2011-05-13, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Lyssnar på Aschberg nu där det är Per Ström vs. Hanna Fridén där Per lägger fram en hel del fakta medan Fridén kommer med noll fakta överhuvudtaget. Hon låter ganska rabiat men öppnade faktiskt för det här med att män dömdes hårt för att vara pedofiler förut.

Ganska intressant program men hittills har det varit Per Ström vs. Cissi Wallin 1-0 till Per och samtidigt så är det 1-0 till Per mot Hanna Fridén.

Och för en gångs skull hade den rabiata kärringen som ringer in från Östermalm en hel del poänger förutom när hon flummade iväg och avbröt deltagarna.

Tycker för övrigt att det är jävligt att Aschberg sitter och skrattar i livesändning åt våldet mot män och förvränger saker och ting till sin fördel lite då och då? Det är fan bedrövligt, nog för att det är hans program men något får det väl vara?

Förutom att han tystar den del inringare när det kommer upp något lite känsligare så... ja.. han tar inte den "andra sidan" som kämpar för männen på allvar.

Jag tycker det är en riktig intressant diskussion och dessutom sansad sådan. Tycker Hanna Fridén verkar vara vettig, men precis som många andra feminister är hon sjukt fast i ett sorts tänk och där hamnar slutdiskussionen gång på gång.

Per Ström har oerhört vettiga slutsatser att komma med och dessa blir intressanta i diskussionen om feminism och jämställdhet. Jag håller med om jämställdhet, men köper inte feminismen många gånger.
Citera
2011-05-13, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StevenStCroix
Jag tycker det är en riktig intressant diskussion och dessutom sansad sådan. Tycker Hanna Fridén verkar vara vettig, men precis som många andra feminister är hon sjukt fast i ett sorts tänk och där hamnar slutdiskussionen gång på gång.

Per Ström har oerhört vettiga slutsatser att komma med och dessa blir intressanta i diskussionen om feminism och jämställdhet. Jag håller med om jämställdhet, men köper inte feminismen många gånger.

Tyckte faktiskt lite synd om Per Ström när Aschberg och Hanna satt tillsammans i symbios och skrattade åt att män råkar illa ut. Finns inte mycket för Per att säga då utan han vinner per default, så enligt mig fick han mer sympati på grund av att de inte kan bete sig.
Citera
2011-05-14, 16:52
Bannlyst
Intressant person den där Per Ström faktiskt. Otroligt djärvt att utmana den extrema PK-ismen i det här konstiga landet...
Citera
2011-05-18, 23:49
Medlem
Senaste med Aschberg (18/5) handlade om s.k. mängdbrott och är den mest intressanta hittills, vi får bland annat reda på att polisen gör sitt yttersta men är bakbundna av byråkrati och även av inkompetenta politiker. Svaret är ju liksom inte att man sätter in mer resurser eller mer poliser för man måste omstrukturera hela skiten.

Någon annan som lyssnade?
Citera
2011-05-20, 10:29
Medlem
Robocraps avatar
Nån som lyssnar på Aschberg nu 20/5?

Vilken vidrig feministkärring från "Liberala kvinnor".. Gaggar om sedlar och att värdet är ojämlikt... Det är då fan att man ska svärta ner liberalismen med feministpropaganda..
Citera
2011-05-20, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
Nån som lyssnar på Aschberg nu 20/5?

Vilken vidrig feministkärring från "Liberala kvinnor".. Gaggar om sedlar och att värdet är ojämlikt... Det är då fan att man ska svärta ner liberalismen med feministpropaganda..

Är det denna donna?

http://www.newsmill.se/artikel/2011/04/08/genusanalys-av-de-nya-sedlarna-beh-vs

För övrigt är nyhetsredaktionen som berättar nyheter (framförallt den kvinnliga) under all jävla kritik... fy fan vad monoton hon låter. Låter som att hon vill därifrån när som helst och bara läser upp något från ett papper lite halvhafsigt.
Senast redigerad av Urgrund 2011-05-20 kl. 12:02.
Citera
2011-05-20, 12:18
Medlem
Robocraps avatar
Citat:
Är det denna donna?

http://www.newsmill.se/artikel/2011/04/08/genusanalys-av-de-nya-sedlarna-beh-vs

För övrigt är nyhetsredaktionen som berättar nyheter (framförallt den kvinnliga) under all jävla kritik... fy fan vad monoton hon låter. Låter som att hon vill därifrån när som helst och bara läser upp något från ett papper lite halvhafsigt.

Ja det är hon.. Varför finns det så många sjuka idioter i folkpartiet?

Håller med dig om nyhetsuppläsarna. Och varför i helvete har man nyheter från Aftonbladet? Fruktansvärt oseriöst...
Citera
2011-05-20, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
Ja det är hon.. Varför finns det så många sjuka idioter i folkpartiet?

Håller med dig om nyhetsuppläsarna. Och varför i helvete har man nyheter från Aftonbladet? Fruktansvärt oseriöst...

Vilken jävla kärring... lyssnar på skiten nu.
Citera
2011-05-20, 21:38
Medlem
Swippers avatar
Blev riktigt jävla imponerad av Aschbergs program. Kommersiell radio passar honom perfekt. Här kan han ta sin tid och använda sin sköna personlighet till improvisering och djukdykning.

Federly är inte dum han heller. Jävligt uppfriskande o höra åsikter uttryckas fritt utan statlig inblandning.
Citera
2011-05-22, 13:12
Medlem
Lixxxs avatar
Har börjat lyssna på programmen i efterhand nu - främst Cissi Wallin och jag måste säga att jag gillar det. Kul satsning och ofta intressant att lyssna på - även om diskussionerna i hennes program inte går särskilt djupt.

Vem är bäst då? Achberg? Federley?
Citera
2011-05-22, 18:01
Medlem
Citat:
Vilken jävla kärring... lyssnar på skiten nu.

Asså, det är liksom grejen med kommersiell pratradio. Du kan inte både ha kakan och äta den. Public service är överlägset när det gäller nyheter, kommersiell radio kommer alltid vara lite mindre kvalitativ på den fronten och jag förstår att de samarbetar med AB eftersom det säkert underlättar för deras egen del, de slipper ha egen redaktion osv. De har ju just startat upp.
Citera
2011-05-22, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hackslash
Asså, det är liksom grejen med kommersiell pratradio. Du kan inte både ha kakan och äta den. Public service är överlägset när det gäller nyheter, kommersiell radio kommer alltid vara lite mindre kvalitativ på den fronten och jag förstår att de samarbetar med AB eftersom det säkert underlättar för deras egen del, de slipper ha egen redaktion osv. De har ju just startat upp.

Den jag benämnde med epitetet "kärring" var Bonnie Bernström.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in