Citat:
Ursprungligen postat av PaulVitti
Vi var 3 personer som körde 0.166 mdma var från MS på SR (inrikes), 100 i magen, efter 30 min tog vi resten i snoken. Ene tappade all effekt efter runt 40min rus, två av oss hade lite smått kvar i kroppen efter 1 och en halv timmes rus.. Liten besvikelse där,
Ecstasy är inte mer än så, blir lite bättre med tjack dock samt högre doser.
Citat:
Kanske en dum fråga men eftersom det rekommenderas att vänta upp till 2-3månader innan du kör igen, finns det något annat man kan köra så länge som t.ex. LSD, 6-apb (Antagligen inte), MDA eller något liknande? Som jag har förstått är det serotonin som använder lång tid att återhämta sig, men om man kan då vänta en månad och köra något som ej utlöser serotonin?
Det handlar mer om att MDMA ger hjärnskador och kroppen skall hinna reparera sig. Signalsubstanserna återhämtar sig på en- ett par dagar när trögheten (eventuellt depressionen, vissa får) lägger sig.
Sedan är det inte bara serotonin som gör att man mår bra på MDMA, egentligen kommer allt välmående av dopaminutsläpp i belöningssystemet (både direkt av drogen och av serotoninet indirekt i andra processer). Så om du kört massa kokain/tjack/metylfenidat nära inpå kommer du få sämre effekt med.
Citat:
Ursprungligen postat av skraparigraven
En liten fråga till er som har testat E. Tror ni att det är säkert att ta när man är själv? Har bara två kompisar som inte har något emot ecstasy men en utav dem ligger med influensan nu och den andra åkte ut på en resa idag, pallar liksom inte vänta föränn de kommer hem/ frisknar till
Det blir min första gång och har bara planerat att ta En tablett. Tror ni det är lungt? Tidigare efarenheter är bara alkohol och cannabis.
Vänta, det är ett urtråkigt rus när man är själv.
Kommer inte få mycket ut av det. Möjligen om du chattar med någon och sätter på att bra låt att det är lite kul, men MDMA kräver social kontakt precis som MXE kräver att man ligger ner i ett mörkt rum med hörlurar.