Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-06, 21:38
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skraparigraven
ok, tack för svaret! Då får det bli nu till helgen!
Förutsatt att du inte är deprimerad, psykiskt instabil eller ett riktigt kioskmongo såklart.

Kör hårt!
Citera
2013-03-06, 21:50
Bannlyst
:d
Senast redigerad av FetsisLaskandeGott 2013-03-06 kl. 21:53.
Citera
2013-03-07, 00:56
Medlem
TrolliverTwists avatar
Citat:
En liten fråga till er som har testat E. Tror ni att det är säkert att ta när man är själv? Har bara två kompisar som inte har något emot ecstasy men en utav dem ligger med influensan nu och den andra åkte ut på en resa idag, pallar liksom inte vänta föränn de kommer hem/ frisknar till

Det blir min första gång och har bara planerat att ta En tablett. Tror ni det är lungt? Tidigare efarenheter är bara alkohol och cannabis.
det finns en tråd på ämnet som du kan spana in.

https://www.flashback.org/t1623400
Citera
2013-03-07, 01:22
Medlem
Citat:
En liten fråga till er som har testat E. Tror ni att det är säkert att ta när man är själv? Har bara två kompisar som inte har något emot ecstasy men en utav dem ligger med influensan nu och den andra åkte ut på en resa idag, pallar liksom inte vänta föränn de kommer hem/ frisknar till

Det blir min första gång och har bara planerat att ta En tablett. Tror ni det är lungt? Tidigare efarenheter är bara alkohol och cannabis.

Jag har aldrig testat ecstasy förut, men gått i samma tankar som dig och nästan alla jag pratat med säger att man bör köra med några bra kompisar/flickvän/pojkvän. Ingen jag har pratat med har sagt något om att man inte kan klara av ruset om man är själv, utan det folk sagt till mig är att upplevelsen blir så himla mycket bättre med vänner att konversera med osv. Så mitt tips blir det alla andra sagt till mig hela tiden, ta det med dina vänner när dom frisknat till/kommit hem, men du gör som du vill.
Citera
2013-03-07, 11:21
Medlem
Pipharens avatar
Citat:

Det är lugnt, men det blir roligare om man inte är själv.

Om du blir nervös eller nått, något som inte känns bra, bara flyt på, så kan du sätta dig i badrummet och chilla i duschen/badkaret ett tag. Fast du kommer säkert må som en Gud.
Citera
2013-03-08, 22:44
Medlem
Vi var 3 personer som körde 0.166 mdma var från MS på SR (inrikes), 100 i magen, efter 30 min tog vi resten i snoken. Ene tappade all effekt efter runt 40min rus, två av oss hade lite smått kvar i kroppen efter 1 och en halv timmes rus.. Liten besvikelse där, men till min fråga: Kanske en dum fråga men eftersom det rekommenderas att vänta upp till 2-3månader innan du kör igen, finns det något annat man kan köra så länge som t.ex. LSD, 6-apb (Antagligen inte), MDA eller något liknande? Som jag har förstått är det serotonin som använder lång tid att återhämta sig, men om man kan då vänta en månad och köra något som ej utlöser serotonin?
Senast redigerad av PaulVitti 2013-03-08 kl. 23:09.
Citera
2013-03-09, 13:34
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulVitti
Vi var 3 personer som körde 0.166 mdma var från MS på SR (inrikes), 100 i magen, efter 30 min tog vi resten i snoken. Ene tappade all effekt efter runt 40min rus, två av oss hade lite smått kvar i kroppen efter 1 och en halv timmes rus.. Liten besvikelse där, men till min fråga: Kanske en dum fråga men eftersom det rekommenderas att vänta upp till 2-3månader innan du kör igen, finns det något annat man kan köra så länge som t.ex. LSD, 6-apb (Antagligen inte), MDA eller något liknande? Som jag har förstått är det serotonin som använder lång tid att återhämta sig, men om man kan då vänta en månad och köra något som ej utlöser serotonin?
Kör isf tjack, hallucinogener eller benso. Aldrig 6-APB, MDA eller någon annan serotonerg drog.
Citera
2013-03-09, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulVitti
Vi var 3 personer som körde 0.166 mdma var från MS på SR (inrikes), 100 i magen, efter 30 min tog vi resten i snoken. Ene tappade all effekt efter runt 40min rus, två av oss hade lite smått kvar i kroppen efter 1 och en halv timmes rus.. Liten besvikelse där,
Ecstasy är inte mer än så, blir lite bättre med tjack dock samt högre doser.

Citat:
Kanske en dum fråga men eftersom det rekommenderas att vänta upp till 2-3månader innan du kör igen, finns det något annat man kan köra så länge som t.ex. LSD, 6-apb (Antagligen inte), MDA eller något liknande? Som jag har förstått är det serotonin som använder lång tid att återhämta sig, men om man kan då vänta en månad och köra något som ej utlöser serotonin?
Det handlar mer om att MDMA ger hjärnskador och kroppen skall hinna reparera sig. Signalsubstanserna återhämtar sig på en- ett par dagar när trögheten (eventuellt depressionen, vissa får) lägger sig.

Sedan är det inte bara serotonin som gör att man mår bra på MDMA, egentligen kommer allt välmående av dopaminutsläpp i belöningssystemet (både direkt av drogen och av serotoninet indirekt i andra processer). Så om du kört massa kokain/tjack/metylfenidat nära inpå kommer du få sämre effekt med.

Citat:

Vänta, det är ett urtråkigt rus när man är själv.
Kommer inte få mycket ut av det. Möjligen om du chattar med någon och sätter på att bra låt att det är lite kul, men MDMA kräver social kontakt precis som MXE kräver att man ligger ner i ett mörkt rum med hörlurar.
Senast redigerad av tjackroffe 2013-03-09 kl. 15:55.
Citera
2013-03-09, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackroffe
Ecstasy är inte mer än så, blir lite bättre med tjack dock samt högre doser.
.

Jag vill minnas att ruset varade runt 3 timmar för mig.
Citera
2013-03-09, 17:10
Medlem
Får väl ta större dos om några månader i så fall, lite mer än en månad sedan körde vi 3-mmc och det var lätt starkare rus än detta, aja. (kan inte varit det som påverkade?)
Citera
2013-03-09, 19:51
Medlem
KurtKenass avatar
Tog en jävligt stor dos i tisdags. mellan 500-1000mg och jag hade inte tagit E på över 1 halv år och jag brukar aldrig ta E....Hur vida jag hade det trevligt eller ej är inte så relevant men man kan ju gissa vad som hände.

Första 1-2 dagarna mådde jag skit, men jag har fortfarande så det känns som jag får "lågtblodsocker", det liksom snurrar till lite lustigt (väldigt behagligt faktiskt) i hjärnan i någon sekund och man blir lite "förvånad". Det hände i dag på dagen flera gånger om, men nu har jag inte haft något på flera timmar vilket är skönt. Händer liksom närsom helst. När jag t.ex. går runt lite bara.

Jag mår bra i övrigt, men är det någon som varit med om något liknande, nojjade en del i början. Men känns som jag borde må betydligt sämre på något vis om det skulle vara superduper skadligt.

Förövrig kan jag inte rekomendera någon att slänga i sig så mycket på 5-6 timar utan tolerans
Citera
2013-03-10, 19:04
Medlem
Osthuss avatar
Mdma:s påverkan på upplevelsen av "naturlig inducerad lycka" + att testa en gång

Hur har mdma fått er att se på och uppleva lycka från naturliga saker? Tex sex, kärlek, mat, träning, socialt umgänge osv. Jämför ni alla upplevelser med mdma? Är dessa vardagliga saker mindre roliga?

Jag förstår att man säkert vill testa mdma flera gånger om man väl haft en bra upplevelse, men är det någon som har testat en enda gång och nöjt sig med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in