2011-04-08, 09:41
Medlem
Laplacians avatar
Radio1 - ingen musik utan bara prat och diskussioner

Vad tycker ni om Radio1 (http://www.radio1.se)? En radiostation där ingen musik spelas, utan det endast diskuteras och pratas.

Igår var det Hasse Aro och Leif GW som diskuterade medias mörkning av invandrares överrepresentation där bland annat Sverigedemokraternas riksdagsledamot Erik Almquist och Aftonbladets Lena Mellin var med. Under tiden den siste talade fick jag stänga av ljudet dock, då jag inte klarade av hennes gnälliga röst.

Idag kl 10.00 är genusvetaren Pär Ström (bloggar om det absurda feministsverige och hur feminismet gått överstyr(http://genusnytt.wordpress.com/) inbjuden med Aschberg.
Citera
2011-04-08, 10:23
Medlem
spajdamans avatar
Jag lyssnade lite i morse i bilen och tänkte kolla om det fanns någon tråd och det gjorde det minsann

Jag lyssnade inte igår men i morse, och mitt intryck var rätt dåligt. Det kändes precis som en vanlig komersiell kanal, fast utan musik. Vad jag menar med det är att;
Programledarna pratade i 180.
Det låg på någon konstig ljudslinga i bakgrunden under trafiken/väder/nyhterna etc.
Varende inslag hade en sponsor.
Och så den förbannade reklamen då, fast den får man väl räkna med iofs.

Jag trodde mer det skulle vara som P1.

Men jag ska ge det några fler chanser. Det där med Aro och GW skulle jag vilja hört, även om jag också kräks när jag hör eller ser Lena M.
Citera
2011-04-08, 10:43
Medlem
mishimas avatar
Roligt att de satsar. Däremot fattar jag inte rekryteringarna Adam Alsing och Cissi Wallin. Var det inte meningen att de skulle konkurrera med P1. Det här luktar P3-trams. De ska ju plocka in några tunga intellektuella och blandade galningar. Då kommer jag att börja lyssna. Adam Alsing kommer jag inte att lyssna på.
Citera
2011-04-08, 10:45
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spajdaman
Jag trodde mer det skulle vara som P1.
Det är ju rätt svårt att göra när man inte har gratis pengar från staten, va? Jag tar gärna lite reklam om alternativet är att allt är så otroligt tillrättalagt som i P1.
Citera
2011-04-08, 11:18
Medlem
spajdamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Det är ju rätt svårt att göra när man inte har gratis pengar från staten, va? Jag tar gärna lite reklam om alternativet är att allt är så otroligt tillrättalagt som i P1.

Ja smaken är ju som baken.
Men däremot borde vi kunna enas om att P1 inte får en spänn från staten.

Det känns som Radio1 siktar in sig på en yngre målgrupp än P1 och jag tror det kommer gå åt helvete faktiskt. När man är tillräckligt mogen för att uppskatta pratradio kommer man välja P1.

Men som jag skrev tidigare kommer jag ge kanalen ett par chanser till, så man ska väl inte förkasta allt riktigt än. Men det osar flopp och nedläggning om två år just nu tycker jag.

Läste nyss också att Cissi Wallin får ett eget program på Radio1:
http://www.resume.se/nyheter/2011/04/08/cissi-wallin-till-radio-1/
Citera
2011-04-08, 11:30
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ja smaken är ju som baken.
Men däremot borde vi kunna enas om att P1 inte får en spänn från staten.

Det känns som Radio1 siktar in sig på en yngre målgrupp än P1 och jag tror det kommer gå åt helvete faktiskt. När man är tillräckligt mogen för att uppskatta pratradio kommer man välja P1.

Men som jag skrev tidigare kommer jag ge kanalen ett par chanser till, så man ska väl inte förkasta allt riktigt än. Men det osar flopp och nedläggning om två år just nu tycker jag.

Läste nyss också att Cissi Wallin får ett eget program på Radio1:
http://www.resume.se/nyheter/2011/04/08/cissi-wallin-till-radio-1/
Okej, de finansieras av pengar som avtvingas ägare av TV-apparater oavsett om de nyttjar tjänsten eller ej. Same same om du frågar mig.

Angående Radio 1 - ja, för närvarande ser det riktigt jävla tunt ut. Det är oklart vilken målgrupp som förväntas lyssna - jag tänker mig folk som inte riktigt får nog av TV3:s skräp hemma utan måste ha mer i bilen. Valet att köra Aftonbladets nyheter varje halvtimme eller vad det är känns katastrofalt - de som är intresserade av pratradio är väl potentiellt skilda från de som varje dag behöver veta vem som våldtagits var under natten.

Däremot dras P1 med ett stort problem - man får inte ha en avvikande åsikt. Indeed, man får inte ha några åsikter alls förutom om man, som Täppas, är anställd för att säga emot alla vad det än handlar om. Det var det MTG-folket pratade om före lanseringen av kanalen: det skulle bli en massa åsikter och whoop-dee-doo vad lyssnare man skulle få. Sen lanserade man en kanal där Fredrick Federley är den som har märkligast åsikter, och han är ändå riksdagsledamot.
Citera
2011-04-08, 12:07
Medlem
Laplacians avatar
Citat:
Men jag ska ge det några fler chanser. Det där med Aro och GW skulle jag vilja hört, även om jag också kräks när jag hör eller ser Lena M.

Här är radioprogrammet: http://politisktinkorrekt.info/2011/04/07/leif-gw-persson-vs-hasse-aro/
Citera
2011-04-08, 12:16
Medlem
Falcãos avatar
Det som gör pratradion så stor i föregångslandet USA är att de har en jäkla massa dårar i etern. Du behöver inte hålla med dem men du rattar in det ändå för att höra vad idioterna har för sig idag. Bland de riktigt stora finns dels högerextrema dårar som Rush Limbaugh men även bara allmänt skadade människor som Howard Stern. En framgångsrik kanal skulle ha folk som var som de mest störda Flashback-användarna. Då hade folk lyssnat. Nu satsar de istället på en massa vanliga svennekändisar som vi redan hört år in och år ut. Skittråkigt.
Citera
2011-04-08, 12:43
Medlem
konstigkonsts avatar
Finns redan en tråd i "Medier och journalistik".
Citera
2011-04-08, 23:07
Medlem
hitchmemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Okej, de finansieras av pengar som avtvingas ägare av TV-apparater oavsett om de nyttjar tjänsten eller ej. Same same om du frågar mig.

Angående Radio 1 - ja, för närvarande ser det riktigt jävla tunt ut. Det är oklart vilken målgrupp som förväntas lyssna - jag tänker mig folk som inte riktigt får nog av TV3:s skräp hemma utan måste ha mer i bilen. Valet att köra Aftonbladets nyheter varje halvtimme eller vad det är känns katastrofalt - de som är intresserade av pratradio är väl potentiellt skilda från de som varje dag behöver veta vem som våldtagits var under natten.

Däremot dras P1 med ett stort problem - man får inte ha en avvikande åsikt. Indeed, man får inte ha några åsikter alls förutom om man, som Täppas, är anställd för att säga emot alla vad det än handlar om. Det var det MTG-folket pratade om före lanseringen av kanalen: det skulle bli en massa åsikter och whoop-dee-doo vad lyssnare man skulle få. Sen lanserade man en kanal där Fredrick Federley är den som har märkligast åsikter, och han är ändå riksdagsledamot.

Ja du har så rätt Sir Nintendokid. Huvaligen nu kommer vi ha en (P1) med skatte/avgift -medel och en ultraskruvad som kommer att tävla om att gör det onormala normalt.

Amen i kistan med Achmedabergarn som jobbar in ett R1 med PK o skruvad retorik som i vänsterns "lalla land".

Syftet är att skapa förvirring hos medborgaren om hur vi ska tolaka tokigheter som våldtäckter, könstympning, syra, slöja, publika böner och lite självmordsbombare som missupfattat hela skiten. Vad fa... är det som håller på att hända i media. Bojkotta skiten!
Citera
2011-04-08, 23:14
Medlem
hitchmemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Roligt att MTG vågar satsa på radio. Det ska bli intressant att följa.
Jag tror på upplägget med åsiktsmedia.

Citat:
Ursprungligen postat av wellpapp
faktiskt riktigt imponerad av både aschberg och schulman.

Citat:
Ursprungligen postat av konstigkonst
Tycker Aschberg är på gränsen till löjlig i omgångar, som idag när han tryckte bort en som ringde in för att han kritiserade just Aschberg. Fast, det kanske är hans "grej".

Ja du har så rätt Sir konstigkonst. Huvaligen nu kommer vi ha en (P1) med skatte/avgift -medel och en ultraskruvad som kommer att tävla om att gör det onormala normalt.

Ammen i kistan med Achmedabergarn som jobbar in ett R1 med PK o skruvad retorik som i vänsterns "lalla land".

Syftet är att skapa förvirring hos medborgaren om hur vi ska tolka tokigheter som våldtäckter, könstympning, syra, slöja, publika böner och lite självmordsbombare som missupfattat hela skiten.

Vad fa... är det som håller på att hända i media. Bojkotta skiten! Skräp kanaler, tv o radio, håller dig kvar i soffan vilket är syftet! Tänk själv med sunt förnuft och var rädd om kvinnor o barn!
Citera
2011-04-09, 01:17
Medlem
kul och ganska vågad satsning på oprövad mark. Alla profiler är ju populära i något sammanhang redan. Alsing är väl den mest logiska eftersom han har flest lyssnare sen tidigare. Men kommer knappast funka i sverige eftersom sr är för bra och folk byter inte kanal i första taget som i usa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in