Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-29, 15:54
Medlem
Dissolutions avatar
Testade ecstasy nyligen för första gången, och hade planerat ta en till idag, och sedan på nyår. Sedan blir det någon månads uppehåll, men är det för jämna mellanrum med dessa 3 händelser?
Citera
2012-12-29, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dissolution
Testade ecstasy nyligen för första gången, och hade planerat ta en till idag, och sedan på nyår. Sedan blir det någon månads uppehåll, men är det för jämna mellanrum med dessa 3 händelser?

Japp.
Citera
2012-12-29, 15:59
Medlem
Citat:

Skulle inte rekommendera det, toleransen byggs upp extremt snabbt och du kommer inte få en lika bra kick på nyår...
Citera
2012-12-29, 16:02
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Alltså.. ta inte idag. Du kommer få så otroligt mycket roligare på nyår om du inte tar idag. Du kommer må mycket bättre efter nyår också.

Jag försöker att ha minst 3 månader mellan varje gång men det är svårt.. på nyår är det strax över 2 månader sedan sist och det är för lite mellanrum för mig.

F.ö. är jag dundertaggad på E detta nyår.. Kommer bli sjukt kul.
Citera
2012-12-29, 18:28
Medlem
Dissolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Alltså.. ta inte idag. Du kommer få så otroligt mycket roligare på nyår om du inte tar idag. Du kommer må mycket bättre efter nyår också.

Jag försöker att ha minst 3 månader mellan varje gång men det är svårt.. på nyår är det strax över 2 månader sedan sist och det är för lite mellanrum för mig.

F.ö. är jag dundertaggad på E detta nyår.. Kommer bli sjukt kul.

Ah okej. När man gör det ofta är det lätt att dra på sig en depression eller? Det är det jag läst lite om, hur serotoninet blir mindre och man därmed får en kemiskt inducerad depression? Är verkligen inte taggad på att grilla min hjärna i dagsläget, men är det ens lugnt att ta på nyår då heller?
Citera
2012-12-29, 18:35
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ah okej. När man gör det ofta är det lätt att dra på sig en depression eller? Det är det jag läst lite om, hur serotoninet blir mindre och man därmed får en kemiskt inducerad depression? Är verkligen inte taggad på att grilla min hjärna i dagsläget, men är det ens lugnt att ta på nyår då heller?
Ta på nyår, men inte för mycket bara
Men efter det skulle jag rekommendera ett uppehåll på minst tre månader, du grillar seratoninreceptorerna som fan annars.

Ibland blir det tajtare än tre månader man tar, men det får inte bli så för ofta
Citera
2012-12-30, 03:33
Medlem
Tjenare
Har testat MDMA 2 ggr och ska genom en kompis få tag i lite E. Min fråga lyder: är det någon galen skillnad? Vad jag har läst ska de fina effekterna från E komma ifrån MDMA;t liksom. Jag har ingen aning vilken batch eller vad det är för coolt namn på tabletterna jag kommer lägga vantarna på har men litar på killen som fixar dem i alla fall.
Citera
2012-12-30, 03:52
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-on
Tjenare
Har testat MDMA 2 ggr och ska genom en kompis få tag i lite E. Min fråga lyder: är det någon galen skillnad? Vad jag har läst ska de fina effekterna från E komma ifrån MDMA;t liksom. Jag har ingen aning vilken batch eller vad det är för coolt namn på tabletterna jag kommer lägga vantarna på har men litar på killen som fixar dem i alla fall.

Ecstasy är slang för tabletterna som bör innehålla MDMA om det ska vara riktiga puckar. Så det är samma substans bara i olika former..
Citera
2012-12-30, 20:12
Medlem
oloas avatar
Tänkte ta E imorgon på nyår med lite bira, jag har bara tagit E en gång innan och då var jag nykter och tog 1 och en halv på en natt. Ungefär hur mycket är lagom och dricka när man blandar med E. Hade tänkt och ta pillret på förfesten så man inte är helfucked när man kommer till festen.
Citera
2012-12-30, 20:37
Medlem
lugna ner digs avatar
Våghelvetet håller på..

Vägde en etta MDMA - vågen visade på 1.00 gram
Jag vägde upp 0.12 g mdma på vågen och la 0.12 g i en kapsel.
Vägde upp resten av grammet igen för att se om det stämde - vågen visar på 0.82 gram.

Vad ska man lita på? Jag har varit väldigt försiktig och jag kan definitivt inte tänka mig att det skulle vara 0.06 svinn. Aldrig. Så antingen har jag ca 180 mg i kapsel eller 120 mg. Jävligt stor skillnad för mig. Vill inte ha för lite men inte för mycket.. Ge mig råd!
Citera
2012-12-30, 21:26
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
För mig är det så, vissa i min umgängeskrets kan ta varje helg i en/ett par månader utan att känna sig mer deppiga, säger de.
Jag sitter inte på någon källa här men jag har läst om att man ska låta det gå 3 månader för att receptorerna i hjärnan ska "läka" 100%. Jag kan ha fel, men det finns säkert någon som sitter på bra information.

EDIT: vafan. ditt inlägg visades inte i "mina citerade inlägg" förrän för 10 minuter sedan. skumt.
Citera
2012-12-31, 00:08
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-on
Tjenare
Ecstacy ska innehålla MDMA och endast MDMA i formen av ett fint litet piller, men tyvärr så substituerar skaparna av dessa piller ibland MDMA mot någon annan billigare drog. Därför är det bra att kolla upp sina piller i förhand på t.ex. www.pillreports.com eller i denna tråd: https://www.flashback.org/t285254p398 så att man inte blir blåst.

Citat:
Ursprungligen postat av oloa
Tänkte ta E imorgon på nyår med lite bira, jag har bara tagit E en gång innan och då var jag nykter och tog 1 och en halv på en natt. Ungefär hur mycket är lagom och dricka när man blandar med E. Hade tänkt och ta pillret på förfesten så man inte är helfucked när man kommer till festen.
Om du kommer ihåg att dricka vatten under rusets gång så kan du väl dricka dig lite salongsberusad före, men allra helst så borde du inte dricka något alls. Alkohol är precis som MDMA vätskedrivande och därför ökar risken att bli uttorkad, sen så finns ju risken att du spyr på MDMA:t och om du redan då druckit alkohol så hjälper det ju inte situationen i fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Våghelvetet håller på..

Vägde en etta MDMA - vågen visade på 1.00 gram
Jag vägde upp 0.12 g mdma på vågen och la 0.12 g i en kapsel.
Vägde upp resten av grammet igen för att se om det stämde - vågen visar på 0.82 gram.

Vad ska man lita på? Jag har varit väldigt försiktig och jag kan definitivt inte tänka mig att det skulle vara 0.06 svinn. Aldrig. Så antingen har jag ca 180 mg i kapsel eller 120 mg. Jävligt stor skillnad för mig. Vill inte ha för lite men inte för mycket.. Ge mig råd!
Väg kapseln med MDMA och sen väger du en tom kapsel och räknar ut mellanskillnaden, alternativt så häller du bara ut MDMA:t ur kapseln och väger det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in