Citat:
Ursprungligen postat av listigt
Hehe, påminner om första gången jag tog E, vilket var nyår för ett par år sen. Då ringde min morsa under peaken och avslutade samtalet med "Jag älskar dig!" vilket jag glatt besvarade med "Älskar dig också!", fan vad glad jag var då
Men nu till min fråga: När jag tar E så väntar jag jämt minst 3 månader, och har hittills inte upplevt några bieffekter som nedstämdhet osv. Men nu funderar jag om man faktiskt behöver vänta så länge, vad skulle hända om man tog 1-2 knappar en kväll om man "bara" haft cirka en månads uppehåll? Om ni svarar så skulle jag uppskatta om ni hänvisa till någon vettig källa också, för det verkar som alla säger olika när det gäller just det här.
Puss.
Helt riktigt tar det 3 månader för serotoninreceptorerna att återhämta sig på ett optimalt sätt.
Du kommer antagligen inte märka av några biverkningar om du bara väntar en månad. Jag gjorde det hur många gånger som helst under tiden som jag knaprade. Ibland var det varannan helg.
Det som händer är att du sakta med säkert kommer tappa "magin" som MDMA-ruset ger upphov till. Du blir för van helt enkelt, sedan mår dina serotoninreceptorer inte bra av det. Om du är instabil som person kan du bli deprimerad i framtiden med så täta sessioner.
Jag käkade MDMA cirka 30-40 gånger under 2009-2010 och är idag den största optimisten någonsin. Jag är en mycket glad människa som känner genuin lycka. Att gå runt i stan med en kopp kaffe och lyssna på vibrasphere i nyktert tillstånd ger mig E-rysningar helt gratis nuförtiden även fast jag är spiknykter.
Tror det är individuellt vilka som skadas av bruket och blir deprimerade. Jag känner då iaf att jag låst upp dörren till att känna sann lycka på naturlig väg. Gåshud nu är inte alls vad det var innan jag provade ecstasy.
Edit:
http://dancesafe.org/ Där har du mycket läsning att ta del av, mycket av det jag skriver här på flashback härstammar från den sajten.
www.erowid.org är också en bra sida.