2012-02-03, 18:00
Medlem
08oss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Du kanske vill knulla på henne? Hon vill ju iaf bara knulla juh..perfekt!
Hehe, ja varför inte, fast efter en snabb googling så var hon inte särskilt snygg

Citat:
Ursprungligen postat av Krekan
Välkommen in i Radio1:s härliga värld Dock, det är ju rätt fantastiskt att tycka att Hanna var skön. Får jag gissa att du även blir euforisk över att se nymålad färg torka? Tycker hon bara var helt lost i skallen. "Jag är alltid mig själv". Jovisst, första 10 sekunderna lät hon som i hennes klipp, sedan blev hon som ett lamm och vågade inte ta ut svängarna speciellt mycket.
Ja lite efterbliven kanske och ändrar sig snabbt men underhållande att lyssna på
Citera
2012-02-03, 19:30
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FillilutteN2
Jag är som besatt av detta program. Fantastiskt! Den ovanstående samanställningen är fin men tycker att Erik aka Jerka bör läggas till. Det är han som ringer in med sin åsikt och alltid avslutar med att dra en rolig vits.
Synd att arabkocken inte varit med på flera månader. Var mest i början när programmet startades. Han var alltid glad och positiv.
Om jag inte minns fel så var det Roman, som brukar ringa in, som för några månader sedan förde ett resonemang kring att Reinfeldt vann valet för att han hade mustasch. Förmodligen var detta från episoden med Håkan Juholt. Haha. Det var så flippat hur han resonerade kring vad en mustasch kan innebära i kombination med att Reinfeldt då aldrig haft gn mustasch, i alla fall inte i valkampanjstider.

Jo du minns allt fel. Det var någon bisarr fransman som ringde in och hävdade att det var negativt med mustasch och att det var orsaken till Juholts problem. Han påstod också tvärsäkert att Juholts mustach tydde på att han var erotoman. Som källa använde han en säljarkurs han hade genomgått för många herrans år sedan. Han påstod att Reinfeldt hade mustasch i början på valkampanjen, men insåg sitt misstag, med framgången som följd. Då hävdade han också att det fanns bilder på nätet där man kunde se Reinfeldt i mustasch.
Citera
2012-02-05, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 08os
Ja lite efterbliven kanske och ändrar sig snabbt men underhållande att lyssna på

Vill du ha någon som verkligen är underhållande att lyssna på ska du ju lyssna in torsdagens avsnitt med Tina Thörner. Magnifikt!
Citera
2012-02-05, 15:04
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08os
Hehe, ja varför inte, fast efter en snabb googling så var hon inte särskilt snygg

Fast det var ju underbart när Ingegerd ringd in och anklagade henne för att vara prostituerad.
Citera
2012-02-08, 20:51
Medlem
mattmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manskraft
Älskar Aschbergs program och då egentligen bara pga alla stammisar som ringer in.

Min favorit måste nog vara Inge-Gerd, så inkonsekvent och rolig!
Hon har helt underbar! Vem ar denna bank med asikter? Jag onskar Filip och Fredrik hade kvar sitt program dar de besokte och pratade med svenska profiler, sa att vi skulle kunna fa ett svar. En dag kanske Aschberg tom bjuder in henne i studion!
Citera
2012-02-09, 00:10
Medlem
plazma1s avatar
Roberts program och likaså Hjärt.. Är skktbra kan bara inte sluta lyssna.. Denna kanal är den bästa jag någonsin haft.. Bra nyheter bra trafik info... Och underbart bra program... Eva ruzz med för den delen
Citera
2012-02-09, 09:33
Medlem
Windforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krekan
Vill du ha någon som verkligen är underhållande att lyssna på ska du ju lyssna in torsdagens avsnitt med Tina Thörner. Magnifikt!

Alltså jag tycker hon är för mycket, hela tiden med sin dialekt att allt är så jävla bra och lätt. Nej för mig blev hon helt klart för mycket.

Annars ett mycket bra program, har inte missat många sen start! Jag har mailat in till redaktionen och efterfrågat ett program där de bjuder in familjen och rotar lite i deras bakgrund men tyvärr ingen reaktion på det. Tänk er ett program med historie-Lennart, Ingegärd med flera.
Citera
2012-02-09, 21:44
Medlem
Aschbergs "familj" har nu en fansida på facebook:
http://www.facebook.com/pages/Aschbergs-familj-p%C3%A5-Radio1/188744564566373
Citera
2012-02-12, 23:27
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windforce
Alltså jag tycker hon är för mycket, hela tiden med sin dialekt att allt är så jävla bra och lätt. Nej för mig blev hon helt klart för mycket.

Annars ett mycket bra program, har inte missat många sen start! Jag har mailat in till redaktionen och efterfrågat ett program där de bjuder in familjen och rotar lite i deras bakgrund men tyvärr ingen reaktion på det. Tänk er ett program med historie-Lennart, Ingegärd med flera.

Kan bara instämma hur fantastisk underhållande Aschbergs tjatande med stammisarna är. Har gnälliga Ernst varit med på länge eller är han fortfarande långsint på Aschberg?

Missade Radio1s första tid men har börjat lyssna ifatt via podden, ganska svajig inledning men det tar sig. Intressant att följa stamisarnas utveckling, t ex Historie-Lennart.
Han börjar sin karriär som "busringare" i programmet, kallar sig för olika namn och misslyckas med att föreställa rösten. Till slut genomskådar Aschberg honom, men Lennart skyller på en illasinnad imitatör som brukar ringa till Ring p1 .

Någon som vet om finnarna Bråk-Åke och Jarri är en och samma person?! De är väldigt lika i rösten och till sättet.
Citera
2012-02-14, 02:26
Medlem
slamdunks avatar
Jag stör mig på den där "Ylva" som ringer ganska ofta. Släpig äcklig röst och är alltid så jävla dryg. Kommer alltid med "nöjda" kommentarer.

Dom andra stammisarna:

Jari: Måste vara ett troll?

Lisa: Verkar seriöst efterbliven. Ställer alltid dumma frågor eller påståenden. Hon ringde tex in när Kjell Bergkvist var gäst och menade på att dom hade varit "På G" på en nattklubb på 80-talet. Dom hade aldrig pratat med varandra men han hade tittat på henne.

Historie Lennart: Blev nog aldrig sedd som barn och har resten av sitt liv kompenserat det med sin "Motormun".
Han verkar nästan lite tvångsmässig? Måste få varje mening sagt efter ett speciellt manus och om han blir avbruten fortsätter han bara. Skulle inte förvåna om han sitter med en uppslags bok i näven innan varje samtal.

Birgitta från Östermalm: Hon är alltid negativ och fattar inte sammanhang. Verkar ha en ganska äcklig syn på saker och ting

Ernst: AHahah. Han är alltid så jävla långsint, ringde in en gång och var helt rasande när Ashberg hade sagt att någon traktor han pratade om inte hade turbo väckan innan. Vill alltid diskutera otrolig tråkiga saker, börjar ofta sina samtal tex - Går det kanske bra att tala om Jordbruksverkets nya bestämmelser?

Karem? Ingen fattar riktigt vad han säger eller vart han vill komma. Vill ofta ha en smart åsikt, antingen säger han självklarheter eller så är hans åsikter helt åt helvette utan logik

Ingegerd: Då hon är helt borta har jag svårt att ta henne på allvar.

Kent: Han har knullat horor "Back in the days", är starkt främlingsförjäntlig och allmänt äcklig.

Jerka: Är killen som alltid ska dra ett dålig skämt på slutet, då snackar vi fruktansvärda skämt.

Kjell-Hendry: Skum jävla gubbe med hes röst som verkar hatad av andra. Folk ringer in och låtsas vara honom, ganska kul ibland

Bobby?: Tror jag han heter, raggar alltid på Shabbe. Brukar pratar om sitt företag och om hur mycket pengar han tjänar på det. Sist jag hörde skulle han betala av Torsten Flinks skulld till Aschberg.

Bosse på Österö: Gubben med "jordfel på telefonen" som Aschberg klagar på. Han vill alltid prata entreprenadmaskiner. Vill jämt att Robert ska spela upp den där tändkulemotorn.

Jag kanske låter negativ i min analys men hittade inte så mycket positiva egenskaper hos dom här stofilerna, dock roligt att lyssna på och ett grymt pogram.
Citera
2012-02-14, 21:48
Medlem
Klockrent program 11-9-23
TV-special

Aschberg har två programutvecklare med sig i studion och det är meningen att man ska ringa in och ge förslag på nya TV program. Ca 20 min in ringer 3 personer på rad!! som inte ens har Tv-hemma varpå Aschberg blir förbannad.
Ringare 3 som inte har tv börjar sitt samtal med:
"Jag har inte heller någon tv hemma"
"Amen va faaan är det här!!"
haha

Familjen särskilt Historie-Lennart gör minst halva programmet samt Aschbergs sätt att hantera inringare som inte har underbyggda argument.
Citera
2012-02-15, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
hon "Chabbe", Aschbergs sidekick. Vem är hon? Ålder? Bild?

http://www.beingbingo.se/bilder-med-aschberg-och-shabbe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in