Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-11-18, 16:15
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topsid
Kör på hela dosen från början imo, det är inte värt att fylla på med mdma. Om du tror att 200 är för mycket, vilket det inte alls behöver vara, så kör på ~150mg och skit i att droppa mer.
Du är nog den första jag hör som säger att man inte ska fylla på, varför?
På min debut för fyra veckor sen tog jag kanske 200mg och minns knappt ett skit från kvällen, vill inte att det händer igen. Vill inte att det händer mina poolare heller
Citera
2012-11-18, 20:26
Medlem
topsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Du är nog den första jag hör som säger att man inte ska fylla på, varför?
På min debut för fyra veckor sen tog jag kanske 200mg och minns knappt ett skit från kvällen, vill inte att det händer igen. Vill inte att det händer mina poolare heller
Ska och ska, det är en smaksak. Toleransökningen är sjukt hög på mdma, därför får du aldrig ett riktigt lyckorus av att fylla på, hjärnans serotonin nivå måste få hinna repa sig först. Istället blir det ett speedat rus som för mig inte är önskvärt en e-kväll, då kör jag hellre på tjack eller kola.

Minnesluckor är inget jag någonsin upplevt på e, inte ens på tre-, fyrdubbla dosen du tog. Va det andra grejer inblandat?
Citera
2012-11-18, 21:13
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anhedonia
Börja helt klart med en halv om ni ska dansa. Om det blir för mycket brukar jag bli slö om det är rena knappar. Inget fel med det men på Qlimax kanske det inte passar.
Jo, vill fan inte vara slö ska vara igång hela tiden fram till sju på morgonen
Citat:
Ska och ska, det är en smaksak. Toleransökningen är sjukt hög på mdma, därför får du aldrig ett riktigt lyckorus av att fylla på, hjärnans serotonin nivå måste få hinna repa sig först. Istället blir det ett speedat rus som för mig inte är önskvärt en e-kväll, då kör jag hellre på tjack eller kola.

Minnesluckor är inget jag någonsin upplevt på e, inte ens på tre-, fyrdubbla dosen du tog. Va det andra grejer inblandat?

Ett speedat rus låter bra, ska ju fan dansa hela natten

Jag hade bara druckit en del alkohol (va på ett rave i England), sen blev jag erbjuden MDMA kristaller, vette fan om det hade kunnat vara nåt annat, såg exakt ut som alla kristaller gör om man googlar på det iaf
Citera
2012-11-18, 21:42
Medlem
topsids avatar
Citat:
Jo, vill fan inte vara slö ska vara igång hela tiden fram till sju på morgonen

Ett speedat rus låter bra, ska ju fan dansa hela natten

Jag hade bara druckit en del alkohol (va på ett rave i England), sen blev jag erbjuden MDMA kristaller, vette fan om det hade kunnat vara nåt annat, såg exakt ut som alla kristaller gör om man googlar på det iaf
Du gör ju som du vill. Men när jag vill hålla igång tills dagen efter så anpassar jag mig och tar en drog som räcker så länge eller iaf en som är tacksam att återdosera.

Alla "kristaller" ser likadana ut, om det så är salt, dmt, crank eller mdma. Men det finns ingen anledning att tro att det va nått annat än mdma, ville egentligen bara påpeka att minnesluckor inte är vanligt vid så låga doser.
Citera
2012-11-18, 21:48
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Du gör ju som du vill. Men när jag vill hålla igång tills dagen efter så anpassar jag mig och tar en drog som räcker så länge eller iaf en som är tacksam att återdosera.

Alla "kristaller" ser likadana ut, om det så är salt, dmt, crank eller mdma. Men det finns ingen anledning att tro att det va nått annat än mdma, ville egentligen bara påpeka att minnesluckor inte är vanligt vid så låga doser.

Hehe förstår dig, men MDMA på Qlimax känns som att det är något man bara måste uppleva!
Hoppas det går bra bara haha
Citera
2012-11-18, 22:17
Medlem
deyys avatar
För första gången är jag faktiskt orolig för att inta en drog. Av att döma av folks inlägg så verkar MDMA vara bra mycket skadligare än vad jag tidigare trott.

Folk som påstår att de har svårt att känna lycka flera år efter senaste intaget av MDMA.
Har ju själv hört att man inte ska ta det mer än med 2 månaders mellanrum för att fylla på med serontin.

Personer som upplever att de har svårt att känna lycka, har dessa varit lite oaktsam och brukat MDMA alltför ofta?
Citera
2012-11-18, 22:23
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
För första gången är jag faktiskt orolig för att inta en drog. Av att döma av folks inlägg så verkar MDMA vara bra mycket skadligare än vad jag tidigare trott.

Folk som påstår att de har svårt att känna lycka flera år efter senaste intaget av MDMA.
Har ju själv hört att man inte ska ta det mer än med 2 månaders mellanrum för att fylla på med serontin.

Personer som upplever att de har svårt att känna lycka, har dessa varit lite oaktsam och brukat MDMA alltför ofta?
Har det varit enskild dos eller missbruk? Sen så finns det ju också placebo.
Citera
2012-11-19, 01:37
Medlem
Citat:

MDMA kommer inte skada dig, vet inte var du fått det i från. Bruka det bara inte för ofta så har du inget att oroa dig för. Om du inte vill ta drogen, ta den inte. Inte svårare än så.
Citera
2012-11-19, 08:11
Medlem
TrolliverTwists avatar
Citat:

så länge du undviker
1) för höga doser,
2) återdosering mer än en gång under ruset och
3) för korta uppehåll mellan tillfällena
så ska du se att det inte påverkar dig negativt. vidare är det ingen bra idé att ta MDMA (eller knarka i största allmänhet) om du är deprimerad sen tidigare.

att du är orolig visar på lite sund skepticism mot droger, vilket är jävligt nyttigt. men det ska sägas att jag och många med mig sällan eller aldrig upplever någon avtändning på MDMA, mer än lite trötthet och måhända ont i käkarna dagen efter.

du kommer ha en fantastisk upplevelse!
Citera
2012-11-19, 09:37
Medlem
zaaph1s avatar
Är kluven som fan på om man borde droppa en fet dos och inte fylla på eller om man borde ta en halva och sen fylla på... Haha First world problems......
Citera
2012-11-19, 10:33
Medlem
Citat:
Är kluven som fan på om man borde droppa en fet dos och inte fylla på eller om man borde ta en halva och sen fylla på... Haha First world problems......

Beror på hur du definierar en fet dos, men vanligtvis är det bäst att börja stort istället för att småfjutta. Om du fyller på med smådoser kommer du aldrig upp till önskad effekt ändå.
Citera
2012-11-19, 10:38
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Cockblast
Beror på hur du definierar en fet dos, men vanligtvis är det bäst att börja stort istället för att småfjutta. Om du fyller på med smådoser kommer du aldrig upp till önskad effekt ändå.
Men om vi får tag på piller med 200mg, borde vi ta hela direkt eller börja med en halva? Hur länge håller effekten då om vi tar hela? Tänkte droppa vid 01:00 och det slutar sju, då lär man väl få lov att fylla på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in