2013-03-27, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EuroD
Vilken tråkmåns dom har satt in istället för Cissi.

Håller med dig till fullo! Han är så korkad sa att jag vet inte vad.
Citera
2013-03-27, 19:20
Medlem
sigurts avatar
Håller på lyssna på avsnittet med Aschberg när det handlar om taffsning, en tjej hade blivit dömd för misshandel efter att knäckt näsan på en taffsare.

Riktigt roligt program, ringde in en del roliga nissar
Citera
2013-03-31, 21:47
Medlem
Birabackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Håller på lyssna på avsnittet med Aschberg när det handlar om taffsning, en tjej hade blivit dömd för misshandel efter att knäckt näsan på en taffsare.

Riktigt roligt program, ringde in en del roliga nissar

Han som snackade om araber som drog en handtralla i brallan var ju klockren samt han som kom direkt efter det! Stor humor! Precis så här ska radio vara
Citera
2013-03-31, 23:00
Bannlyst
Har missat en del av Aschberg, men får väl börja lyssna lite snart igen!
Är det någon som har ringt in och hyllat Aschberg för hans artisteri? Han var ju med i en musikvideo med det vet du
Citera
2013-04-02, 11:46
Medlem
Tycker dom borde döpa om radio1 till radioRepris. Repriser repriser repriser. Kvällar helger och storhelger repriser och åter repriser!

Stör mig på han alkisgubben som brukar ringa in till Robban och avsluta var och varannan mening med "det ska jag tala om för dig" på ett riktigt jävla drygt sätt. Vill ge gubben en knogmacka!

Och denna Eva Ruzs..senaste jag hörde ägnade hon två timmar åt att låta lyssnar tycka synd om henne för att något "hemskt" hade hänt i hennes familj och hennes liv. Det jag hörde var att hon hade fått stopp i avloppet så hon inte kunde duscha förren en snäll granne rensade rören åt henne. Sen var det något riktigt hemskt också men det verkade hon aldrig säga. All respekt för om hon haft dödsfall eller dylikt i sin familj men att ägna två timmar lyssnartid åt att folk ska ringa in och tycka synd om henne och tipsa om feel-good bra grejer att ägna sig åt? Please..!
Citera
2013-04-02, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Tycker dom borde döpa om radio1 till radioRepris. Repriser repriser repriser. Kvällar helger och storhelger repriser och åter repriser!

Stör mig på han alkisgubben som brukar ringa in till Robban och avsluta var och varannan mening med "det ska jag tala om för dig" på ett riktigt jävla drygt sätt. Vill ge gubben en knogmacka!

Och denna Eva Ruzs..senaste jag hörde ägnade hon två timmar åt att låta lyssnar tycka synd om henne för att något "hemskt" hade hänt i hennes familj och hennes liv. Det jag hörde var att hon hade fått stopp i avloppet så hon inte kunde duscha förren en snäll granne rensade rören åt henne. Sen var det något riktigt hemskt också men det verkade hon aldrig säga. All respekt för om hon haft dödsfall eller dylikt i sin familj men att ägna två timmar lyssnartid åt att folk ska ringa in och tycka synd om henne och tipsa om feel-good bra grejer att ägna sig åt? Please..!

Vem är den gubben? Håller med, lyssnar inte längre. Sveriges bästa radiokanal har inte förnyat sig ett dugg sedan starten, dom fyller ju inte ens ut dagarna? Helgerna vad händer där nu? Förut hade dom radiogamer, comedy central och lite annat. De har snarare tappat allt som var roligt i början förutom Robban, men man orkar inte ägna 3 timmar mellan 15.00-18.00 då man ska hem från jobbet, handla mat osv...

Sportvärlden mellan 18.00-19.00? Kom igen... Dessutom var det mycket bättre när dom var 2.

Nej Radio 1 var kul i början, nytt och dessutom var tiderna samt andra program mer intressanta än dagens. Nu idag är det rena sömnpillret.
Citera
2013-04-02, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machine137
Vem är den gubben? Håller med, lyssnar inte längre. Sveriges bästa radiokanal har inte förnyat sig ett dugg sedan starten, dom fyller ju inte ens ut dagarna? Helgerna vad händer där nu? Förut hade dom radiogamer, comedy central och lite annat. De har snarare tappat allt som var roligt i början förutom Robban, men man orkar inte ägna 3 timmar mellan 15.00-18.00 då man ska hem från jobbet, handla mat osv...

Sportvärlden mellan 18.00-19.00? Kom igen... Dessutom var det mycket bättre när dom var 2.

Nej Radio 1 var kul i början, nytt och dessutom var tiderna samt andra program mer intressanta än dagens. Nu idag är det rena sömnpillret.

Kommer inte ihåg vad gubben heter men det är i alla fall Aschberg's gamla gymnasiepolare som nu är stammis till programmet. Han måste fan vara nån form ut av alkis eftersom det känns som han alltid ringer in packad. Skönaste samtalet var nån gång då han ringde in och talade varmt om nån Rysk hora som han träffat på en resa till Tallin. Han verkar ha kärat ner sig i henne totalt och skulle resa med henne till Grekland för "att se vad hon går för ".
Citera
2013-04-03, 10:05
Medlem
han alkis, han bor i min trapp :-)
Citera
2013-04-03, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atrix
han alkis, han bor i min trapp :-)

Det är inte han äldre gubben Uffe? Tycker han är en vanlig skön gubbe . Alltid fett pessimistisk haha.
Citera
2013-04-03, 10:54
Medlem
rutger9999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machine137
Det är inte han äldre gubben Uffe? Tycker han är en vanlig skön gubbe . Alltid fett pessimistisk haha.

... för att inte tala om hur han alltid kommer in på "arbetslösa invandrare på min gård" oavsett ämne.
Citera
2013-04-03, 18:39
Medlem
Eva Ruuz satt och tjatade om att Carola gjort flätor på sitt adoptivbarn i 2 timmar för nåt halvår sedan. Enligt experten själv så vanvårdade Carola sin dotter och var inte vatten värd i programmet.
I ett annat program var det frisörskan som inte gjort Ruuz nöjd och då var det gnäll om det programtiden ut.
Ett annat tillfälle gällde det en mäklare som hade sålt stugan till någon annan. Herre Gud! Hon var hysterisk mellan 10-12 och på gränsen till nåt slags anfall.
Sen var det 2 timmar om att hon minsann varit hemmafru i 4 år och anser att alla ska vara det då barn skadas på dagis. Jag tror tvärtom och hennes bakåtsträvande till bullbak och underkastelse är läskig. Vem vill vara hemmafru tills ungarna är 18 som Ruzz förespråkar?

Dessutom har hon vänt ut och in på sin exman som inte ens har en chans att försvara sig och vänninor som Ruuz inte kommit överens med.

Listan kan bli hur lång som helst och den sista jag skulle besöka ifall jag mådde dåligt är hon. Undrar ifall hon verkligen är utbildad och jag glömde nästan hur hon dekar ner alla andra psykologer och höjer sig själv till skyarna.

Radio 1 är en kanal för inbördes beundran och inringarna är inte direkt dom skarpaste knivarna i lådan. Men parodi är det och det är kul att lyssna på. Inget jag tar seriöst utan snarare ser det som lyteskomik.Tiden går fort på jobbet i alla fall.
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-04-03 kl. 18:55.
Citera
2013-04-05, 11:44
Medlem
Robocraps avatar
Lyssna 22 minuter in på detta klipp.

http://play.radio1.se/catchup/7819

En inringare ringer in och diskuterar politisk korrekthet med ett gäng av programledarna.

Ca 28 minuter in så bryter hela gänget sonika av inringaren när han blev för politisk inkorrekt..

Rätt underhållande diskussion..

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in