2013-03-20, 13:49
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle1
Robert Aschberg , hmmm kan diskuteras. Tycker han är en poppös jubelidiot som älskar att köra över en del tokfransar som ringer in. Ibland tycker jag han går så till överdrift att han borde vakta sin tunga. Stundom kan man bli orolig för hans hälsa faktiskt.

Att kalla Aschberg för idiot är ett misstag. Han är allt annat än en idiot.
Han är rak och rätt dominant och påpekar gärna att det är han som bestämmer i hans program. Detta har en del rättshaverister svårt att köpa, vilket gör att en del inte gillar honom.

Jag tror inte du behöver vara orolig för Robbans hälsa, han har varit likadan i medierna i över 30 år så han klarar sig nog :-)
Citera
2013-03-20, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle1
Robert Aschberg , hmmm kan diskuteras. Tycker han är en poppös jubelidiot som älskar att köra över en del tokfransar som ringer in. Ibland tycker jag han går så till överdrift att han borde vakta sin tunga. Stundom kan man bli orolig för hans hälsa faktiskt.

Huruvida man tycker Aschberg är en pompös jubelidiot lägger jag mig inte i. Det jag mest menade med mitt inlägg var att Aschberg i regel är inläst på ämnen han tar upp samt ser till att ha koll på sina gästers bakrund. Det blir lite bättre radio än t.ex de gånger framförallt Gert och Cissi kan babbla om något som inte alls stämmer överens med verkligheten timme efter timme, eftersom de läst eller hört något i förbifarten och missförstått.
Citera
2013-03-20, 18:06
Medlem
NG88s avatar
Den dagen då Robban slutar på kanalen, slutar jag att lyssna. Enkel anledning - han är en av de få radiotalare och som offentlig person som är påläst i aktuella ämnen. Vare sig jag håller med aktuell debatt eller ej.
Citera
2013-03-21, 04:28
Medlem
Kindmark på sporten är bra. Är inte intresserad av ämnet men har börjat lyssna varje dag då han är trevlig och verkar ha koll.

Det är så skönt att Cissi Wallin åkt på semester i 3 veckor och i morgon hoppas jag att det är den snubben som var idag och inte en repris med henne. Hon sa innan hon åkte att vi skulle få lyssna på sköna repriser. Det uttalandet kunde gjort att jag drabbades av en stroke.

Ska bli så skönt att sätta på radion imorgon och slippa höra denna kvinna mala och att höra hennes hemska försök till att skratta. Får rysningar av att bara tänka på hur hon låter.
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-03-21 kl. 04:37.
Citera
2013-03-21, 11:09
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Cissi Wallin och Cimon "jag är inte gay" Lundberg är svensk radios största narcissister. Inte ens när Cissi har gäster förmår hon prata om något annat än sig själv i mer än 30 sekunder.

Eva Rusz verkar visserligen vara något slags terapeut, men pratar som om hon har läst om hur man gör i en bok, men aldrig provat i praktiken. Det är Yoda-nivå på vissa av hennes förvirrande, bakvända uttalanden.

Aschberg är visserligen en buffel, men han är ändå skoningslös mot de sverigedemokrater och rättshaverister som ringer, vilket ofta resulterar i stor humor. Han är anledningen till att jag lyssnar på Radio 1.
Citera
2013-03-23, 00:44
Medlem
Nu när Cissi äntligen rest bort i 3 veckor så sätter dom in en snubbe som är som något slags plagiat fast i lugnare form.
Efter 3 dagar är han en stor gäspning. Cissis skrik till obekväma inringare förhindrar insomning.Ska det vara så svårt att hitta en person till den platsen som kan ta folk och få igång något som är intressant och spännande. Lite annat än självberöm från programledaren och som endast vill framhålla sina egna meriter vilka blir mer och mer tveksamma.Dom uppfattas som dummare och dummare efter varje sändning numera.

Först ringer Lennart och håller föredrag.Bara han håller sig i skinnet och delar åsikt för annars skriks det att många ringer och vips är Lennart försvunnen . Sen kommer den vise mannen Hector vilken får prata på i 20 minuter medan Cissi kluckar och nickar medhållande under andakten.

Efter det blir det turordning Margit, Jarri, Inger, Solveig(som heter Margit ibland), Tobbe och övriga i ledet.

Aschberg och Kindmark räddar kanalen från att bli lyteskomik vilket redan skett. Jag lyssnar på Ruz av den anledningen och patienterna har samma namn som dom i ledet ovan. Har du något problem? Skriv en lapp och ta upp den ur fickan varje gång du mår dåligt! Eller skriv samma fras 100 ggr så blir du botad.
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-03-23 kl. 01:17.
Citera
2013-03-25, 13:51
Medlem
Vilken tråkmåns dom har satt in istället för Cissi.
Citera
2013-03-25, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EuroD
Vilken tråkmåns dom har satt in istället för Cissi.

Håller inte med dig Fredrik Steen är en bra vikarie som ger en fin motvikt. Han tar upp jämlikhet från en annan vinkel men säger även ifrån när han inte håller med ringare som uttrycker sexistiska eller rasistiska åsikter. I kväll har han sitt hundprogram kl 19.
Citera
2013-03-25, 22:04
Medlem
Vem är Cissis sambo? Jag vill se en bild !!
Citera
2013-03-25, 22:09
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Vem är Cissis sambo? Jag vill se en bild !!

Här

http://img.championat.com/i/article/93/22/1344329322_b_nadezhda-ostapchuk.jpg
Citera
2013-03-25, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Här

http://img.championat.com/i/article/93/22/1344329322_b_nadezhda-ostapchuk.jpg

hehe
Citera
2013-03-26, 18:55
Medlem
Birabackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
Aschberg är visserligen en buffel, men han är ändå skoningslös mot de sverigedemokrater och rättshaverister som ringer, vilket ofta resulterar i stor humor. Han är anledningen till att jag lyssnar på Radio 1.

Håller med till fullo. Många gånger bjuds det på stor humor i det programmet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in