Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-22, 02:09
Medlem
Jag och min vän har ganska nyligen fått tag på varsin tablett på vad jag antar är 100 mg st och planerar inom en snar framtid att bruka E för första gången! Räcker 100 mg till bra effekt om man väger ca 85 kg och är förstagångsbrukare?

Sedan skulle jag även uppskatta era egna tips angående hur man går tillväga under sin första gång! Ja, jag har läs FAQ:n men jag vill höra era egna personliga råd/tips

Vad ska man tänka på innan/under/efter ruset, till exempel? Tips för att förhindra käkspänning samt sår i munnen? Hur mycket vatten bör man dricka? Osv. osv.

Oerhört tacksam för alla råd och tips som jag kan få!
Tack på förhand.

Edit: Vad är bästa sättet att få i sig det på? Jag är endast öppen för förslag som innefattar att man sväljer tabletten. Ska man bomba och hur gör man det på bästa smidiga sätt? Eller ska man bara skölja ner hela tabletten med en klunk vatten?
Citera
2012-09-22, 03:32
Medlem
Prat-bubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AARM
Vad ska man tänka på innan/under/efter ruset, till exempel? Tips för att förhindra käkspänning samt sår i munnen? Hur mycket vatten bör man dricka? Osv. osv.

Tack på förhand.

Edit: Vad är bästa sättet att få i sig det på? Jag är endast öppen för förslag som innefattar att man sväljer tabletten. Ska man bomba och hur gör man det på bästa smidiga sätt? Eller ska man bara skölja ner hela tabletten med en klunk vatten?

Enligt mig så tycker jag att du inte skall tänka så mycket utan bara flyta med, men är det första gången så rekommenderar jag dig att vara på en plats där du känner dig trygg och har bra koll på. Gärna tillsammans med en vän som har kört förrut.

Du behöver inte oroa dig för att snea eller nått, det är inte så sensationellt som man kan tro. Du är mer klar i huvudet och tankarna än på alkohol tycker jag.

Ang käkspänningar så tror jag att detta är väldig individuellt, jag personligen tycker om att inte köra med tuggummi alls under ett rus då jag känner att jag har mer kontroll på käkarna utan. Jag förstår helt enkelt inte hur folk lyckas få sår i munnen.

Om du är orolig för att dricka för mycket vatten, så brukar jag gå efter min egen regel att inte dricka mer vatten än vad jag hade druckit om det var öl i glaset.

Och själva intaget är väldigt enkelt. Har du en tablett så sväljer du ned den med vatten...
Citera
2012-09-22, 20:33
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AARM
Jag och min vän har ganska nyligen fått tag på varsin tablett på vad jag antar är 100 mg st och planerar inom en snar framtid att bruka E för första gången! Räcker 100 mg till bra effekt om man väger ca 85 kg och är förstagångsbrukare?

Sedan skulle jag även uppskatta era egna tips angående hur man går tillväga under sin första gång! Ja, jag har läs FAQ:n men jag vill höra era egna personliga råd/tips

Tack på förhand.

100mg är lite klent men tror definitivt att ni kommer att känna av det. Runt 150mg vore kanske att föredra.

Lite svårt att ge tips när jag inte vet tid och plats för intaget. Skiljer sig lite mellan klubb och hemma t.ex.

Ät 300-500mg magnesium (finns på apoteket) någon gång innan intag för att inte slippa helt men lindra käkspänningar. Ha tuggummi till hands också!

Svälj ner tabletten med vatten! Drick normalt under dagen, en halvliter innan och runt en liter vatten under ruset. Sitter ni bara hemma och softar behöver du inte så mycket vatten som om du skulle dansa eller liknande.

Lycka till!
Citera
2012-09-27, 14:53
Medlem
Tofflan69s avatar
Ecstasy, lite frågor

Hejsan Flashback! Har ingen aning om tråden landade rätt, annars får MOD flytta den.
Jag vet också att vissa av dessa frågor finns det svar på och jag HAR läst FAQ och ett flertal trådar men vill ha en egen tråd men nya färska svar där ni svarar på frågor. Vill hellst inte ha några haters på detta och dom som inte vill lägga en kommentar behöver inte klaga heller

Så, nu när det var klart, har jag några frågor:

Vilka är dom farligaste och kändaste riskerna på Ecstasy?

Gör det något om man dricker alcohol i samband med Ecstasy (första gången)?

Vilka är dom underbara sakerna med Ecstasy? - enligt era egna upplevelser.

Vilka viktiga saker bör man tänka på vid första gången man testar?

Lämna gärna egna svar och tips på frågor jag inte ställt.

Jag ställer dessa frågor då jag har precis upptäckt farlighetsgraden på Cannabis och kände mig lurad. Jag håller nu på och tar reda på fakta angående allt möjligt - jag gillar att lära mig nya saker. Utöver denna tråd så läser jag sidor på internet så denna tråd är en av alla källor jag kommer ta fakta från. Och uppskattar om ni svarar på tråden
Citera
2012-09-27, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tofflan69
Jag ställer dessa frågor då jag har precis upptäckt farlighetsgraden på Cannabis och kände mig lurad.

Tja! Vad menar du med "farlighetsgraden" pa Cannabis? Vad for slags CB?.. Hash? Weed?..

Nice med ny trad om E. Men tror att nagra av de fragor du redan stallt redan finns svar pa
Citera
2012-09-27, 16:05
Medlem

Var det inte du som inte skulle ta något på Qlimax?

Anyways...

1. Det skulle väl vara den milda deprissionen man får dagarna efter man har knaprat. Sen finns det även en myt om att man får "hål" i hjärnan. Riskerna är grovt överdrivna sålänge man inte överdriver doser och tar för ofta.

2. Gör det väl egentligen inte. Men risken för att du får minnesluckor ökar markant och du känner av Ecstasyn mer om du håller dig nykter/salongsberusad. Skulle rekommendera max 4-6 öl innan intag.

3. Jaadu. Eftersom jag antar att det är på Qlimax du ska ta så säger jag såhär: Du känner basen inom dig, hur den pulserar i bröstkorgen. Lasrarna blir helt fantastiska då färger blir starkare. Sen euforin.. Det totalt lugnet i kroppen, wow! Kärleken till allt och alla.

Hoppas du blev klokare på mitt korta och slarviga inlägg
Citera
2012-09-27, 16:23
Medlem
Sangellos avatar
Ska ta E med en tjejkompis i helgen, det är hennes första gång. Jag har tagit det 10talet gånger. hon är ganska kort, 165 cm och väger kanske 50 kg. Hon envisas om att gå ut på krogen/rave men jag säger åt henne och tycker att hon borde testa en gång hemma innan så hon vet hur ruset är (hon brukar alkohol och testat cannabis ett par gånger utan att gilla det gröna guldet) En kompis som ska dricka ska också med. Så vad säger ni? Tycker ni att det borde vara lugnt för henne? Det är jag som fixar E:t och det hade inte varit så Soft om hon skulle flippa ur. Eller ska vi bara tuta och köra och hoppas på det bästa? Tacksam för svar!
Citera
2012-09-27, 16:31
Medlem
THE-OJAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sangello
Ska ta E med en tjejkompis i helgen, det är hennes första gång. Jag har tagit det 10talet gånger. hon är ganska kort, 165 cm och väger kanske 50 kg. Hon envisas om att gå ut på krogen/rave men jag säger åt henne och tycker att hon borde testa en gång hemma innan så hon vet hur ruset är (hon brukar alkohol och testat cannabis ett par gånger utan att gilla det gröna guldet) En kompis som ska dricka ska också med. Så vad säger ni? Tycker ni att det borde vara lugnt för henne? Det är jag som fixar E:t och det hade inte varit så Soft om hon skulle flippa ur. Eller ska vi bara tuta och köra och hoppas på det bästa? Tacksam för svar!
Finns ingen som kan svara på den frågan bättre än vad du kan som känner henne och vet hur hon reagerat på andra droger. Dock så ser man ju lättare om någon är påverkad av MDMA än av exempelvis THC tack vare det hyperaktiva beteendet samt på pupillerna. Det bästa hade ju varit att undvika krogen men kan hon bete sig och vill det i stunden så kan väl inget knappt hindra henne.
Citera
2012-09-27, 16:32
Medlem
Tofflan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananaTree
Tja! Vad menar du med "farlighetsgraden" pa Cannabis? Vad for slags CB?.. Hash? Weed?..

Nice med ny trad om E. Men tror att nagra av de fragor du redan stallt redan finns svar pa

Farlighetsgraden menar jag vad det värsta som kan hända, hur det händer osv? Allt som kan vara farligt med det. Och nämnde ett flertal gånger att jag vet om att det finns svar på detta, vill bara ha fler källor, nya fräscha!
Citera
2012-09-27, 16:43
Medlem
Tofflan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FightForGlory

Var det inte du som inte skulle ta något på Qlimax?

Anyways...

1. Det skulle väl vara den milda deprissionen man får dagarna efter man har knaprat. Sen finns det även en myt om att man får "hål" i hjärnan. Riskerna är grovt överdrivna sålänge man inte överdriver doser och tar för ofta.

2. Gör det väl egentligen inte. Men risken för att du får minnesluckor ökar markant och du känner av Ecstasyn mer om du håller dig nykter/salongsberusad. Skulle rekommendera max 4-6 öl innan intag.

3. Jaadu. Eftersom jag antar att det är på Qlimax du ska ta så säger jag såhär: Du känner basen inom dig, hur den pulserar i bröstkorgen. Lasrarna blir helt fantastiska då färger blir starkare. Sen euforin.. Det totalt lugnet i kroppen, wow! Kärleken till allt och alla.

Hoppas du blev klokare på mitt korta och slarviga inlägg

Tack för svaret, vill dock meddela att jag inte kommer ta det på Qlimax, det är absolut inget jag har planerat iallfall.. utan vill bara lära mig mer om droger och andra ämnen
Citera
2012-09-27, 16:45
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Farligaste är att man blir överhettad och dör. Sen så är det ju inte direkt nyttigt för hjärnan om man tar det mycket och ofta. är ju en utav de mer skadliga drogerna för hjärnan på det sättet.

Citat:
Ursprungligen postat av BananaTree
Ja för formen gör så stor skillnad på hur skadligt det är.
Citera
2012-09-27, 17:02
Medlem
Lugini3s avatar
Jag förutsätter att ditt intag endast består av MDMA och inte något annat skit.

E kan vara hur farligt som helst, man kan dö. Inte främst av att ämnet i sig är giftigt för dig men för att du kan bli för varm eller att du har någon medfödd svaghet som visar sig inte klara trycket. Sannolikheten är liten att det kommer hända något med dig och sannolikheten minskar ju mer du vet om substansen och dess effekter.
Så från ett statistiskt perspektiv kommer du inte få några problem.
Generella skador av långsiktigt bruk är svåra att säga och högst individuella.

Om det är fösta gången du tar E så finns det ingen anledning att dricka alkohol fösta gången. Alkohol har om något en negativ inverkan.

Det bästa med drogen är att du mår som en gud och känner dig lugn och kärleksfull.

Fösta gången ska du stanna hemma med folk du känner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in