Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-19, 22:53
Medlem
kungl1gts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3wyl
Hej igen. Jag har en fråga.
Min kompis drack ungefär 400 mg MDMA för första gången igår men kände ingen effekt. Det enda jag kunde se var att hennes ögon var ovanligt uppspärrade men pupillerna var normala och hon sa att hon inte kände sig särskilt annorlunda. Är detta möjligt? Det var en rätt stor dos.

Heeeeeelt omöjligt, på 400mg så hade hon tappat verklighetsuppfattningen/ od:at. Var de hennes första gång? MDMA vare inte iallafall.
Citera
2013-05-19, 22:59
Medlem
3wyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungl1gt
Heeeeeelt omöjligt, på 400mg så hade hon tappat verklighetsuppfattningen/ od:at. Var de hennes första gång? MDMA vare inte iallafall.
Jag såg henne dricka det, hon fick från samma påse som jag. Jag tog 250 mg ungefär. Ingen fattade någonting.
Citera
2013-05-19, 23:03
Medlem
kungl1gts avatar
Citat:
Jag såg henne dricka det, hon fick från samma påse som jag. Jag tog 250 mg ungefär. Ingen fattade någonting.

Har hon kört mdma tidigare? Receptorerna kanske är slutkörda? 400mg hade hon märkt, utan tvekan.
Citera
2013-05-19, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KneKhi
Cannabis kan du röka när du är på väg ner, då blir man riktigt go
Men tas inte mera dopamin upp i serotoninets återupptagare med tanke på att cannabis frisläpper mera dopamin? Det är ju därför serotoninsprylarna i hjärnan tar skada, om jag förstått det rätt.
Citera
2013-05-19, 23:27
Medlem
Citat:

Tar hon några mediciner? SSRI?
Senast redigerad av anonym747 2013-05-19 kl. 23:29.
Citera
2013-05-20, 00:52
Medlem
KneKhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThatCoolGuy77
Men tas inte mera dopamin upp i serotoninets återupptagare med tanke på att cannabis frisläpper mera dopamin? Det är ju därför serotoninsprylarna i hjärnan tar skada, om jag förstått det rätt.

Vad jag vet så frisläpper cannabis inte dopamin? Därmed inte sagt att det inte påverkar dopaminsystemet överhuvudtaget .
Kan inte ge dig ett konkret svar tyvärr men jag har inte hört talas om neurotoxicitet av blandningen MDMA + cannabis.
Ett tips är att googla på det hela när du har tid över om ingen annan har svar.
Citera
2013-05-20, 14:09
Medlem
3wyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Tar hon några mediciner? SSRI?
Det va första gången och hon tar inga mediciner som jag vet. Men som sagt, jag såg att hon hade "ögonen" fast utan pupillerna. Hon är rätt nere som det är, hon kanske inte har så mycket serotin i hjärnan?
Citera
2013-05-20, 15:19
Medlem
Citat:

alla tappar inte verklighetsuppfattningen. de som kallas "floored" i USA där de fått i sig för mkt så de gör alla lustiga miner, inte vet ett skit och ibland t.om bara ligger ner o stönar är något alla inte kan uppleva t,ex jag....vissa här jag har för mig inkl du kan tappa bort er så mkt att ni inte ens tänker på vätskeintaget de är förjävligt att de blir så. är glad ja har så stor kontroll oavsett dos att jag inte behöver kräka mig ut böcker av kärlek eller glömmer bort att dricka vatten.

ang inte känna något borde ni ställa frågan annat än här, bluelight.ru kanske. de finns några där som hävdar att non responders finns, några som tagit o inte känt ett skit..kolla där inte här. finns t,om en tråd på bluelight "The thread why MDMA does not work for me" eller någonting har ja för mig.
Citera
2013-05-20, 16:53
Medlem
kungl1gts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
alla tappar inte verklighetsuppfattningen. de som kallas "floored" i USA där de fått i sig för mkt så de gör alla lustiga miner, inte vet ett skit och ibland t.om bara ligger ner o stönar är något alla inte kan uppleva t,ex jag....vissa här jag har för mig inkl du kan tappa bort er så mkt att ni inte ens tänker på vätskeintaget de är förjävligt att de blir så. är glad ja har så stor kontroll oavsett dos att jag inte behöver kräka mig ut böcker av kärlek eller glömmer bort att dricka vatten.

ang inte känna något borde ni ställa frågan annat än här, bluelight.ru kanske. de finns några där som hävdar att non responders finns, några som tagit o inte känt ett skit..kolla där inte här. finns t,om en tråd på bluelight "The thread why MDMA does not work for me" eller någonting har ja för mig.

Nu kanske vi har lite olika synpunkter, men är inte de lite som är charmen med mdma att man knarkar bort sig för några timmar o uppnår nivåer man aldrig skulle kunna nå utan substansen? Nå den magiska nivån helt enkelt, en dos som man "blir lite mysig på" tycker jag kan kvitta, då kan man lika gärna skippa skiten. Nu vet jag ju dock inte hur du blir på mdma, men du får de o låta lite som att "en liten dos räcker" och det kanske de gör, om man nu är ute efter ett mysmode.
Citera
2013-05-20, 18:11
Medlem
Citat:

Jag tryckte i mig 450mg första gången, men tappade inte verklighetsuppfattningen för det :/ Men en sjukt galen och underbar kväll/natt hade jag i alla fall! Kan tillägga att jag är hyfsat liten dessutom (väger ca 66kg och är 1.76)
Citera
2013-05-20, 18:32
Medlem
kungl1gts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diefastplease
Jag tryckte i mig 450mg första gången, men tappade inte verklighetsuppfattningen för det :/ Men en sjukt galen och underbar kväll/natt hade jag i alla fall! Kan tillägga att jag är hyfsat liten dessutom (väger ca 66kg och är 1.76)

Då drar vi slutsatsen att det är kvalitén det beror på, drog 214mg första gången och mer fucked kommer jag förmodligen aldrig bli... Fattade 0, men hade the fucking time of my life
Citera
2013-05-20, 19:44
Medlem
Citat:
Nu kanske vi har lite olika synpunkter, men är inte de lite som är charmen med mdma att man knarkar bort sig för några timmar o uppnår nivåer man aldrig skulle kunna nå utan substansen? Nå den magiska nivån helt enkelt, en dos som man "blir lite mysig på" tycker jag kan kvitta, då kan man lika gärna skippa skiten. Nu vet jag ju dock inte hur du blir på mdma, men du får de o låta lite som att "en liten dos räcker" och det kanske de gör, om man nu är ute efter ett mysmode.

och du får det att låta som en dissoactiv drog. man blir mysig på mdma. magiska att knarka bort sig ett par timmar? jag tycker det magiska med det är den känslan av kärlek som överflödar en och hur lycklig man blir. så jag ska skita i att använda någonting jag är fullt nöjd med bara för att jag inte blir som dig ? dvs undrar vart jag är, inte ens vet vad tusan vatten är m.m. man har absolut full kontroll på mdma, har sett folk floored, hur fan de blir det vet jag inte då jag slängt i mig 5x blackberry som mest och det var ju knappast så att jag inte visste hur mkt jag borde dricka.... hela grejen med mdma är ju att man blir social, förlåten, empatisk och kärleksfull. för dig verkar hela saken vara att hoppa in i en sagolik värld av rosa ängar

Citat:
Då drar vi slutsatsen att det är kvalitén det beror på, drog 214mg första gången och mer fucked kommer jag förmodligen aldrig bli... Fattade 0, men hade the fucking time of my life

Du kan inte dra sådana slutsatser, bara för att du blivit det. Jag undrar nästan om det inte är så att ni ger upphov till det själv likt fjortisar som dricker lite grann sen spelar över sig själva, eller ska jag säga: vi drar slutsatsen att det är så? förhelvete, jag kan kasta i mig mångdubbelt det där utan att tappa verklighetsuppfattningen, det är bara lite tråkigt att vara seg dagen efter så 180-240mg räcker på en kväll. då blir man mysig. men fortsätt du försvinna ifrån världen, blandar du ditt med ketamin?
Senast redigerad av testocyp 2013-05-20 kl. 19:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in