2009-12-27, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Tänkte köpa en parfym på nätet. Har luktat på Acqua di Gio, gillar den skarpt. Men är lite inne på Armani Code for Men, men vet dock inte hur den luktar.
Frågan är, passar Code for Men till en pojkspoling som mig? Är 22 år och oerhört manlig.

Den luktar lite sådär första 3-4 minutrarna. Men sen blir den jäkligt god!
Citera
2009-12-27, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1C0NS
Ouuff ja. Köpte hem en sådan igår, visste inte heller hur det luktade men när jag öppnade och drog två klick på mig så blev jag riktigt nöjd, även folk i min omgivning blev det.

5/5 Rekommenderas starkt

Jäkla gambler. Får tänka på saken ett tag till, har som sagt luktat på Acqua di Gio och den gillar jag. Men jag vill gärna testa Code for Men. Dock orkar jag inte dra ner på stan i detta jävla mellandagskaoset.
Citera
2009-12-27, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pearly_
Här är några förslag.
Davidoff Adventure
Dior Homme Intense
Dior Fahrenheit
Burberry London

Tack så mycket!
Citera
2009-12-27, 22:16
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harmonix
Hej!

Jag söker en hyfsat tung, kryddig doft, som passar det mörka halvåret.

Kruxet är att jag har ingen aning om vart jag ska börja leta.

Jag tar tacksamt emot tips, gärna flera olika så att jag har några att jämföra när man väl har tagit sig till butiken.
Designerdofter: Burberry London, Givenchy Pi, Chanel Egoiste, Paul Smith London, Michael Kors Michael for Men, JPG Le Male, Gucci by Gucci

Nischdofter: Hermes Ambre Narguilé, Guerlain Spiritueuse Double Vanille, Serge Lutens Ambre Sultan, Serge Lutens Fumerie Turque, Art of Shaving Sandalwood
Citera
2009-12-28, 16:44
Medlem
1C0NSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Jäkla gambler. Får tänka på saken ett tag till, har som sagt luktat på Acqua di Gio och den gillar jag. Men jag vill gärna testa Code for Men. Dock orkar jag inte dra ner på stan i detta jävla mellandagskaoset.

Folk var det utav helvete nere på mellandags rean så det kommer ta tid att köpa en parfym. Stå och köa i en femton minuter för att få köpa en parfym är lite onödig tid.

Men tro mig när du testar den, u going to love it!
Citera
2009-12-28, 21:04
Medlem
bvlgari pierre cardin

Här det någon som har använt bvlgari? pierre cardin?, är det värt att köpa?. Om i såna fall vilken?
Senast redigerad av Gregy 2009-12-28 kl. 21:10.
Citera
2009-12-28, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Designerdofter: Burberry London, Givenchy Pi, Chanel Egoiste, Paul Smith London, Michael Kors Michael for Men, JPG Le Male, Gucci by Gucci

Nischdofter: Hermes Ambre Narguilé, Guerlain Spiritueuse Double Vanille, Serge Lutens Ambre Sultan, Serge Lutens Fumerie Turque, Art of Shaving Sandalwood

Ok, det blir mycket att kolla igenom!

De där "nischdofterna" vette tusan om den lokala butiken har, men man kan ju alltid hålla ögonen öppna.

Stort tack iaf!
Citera
2010-01-02, 14:37
Medlem
Citat:

De där "nischdofterna" vette tusan om den lokala butiken har, men man kan ju alltid hålla ögonen öppna.

Stort tack iaf!

Berätta sen vilken det blev
Citera
2010-01-02, 19:45
Medlem
irrblosss avatar
Citat:

Stort tack iaf!
Nä tyvärr finns det inte så många sådana i svenska butiker. Bor man i närheten av Sthlm finns det iaf ett litet utbud på bl.a. NK, Cows och Revivekliniken (någon som känner till någon annan butik i Sthlm-området?).
Citera
2010-01-09, 08:56
Medlem
Bolides avatar
Befinner mig utomlands undrar om det finns någon återförsäljare för Serge Lutens ljuvliga dofter i Sverige än?
Citera
2010-01-09, 09:50
Medlem
cochabambas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pearly_
Tror det är mest killar här, så mina tjejparfymer är väl inte så intressanta
Men mina favoriter nu är
D&G nr 3L'impératrice
Givency Ange au demon Le secret
Clean Shower fresh

Jag jobbar i parfymbutik så har ni frågor så svarar jag gärna
vilken parfym tycker du doftar starkast? Herrparfymer
Citera
2010-01-09, 09:52
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolide
Befinner mig utomlands undrar om det finns någon återförsäljare för Serge Lutens ljuvliga dofter i Sverige än?
Nej tyvärr inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in