Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-04, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ban-Arne
Tack för snabbt svar!

Okej, kanske tar 100*2 eller ditt förslag.
En av mina kamrater har prövat en gång.

Hur viktigt är det med sömnen natten före man intar? Spelar det någon större roll?

Tuggummin och kvaitétsröka, check.

Mvh

Nu utgår jag från min egna erfarenheter, jag har tagit när jag varit trött och då har jag istället blivit pigg. Så jag skulle påstå att det inte gör någon direkt skillnad, iaf inte på mig. Jag är jävligt avundsjuk på dig, första gången är en helt fantastisk upplevelse.
Citera
2013-09-04, 21:11
Medlem
kungl1gts avatar
Citat:
Tack för snabbt svar!

Okej, kanske tar 100*2 eller ditt förslag.
En av mina kamrater har prövat en gång.

Hur viktigt är det med sömnen natten före man intar? Spelar det någon större roll?

Tuggummin och kvaitétsröka, check.

Mvh

Gå all in från början, mdma fungerar inte som ladd/tjack där du kan fylla på. Jag skulle börjat med 150-170 mg i en bomb
Citera
2013-09-04, 21:12
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Afton!

Ska inom kort pröva E för första gången med några gamla vänner. Kommer har tillgång till 0,2g i kristallform.
Eftersom jag har lätt för att oroa mig tänkte jag köra 50mg i ett glas juice, alternativt bomba det, för att sedan fylla på om det känns rätt.

Eller hur tycker du jag borde göra det?

Har läst på lite och har koll på vätskeintag, dock inte överdriva det, med mera.

Mest orolig för att vara deppig dagen efter, brukar det vara märkvärdigt dagen efter man prövat första gången?

Finns säkert massor av dessa inlägg men kanske inte med mina exakta frågor.
Till er som tar er tid att svara, tack!

Mvh

Jag tycker du bör köra på en riktig dos, istället för att smyga dig fram på 50 mg. Det är i de flesta fallen den första dosen som bestämmer rusets karaktär. Om man ska uppleva MDMA ska man i men mening uppleva det ordentligt, särskilt första gången när magin för många blir som starkast. Dra en ordentlig dos på en gång istället för att fylla på under ruset.

En dos på 100-120 mg tror jag passar bra för de flesta som första gång, det lär ge dig en underbar kväll att minnas. När effekten börjar ta sig kan jag tänka mig att du lär kunna känna dig lite orolig och spänd, men det är bara att luta sig tillbaka och låta ruset svepa dig med i dess famn. Sedan kommer du uppleva något alldeles fantastiskt och underbart.

Bra att du läst på angående vätskeintag och dylikt, det är en viktig del av det hela. Försök få i dig vatten och annan näring under kvällen, men som du säger, du behöver ju inte hälla i dig för kung och fosterland. Under ruset är ett iskallt glas vatten riktigt gott må jag säga! Jag kan även rekommendera att du försöker få i dig vitaminer under ruset, jag brukar köpa mig sådana här brustabletter med c-vitamin vilka jag blandar med ett glas vatten och dricker under kvällen. Dessa kan jag köpa lätt i min lokala ICA-butik.

Glöm heller inte tuggummi, det är skönt att ha när käkspänningarna drar igång. Dels för att inte bli så stel i käken och även för att inte riskera att man tuggar sönder munnen. Jag tycker även det är riktigt gott att tugga lite tuggummi under ruset, just i sig.

Deppig dagen efter ska du inte vara orolig över att bli, du kanske i värsta fall kommer känna dig lite tom och liknande. Men inte att du faller in i en djup svacka direkt. Jag har snarare varit gladare än vanligt dagen efter jag käkat E, eller haft ett skönt lugn i kroppen.

Det finns säkert fler tips värda att skrivas ned, detta var dock det jag kom på i nuläget. Hoppas du får en angenäm och fin kväll! Om du sedan blir förälskad i ruset, bruka inte mer än en gång i månaden! Helst bara några gånger om året egentligen.

Jag svarar för övrigt med glädje på ditt inlägg, då jag gärna delar med mig av mina erfarenheter. Det ser även lite bättre ut med tanke på mina tramsinlägg ovan.
Citera
2013-09-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungl1gt
Gå all in från början, mdma fungerar inte som ladd/tjack där du kan fylla på. Jag skulle börjat med 150-170 mg i en bomb

Skulle också kört på 150-200mg i en bomb.
Citera
2013-09-04, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Nu utgår jag från min egna erfarenheter, jag har tagit när jag varit trött och då har jag istället blivit pigg. Så jag skulle påstå att det inte gör någon direkt skillnad, iaf inte på mig. Jag är jävligt avundsjuk på dig, första gången är en helt fantastisk upplevelse.

Citat:
Ursprungligen postat av kungl1gt

Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Jag tycker du bör köra på en riktig dos, istället för att smyga dig fram på 50 mg. Det är i de flesta fallen den första dosen som bestämmer rusets karaktär. Om man ska uppleva MDMA ska man i men mening uppleva det ordentligt, särskilt första gången när magin för många blir som starkast. Dra en ordentlig dos på en gång istället för att fylla på under ruset.

En dos på 100-120 mg tror jag passar bra för de flesta som första gång, det lär ge dig en underbar kväll att minnas. När effekten börjar ta sig kan jag tänka mig att du lär kunna känna dig lite orolig och spänd, men det är bara att luta sig tillbaka och låta ruset svepa dig med i dess famn. Sedan kommer du uppleva något alldeles fantastiskt och underbart.

Bra att du läst på angående vätskeintag och dylikt, det är en viktig del av det hela. Försök få i dig vatten och annan näring under kvällen, men som du säger, du behöver ju inte hälla i dig för kung och fosterland. Under ruset är ett iskallt glas vatten riktigt gott må jag säga! Jag kan även rekommendera att du försöker få i dig vitaminer under ruset, jag brukar köpa mig sådana här brustabletter med c-vitamin vilka jag blandar med ett glas vatten och dricker under kvällen. Dessa kan jag köpa lätt i min lokala ICA-butik.

Glöm heller inte tuggummi, det är skönt att ha när käkspänningarna drar igång. Dels för att inte bli så stel i käken och även för att inte riskera att man tuggar sönder munnen. Jag tycker även det är riktigt gott att tugga lite tuggummi under ruset, just i sig.

Deppig dagen efter ska du inte vara orolig över att bli, du kanske i värsta fall kommer känna dig lite tom och liknande. Men inte att du faller in i en djup svacka direkt. Jag har snarare varit gladare än vanligt dagen efter jag käkat E, eller haft ett skönt lugn i kroppen.

Det finns säkert fler tips värda att skrivas ned, detta var dock det jag kom på i nuläget. Hoppas du får en angenäm och fin kväll! Om du sedan blir förälskad i ruset, bruka inte mer än en gång i månaden! Helst bara några gånger om året egentligen.

Jag svarar för övrigt med glädje på ditt inlägg, då jag gärna delar med mig av mina erfarenheter. Det ser även lite bättre ut med tanke på mina tramsinlägg ovan.

Underbart med snabba svar och grym info!

Som Presentpapper skrev har jag också läst att man kan vara lite orolig och rastlös i väntan på ruset. Får väl bita ihop under det och hoppas det är lika underbart som alla säger! Tar med mig det där med c-vitaminer

100-120mg it is then! Förresten mixa i ex juice eller bomba? Vilket rekommenderar ni?

Längtar väldigt spänt nu.

Mvh!
Citera
2013-09-04, 21:32
Medlem
Ban-Arne: När du testat, glöm då inte bort att skriva i den här tråden och berätta om din upplevelse!
Citera
2013-09-04, 21:40
Medlem
ant's avatar
Citat:

Som Presentpapper skrev har jag också läst att man kan vara lite orolig och rastlös i väntan på ruset. Får väl bita ihop under det och hoppas det är lika underbart som alla säger! Tar med mig det där med c-vitaminer

100-120mg it is then! Förresten mixa i ex juice eller bomba? Vilket rekommenderar ni?

Mvh!
Dina kompisar kommer säkert också vara lite nervösa när de sitter och väntar, så om ni försöker hålla igång snacket eller aktivera er på något sätt kommer väntan bli lättare. Blir bara jobbigare om alla sitter tysta förutom när nån då och då frågar "känner ni nått?".

Bomba! MDMA är inte gott.
Citera
2013-09-04, 21:41
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:

Mvh!

Jo, det där med rastlösheten och oron är nog väldigt individuellt. Men jag känner mig nästan alltid lite på det viset vid uppgången, åtminstone om det är en långsam klättring. Fösta gången slog det dock så pass fort att jag knappt hann tänka, var uppe bland molnen direkt.

Jag tror att 100-120 mg är en bra dos för dig. Annars brukar man säga att en bra dos är ens vikt multiplicerat med två. Men första gången är det lätt att man blir helt överväldigad om man stoppar i sig för mycket.

Att bomba är väl det vanligaste, men att droppa det med ett glas juice eller dylikt brukar kunna ge ett något snabbare påslag sägs det. Nu har jag aldrig testat MDMA-kristaller, utan endast knappar. Men när jag intagit andra substanser i pulverform har jag ofta svalt det i ett glas på det viset, mest för det går smidigare än att pilla ihop en bomb. Så äckligt tycker jag inte det smakar, bara att snabbt skölja bort det efteråt.

Lycka till!

Edit: När jag pratar om oron menar jag alltså precis när första effekterna av upcomen tar sin början, det kan kännas lite lustigt i kroppen. Men sedan blir det bara bättre och bättre kan jag lova!
Väntan efter man precis droppat tycker jag är mysig, man sitter där och har den där underbara känslan av att man gjort något man egentligen "inte får göra".
Senast redigerad av Presentpapper 2013-09-04 kl. 21:50.
Citera
2013-09-04, 21:46
Medlem
kungl1gts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Dina kompisar kommer säkert också vara lite nervösa när de sitter och väntar, så om ni försöker hålla igång snacket eller aktivera er på något sätt kommer väntan bli lättare. Blir bara jobbigare om alla sitter tysta förutom när nån då och då frågar "känner ni nått?".

Bomba! MDMA är inte gott.

Precis! Sitt inte o tänk " när kommer de " ska de inte kicka snart... O en annan sak:
VIKTIGT!
Det kan ta upp till 90 minuter innan de slår, beroende på tom/fast mage, metabolism o hela spjälklingsköret..

Till en början så är de lätt att man kan få sig en ordentlig käftsmäll, och glöm aldrig
bort att det är ett rus av en drog. Känslan som uppstår under ruset är inget du kommer känna livet ut, nej du har inte hamnat i nån psykos. De kan vara rätt obehagligt att känna känslor man aldrig känt förut, så tyckte iallafall jag det var första gången. För övrigt så kommer du ha den bästa natten i ditt liv, ha så kul !
Citera
2013-09-04, 21:59
Medlem
Tack kamrater!

Förstår vad ni menar med det där med obehag vid nya känslor och så vidare. Var t.ex obehagligt första gången jag rökte. Jävlar så kasst jag mådde.

Får väl försöka flyta med bara och umgås vid playstationet vid upcomen

Mvh
Citera
2013-09-05, 16:05
Medlem
MrFreds avatar
Snälla kan någon kolla på den här bilden och säga om ni känner igen de? Jag köpte de här i tyskland precis och snubben sa att det är xtc...kallat något liknande "dockers".

Det är helt vita och riktigt fina, lena tabletter..ett kryss på baksidan så man kan dela på 4 och ett stor D på den andra sidan. Har aldrig sett liknande xtc.

Tror ni jag blivit lurad?

http://www.ladda-upp.se/bilder/hdyjsequauzx/
Citera
2013-09-05, 16:27
Medlem
Har hittat en mailkran som säljer "Nintendo Allstars" för 150:-/st bör väl anses vara OK?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in