Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-30, 23:22
Medlem
Gristarmars avatar
Tjo, "hittade "( ) 2 tabletter E under emmaboda , naturligtvis tog jag dom inte utan kastade dom direkt ( ) , första var roströd aktigt och jag tror det var tryck +46 på den (riktigt bra) och andra var lite blå-grön aktigt (ännu bättre) och hade en tryckt 5a eller ett S på sig, runda små var båda, någon som har stött på dessa under festivalen eller innan? 3 timmar försvann innan man visste ordet av det och sedan kunde man flumma runt i typ 4-5 timmar till innan man hade lust med sömn..är nu vad jag hörde

Så frågan är, någon som stött på dessa underbara skapelser eller?Hur vanligt är det med riktigt bra e i Svearike?
Citera
2012-07-31, 16:42
Medlem
Käkade 10mg stess på kvällen/natten i söndags och tänkte käka E idag, är det lugnt eller bör jag avvakta?
Citera
2012-07-31, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gristarmar
Tjo, "hittade "( ) 2 tabletter E under emmaboda , naturligtvis tog jag dom inte utan kastade dom direkt ( ) , första var roströd aktigt och jag tror det var tryck +46 på den (riktigt bra) och andra var lite blå-grön aktigt (ännu bättre) och hade en tryckt 5a eller ett S på sig, runda små var båda, någon som har stött på dessa under festivalen eller innan? 3 timmar försvann innan man visste ordet av det och sedan kunde man flumma runt i typ 4-5 timmar till innan man hade lust med sömn..är nu vad jag hörde

Så frågan är, någon som stött på dessa underbara skapelser eller?Hur vanligt är det med riktigt bra e i Svearike?

Har bara träffat på bra E ett fåtal gånger, det har varit samma batch. Röda defqons tror jag bestämt att det var.
Citera
2012-07-31, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av THE-OJA
Var ju en svensk kille från Kristianstad som dog på Roskilde för 16 dagar sen...
Är bekant med killens flickvän, fått höra att han dog av smutsigt MDMA.
Citera
2012-08-01, 15:21
Medlem
Camoplasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gristarmar

Skulle vilja få veta det också, fick tag i likadana knappar under festivalen och dum som man är trycktes allt in utan att man kollade upp det före!
Citera
2012-08-04, 00:49
Medlem
"Ecstasyn släpper även ut lite dopamin som efter Ecstasyruset tas upp av misstag i serotoninförrådet vilket orsakar skada"

Är det då farligt att tända på en joppe efter ett race? Och kan man röka på som vanligt dagarna efter om man äter 5-htp?
Senast redigerad av Bakedream 2012-08-04 kl. 00:51.
Citera
2012-08-04, 01:27
Medlem
Qidushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakedream
"Ecstasyn släpper även ut lite dopamin som efter Ecstasyruset tas upp av misstag i serotoninförrådet vilket orsakar skada"

Är det då farligt att tända på en joppe efter ett race? Och kan man röka på som vanligt dagarna efter om man äter 5-htp?

Nä. Det är helt lugnt.
Citera
2012-08-05, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FforFucked
Vet någon när ecstacyn kommer till Göteborg? har varit lite sugen nu framöver

Jag säger detsamma. Dock även ner söderut från Gbg. Vill testa men det verkar inte hur lätt som helst att komma över för någon som inte direkt har några kontakter.
Citera
2012-08-06, 10:21
Medlem
erikkkkks avatar
Hur farligt är det att ta exstacy 3-4 dagar i rad, egentligen? Enligt mig - och på papperet - så är det fullständigt idiotiskt. Men nu har jag börjat märka att det är ganska många som tagit det flera dagar i rad, och vad jag förstått så har dessa personer inte råkat illa ut/upplevt någon negativ förändring. Detta är personer som inte vet hur MDMA fungerar, men ändå verkar det inte vara något problem.

Detta leder mig vidare in på en annan fråga: Hur mycket av allt lagrat serotonin frisätter en normal dos MDMA? Bara i denna tråd står det att MDMA frisätter allt serotonin, och senare skrivs det att mer MDMA (fler exstacytabletter) frisätter mer serotonin. Detta går inte riktigt ihop.
Citera
2012-08-06, 11:29
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikkkkk
Hur farligt är det att ta exstacy 3-4 dagar i rad, egentligen? Enligt mig - och på papperet - så är det fullständigt idiotiskt. Men nu har jag börjat märka att det är ganska många som tagit det flera dagar i rad, och vad jag förstått så har dessa personer inte råkat illa ut/upplevt någon negativ förändring. Detta är personer som inte vet hur MDMA fungerar, men ändå verkar det inte vara något problem.
Det är nog inte farligt egentligen om man inte överdoserar friskt vid varje tillfälle. Dock kommer det ta betydande längre tid för serotoninet att bli återställt jämfört med om man intar det vid ett enstaka tillfälle. Förmodligen blir effekten sämre då man intar det flera dagar efter varandra, varav man behöver ta större dos.
Citera
2012-08-06, 19:17
Medlem
erikkkkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Det är nog inte farligt egentligen om man inte överdoserar friskt vid varje tillfälle. Dock kommer det ta betydande längre tid för serotoninet att bli återställt jämfört med om man intar det vid ett enstaka tillfälle. Förmodligen blir effekten sämre då man intar det flera dagar efter varandra, varav man behöver ta större dos.
Neurotoxiciteten ska väl öka rätt så dramatiskt vad jag har hört, men det är kanske väldigt sällsynt att något går snett om detta görs mycket sällan?

Finns det några studier på hur mycket serotonin som frisätts, hur snabbt serotonin återskapas och hur mycket som finns lagrat när det är "fullt"?
Citera
2012-08-06, 21:13
Medlem
FoxHounds avatar
Vill verkligen E:a ihop med min flickvän, vill att hon ska få uppleva detta, men hon är ganska anti... Några tips på argument jag kan använda FÖR att hon ska testa? Kan tillägga att hennes syster är tillsammans med min bästa vän, och systern och polarn (erfaren) har pratat om att testa... Det hade varit så ultimat att köra ihop alla fyra, fatta vilken första gång för dom? Love is in the air

EDIT:
Kanske ska tillägga att jag inte ens vill att hon ska röka holk i övrigt, inga andra droger what so ever, vill bara att hon ska få uppleva MDMA en gång i sitt liv! Hon är för fin för att knarka annars
Senast redigerad av FoxHound 2012-08-06 kl. 21:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in