Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-20, 16:46
Medlem
Buutchlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Back2Real
Jag är så himla nervös inför att använda ecstasy för första gången. Det är inte så att jag inte vill, för det vill jag. Men jag är så himla nojjig över att något ska hända innan/under/efter ruset

Har ni några tips hur man kommer över detta? Kommer oron att försvinna så fort ruset slår in?

Har också en polare som är skitnojjig för att testa. Han fick en ganska hård snetripp på svamp en gång och jag antar att han tror att det kommer bli samma sak.
Jag kan lugna er med att säga att det inte är ALLS så, du kommer inte tänka annorlunda, du kommer inte bete dig mycket annorlunda. Du är bara fylld med välmående och glädje.
Citera
2013-02-20, 17:53
Medlem
kungl1gts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Back2Real
Jag är så himla nervös inför att använda ecstasy för första gången. Det är inte så att jag inte vill, för det vill jag. Men jag är så himla nojjig över att något ska hända innan/under/efter ruset

Har ni några tips hur man kommer över detta? Kommer oron att försvinna så fort ruset slår in?

Första gången jag provade E så var det till en början väldigt obehagligt eftersom jag bara testat cannabis innan, peaken kom som en riktig smäll i ansiktet och jag fattade inte vad som hände.. ( kan va rätt obehagligt att känna en känsla man aldrig känt förut )de blir lite av en "vafan är det som händer?!", började svettas som en idiot och mina pupiller var så gigantiska. Hade dock en riktig tur att jag hade en riktig god vän som kunde lugna ner mig, började nojja som fan och fattade 0 av vad folk sa. TILLS!: Jag la en spya, efter det. Åh herregud, du kommer ha den bästa natten i ditt liv, det finns ingen som någonsin kommer kunna beskriva hur bra du mår på ett (MDMA)ecstasy rus, magi på piller helt enkelt!

Se bara till att ni inte får skitbatchar, finns många knappar där ute på marknaden som innehåller allt annat än just MDMA som du vill åt.

Angående avtändningen så ja vad ska man säga, du kommer vara relativt nere under de 3-4 nästkommande dagar efter sessionen. Detta kan du delvis komma undan med olika knep som att till exempel köpa hem dig 5-htp.

Det finns absolut ingenting att oroa sig över, snarare se fram emot!

För svar på frågan så hade jag tagit mig några öl innan som dämpade den värsta nervositeten. Men jag var fortfarande riiiktigt nervös precis efter jag svalde min knapp.
Citera
2013-02-21, 15:36
Medlem
Funderar på att köra MDMA imorgon vid 15, problemet är att jag jobbar på lördag. Är det bara att glömma? Kan man agera som en normal människa dagen därpå? Vad säger ni? Snabba svar uppskattas.
Senast redigerad av anonym747 2013-02-21 kl. 15:48.
Citera
2013-02-21, 15:53
Medlem
Vrocker32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Funderar på att köra MDMA imorgon vid 15, problemet är att jag jobbar på lördag. Är det bara att glömma? Kan man agera som en normal människa dagen därpå? Vad säger ni? Snabba svar uppskattas.

Beror på om du har ett jobbigt jobb eller inte, om du dricker bra med vatten och får sovit något så tror jag inte de skulle vara några problem, jag brukar inte få så jättejobbig at om jag sover ut
Citera
2013-02-21, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vrocker32
Beror på om du har ett jobbigt jobb eller inte, om du dricker bra med vatten och får sovit något så tror jag inte de skulle vara några problem, jag brukar inte få så jättejobbig at om jag sover ut

Om jag ska vara realistisk kommer jag inte sova speciellt många timmar. Jobbet är väldigt fysiskt krävande, men kräver mindre tankeverksamhet. Tror jag kör någon annan dag. Tack för svaret.
Citera
2013-02-21, 19:18
Medlem
gebbes avatar
Citat:

Det går inte att svara på då det är helt annorlunda från person till person, själv tog jag mdma kl 18-19 en fredag när jag började 7 på lördagen och det var inga som helst problem.

Brukar du få AT dagen efter så är det inget jag rekommenderar
Citera
2013-02-21, 19:58
Medlem
Citat:
Du bör klara av det borde inte vara några problem, Ta nån C-Vitamin innan du sover.
Citera
2013-02-21, 21:02
Medlem
Buutchlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gebbe
Det går inte att svara på då det är helt annorlunda från person till person, själv tog jag mdma kl 18-19 en fredag när jag började 7 på lördagen och det var inga som helst problem.

Brukar du få AT dagen efter så är det inget jag rekommenderar

Som du säger, beror helt på. Första gången jag körde med en polare (som är "veteran") så somnade vi ~11 på morgonen och han skulle upp och jobba 2 timmar senare, som kock och det klarade han utan problem. Jag däremot hade INTE klarat det, med tanke på att vi drog i oss ~1g MDMA var och höll på i ca 13 timmar.
Citera
2013-02-22, 14:22
Medlem
Vad är egentligen E?

Hej! Jag har varit runt i många länder och testat olika typer av knappar. I alla länder jag har varit i, mest runt om i europa så är det 100% mdma i knapparna som man har fått tag på och det är vad jag har sett är standard. Alltså helt utan tjack!

Jag har även sett detta på T.ex Silk-Road, alla som säljer tabs där så är det endast mdma i tablett-form, utan tjack. Sen kollar man till Sverige, då verkar ju Amfetamin vara absolut standard i en "bra" knapp!

Alla riktigt fina tabbar från t.ex Holland/Tyskland som man tagit på rave har ju somsagt bara varit MDMA.

Varför är det så i Sverige och inte i resten av världen?
Citera
2013-02-22, 14:31
Medlem
Luftfrikadelles avatar
Hörde på dokumentären Drugs Live MDMA att i UK testade de X antal E-piller och kom fram till att 1/3 hade inget MDMA utan bara koffein 1/3 hade MDMA och sist 1/3 hade någon RC.

Man kan inte få 100% ren MDMA i tablettform (vad jag läst) sen tillkommer alla möjliga bindemedel precis som Iprenen du käkar innehåller olika bindemedel.
Citera
2013-02-22, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftfrikadelle
Hörde på dokumentären Drugs Live MDMA att i UK testade de X antal E-piller och kom fram till att 1/3 hade inget MDMA utan bara koffein 1/3 hade MDMA och sist 1/3 hade någon RC.

Man kan inte få 100% ren MDMA i tablettform (vad jag läst) sen tillkommer alla möjliga bindemedel precis som Iprenen du käkar innehåller olika bindemedel.

Jo självklart innehåller tabsen olika bindmedel osv. Sen finns det även massor av tabs med olika 2-x i och diverse andra RC's. Men en riktigt bra tab är ju gula triforce ca 170mg MDMA, 0 annat. Den fick man tag på billigt nere i Holland-
Citera
2013-02-22, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av visualelite
Hej! Jag har varit runt i många länder och testat olika typer av knappar. I alla länder jag har varit i, mest runt om i europa så är det 100% mdma i knapparna som man har fått tag på och det är vad jag har sett är standard. Alltså helt utan tjack!

Jag har även sett detta på T.ex Silk-Road, alla som säljer tabs där så är det endast mdma i tablett-form, utan tjack. Sen kollar man till Sverige, då verkar ju Amfetamin vara absolut standard i en "bra" knapp!

Alla riktigt fina tabbar från t.ex Holland/Tyskland som man tagit på rave har ju somsagt bara varit MDMA.

Varför är det så i Sverige och inte i resten av världen?

Ecstasy är en så kallad cocktaildrog. Det innebär att Ecstasy inte är en drog i sig, utan en blandning. Huvudämnet i alla Ecstasy ska och borde vara MDMA eller någon av dess närliggande släktingar (MDA/MDx). Vissa tillverkare blandar dock i lite andra saker ibland till exempel amfetamin eller koffein. Detta är också den största faran med Ecstasy; man vet inte till 100 % vad som finns i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in