debuten.
Är det verkligen en sådan big deal? Ärligt?

För mig har drogen just förändrat min vardag. Jag hade haft tre otroligt år av motgångar som gjorde sig påminda i omgångar fram och tillbaka. Halvåret före min första gång var hemsk och jag gick princip in i en depression och fick en ångestattack detta efter att precis efter att ha undvikit att "gå in i väggen" Jag som ofta känt social press att gå ut, ragga och vara rolig hade alltid känt att fester och fulla människor först och främst roade folk som hade lite mindre drömmar och mål i livet. Själv tränade jag helst eller deltog i samtal/debatter om alla möjliga ämnen alternativt var med min flickvän som jag trivdes sämre och sämre med. Tack vare en riktigt god vän som bland annat introducerade mig för marjuana tidigare under åren så fick jag tag på Mdma. Rökat gjorde förässten varken till eller från i min tillvaro rent humörsmässigt då jag främst såg det som ett bra alternativ till dödsdrogen alcohol som försötre min träning och min fria tid ( :
När jag väl testade Mdma kände jag för först gången sedan barnsben hur det var att känna lycka. Slippa oroa sig och inte känna att klubben blev tråkig efter 40 minuter. Musik, som jag alltid älskat blev nu ännu bättre och musiken som spelades på klubben den kvällen blev helt fantastisk då den annars hade fått 7/10 i betyg ( :
Att bara kunna slappna av vara lycklig och känna en samhörighet med andra på klubben var underbart. Att dansa med tjejer bara för skojs skull och inte för raggandet var också ett stort plus i min värld!
Idag är jag en lyckligare människa då jag har lättare att vara glad över saker i min omgivning, det är lite som att lycka är en stig som jag äntligen hittat tillbaka till i en djup skog fullt av träsk som just jag av någon anledning befann mig i under tre år. Sedan min första gång i okt/nov 2012 har jag tagit md en gång till då med samma underbara känsla. Har tänkt köra nu igen snart då jag skulle tycka det var kul.
Summa sumarum kan jag vara lycklig utan mdma när jag är ute bara genom alkohol( :
Jag har inget beroende men längtar ibland till ruset. Som med ALLT i livet som är kul finns det ju en rimlighet vilket innebär att man själv får se till att inte knarka för ofta alltså varken dricka röka eller ta md