2013-07-23, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
En inringare i våras påtalade för Eva att hon låter just väldigt stressad och forcerad i sitt tal.
Den konstruktiva kritiken tog tydligen inte skruv..
Det tog inte heller skruv då Rafi ville att experten skulle visa upp sitt CV på Radio 1 hemsida och ifrågasatte hennes skryt om sina utbildningar. Genast blev det paus och nästäppan lät mer högljudd än vanligt. Blir så uttråkad av dessa kärringar som slänger på luren så fort det börjar osa hett. Självklart är Eva Rusz en stor bluff och jag vet inte om hon begriper det själv eller faktiskt tror att hon är den expert hon målar upp. Patetiskt.

Cissi Wallin och resten av personalen är bara så otroligt fåniga och samtliga tror att vi beundrar dom för att dom är så PK i precis alla ämnen och sammanhang. Fattar inte att dom får hålla på men det är väl någon slags lågbudgetkanal som hankar sig fram tack vare Aschberg.
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-07-23 kl. 05:02.
Citera
2013-07-24, 23:04
Medlem
Undrar om Radio1 ledningen läser på FB?!?
Lyssnar just nu vid 24/7-13 KL:23:00 OCH DET ÄR INTE 1 MÅNAD GAMLA NYHETER...
Citera
2013-07-26, 19:15
Medlem
Är fan glad att Radio Ett har sommaruppehåll... Man hör repriserna och inser att man alltid haft rätt, det är en riktig skitkanal. Gert gnäller utan fog, Cissi.... Hmm, vad sjutton ska man säga om Cissi? Jo, hon är totalt intetsägande. Eva namedroppar till förbannelse och det blir enbart patetisk samma skit dg ut och dag in... Det är väl Robert Ashberg som är någorlunda lyssningsbar men orka byta kanal för hans skull.

Radio Ett självförtroende sakta men säkert.

Anledningen att jag gläds åt sommaruppehållet är att det fått mig att återigen lyssna på P1 och P3. Efter att ha lyssnat på Radio Ett i ett drygt år uppskattar jag verkligen kvalitén hos SR.
Citera
2013-07-29, 23:45
Medlem
Nu är det bara en knapp vecka tills vi kan börja "gnälla" på Radio 1 igen...
Den 5:e Aug-13 drar de igång igen, men det verkar vara helt utan nyheter.
Står inget om den nya säsongen på R1´s hemsida.
När jag satt och läste den så var vissa saker inte uppdaterde sedan 2011, så man kan nog in hoppas på att den uppdateras heller.
Tycker det är konstigt att hemsidan sköts så dåligt, när man är en relativt ny kanal med ett nytt programkoncept, då bör man kanske ligga i framkant.

En annan så som slagit mig, när man läser på R1´s huvudsida nere till höger så finns det en Twitterruta.
Är den ytan bara till för Cicci Wallin???
Verkar vara hon som använder den mest.
Kanske dags för ett namnbyte på Twitter till Citter eller Walliter. (Bra namförslag, va???).
Citera
2013-07-30, 03:12
Medlem
Abow123s avatar
R1 borde absolut sköta om sin sida bättre!
Ibland kan det ta dagar innan repriserna kommer upp på sidan.
Citera
2013-08-02, 03:37
Medlem
meister2002s avatar
Älskar Radio 1 som kanal -så skönt att lyssna på när man jobbar, i stället för
SSSR/ andra kommersiella kanaler som bara vevar samma listor hela tiden..

Morgon med Gert & Kim - alltid lika roligt när Gert är icke-PK
Eva Ruez- Vissa ämnen och gäster är intressanta, andra är dötråkiga...
Cissi Wallin - stor humor
Aschberg - kung! Håller med om att de bästa "avsnitten" var med "Hoa-hoa", Bert Karlsson men även Mannerström!
Skönt att Aschberg har begränsat stammisarnas ringande till 1 gång/program, men det är nog dags att tidsbegränsa dem till 2-3 min...
Sporten - borde vara 2 timmar, anser jag. Och då kan de dra in "best of" mellan 12-13...
Citera
2013-08-03, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meister2002
Älskar Radio 1 som kanal -så skönt att lyssna på när man jobbar, i stället för
SSSR/ andra kommersiella kanaler som bara vevar samma listor hela tiden..
Älskar och Älskar, men det var ett trevligt och framåtsträvande alternativ till som du skriver SSSR/ andra kom.kanaler. Håller med till punkt och pricka, det veveas bara om och om igen, samma dj...la låtar.

Morgon med Gert & Kim - alltid lika roligt när Gert är icke-PK
Nja, inte så ofta nu för tiden. Tycker att Kim drar ner programmet.

Eva Ruez- Vissa ämnen och gäster är intressanta, andra är dötråkiga...
Håller med. Men gillar inte kärringen... Mest svammel hur mycket hon hunnit med och hur många böcker hon skrivit.

Cissi Wallin - stor humor
STOR HUMOR??? Vart då??? Du måste mena henne!!!

Aschberg - kung! Håller med om att de bästa "avsnitten" var med "Hoa-hoa", Bert Karlsson men även Mannerström!
Yes, He is the King!!!
Skönt att Aschberg har begränsat stammisarnas ringande till 1 gång/program, men det är nog dags att tidsbegränsa dem till 2-3 min...
En del kan de begränsa så att de inte kan ringa in överhuvudtaget...
Sporten - borde vara 2 timmar, anser jag. Och då kan de dra in "best of" mellan 12-13...
Japp, håller med dig där också.

Mina svar är feta, kursiva och understrukna.
Citera
2013-08-03, 23:53
Medlem
ercys avatar
Vilka stammisar bör man då blockera? Jag tycker Ingegerd, Aklio och Svenne-Pelle. Tycker också att man skall prova att släppa helt fria tyglar på Lennart en gång för att se vart det bär.
Citera
2013-08-04, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Vilka stammisar bör man då blockera? Jag tycker Ingegerd, Aklio och Svenne-Pelle. Tycker också att man skall prova att släppa helt fria tyglar på Lennart en gång för att se vart det bär.
Herre Gud! Släpper dom Lennart fri blir det inte ens utrymme för reklamen. Han skulle aldrig sluta och i så fall tidigast när han rasar ihop av uttorkning. Det enda botemedlet mot Lennarts svada är att lägga på luren.
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-08-04 kl. 10:36.
Citera
2013-08-04, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Herre Gud! Släpper dom Lennart fri blir det inte ens utrymme för reklamen. Han skulle aldrig sluta och i så fall tidigast när han rasar ihop av uttorkning. Det enda botemedlet mot Lennarts svada är att lägga på luren.

Gurkelurkan - Du tog orden ur min mun. Är av precis samma åsikt.
Svenne-Pelle och allt vad han heter, ska blockas. Han sabbar bara programmet när han ringer in under en massa olika namn. Troligen tycker han att han är frän och häftig, men nu börjar de känna igen honom på rösten.
Citera
2013-08-04, 15:55
Medlem
sigurts avatar
Aschbergradio1 söker fler instagramföljare

Dom har bara ca 600 följare, trodde det var mer faktist
Citera
2013-08-04, 16:27
Medlem
rutger9999s avatar
Någon som vet när sommaruppehållet är över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in