2008-10-23, 21:54
Medlem
Svensson181s avatar
Ska till London nu till helgen och tänkte därför köpa med mig någon parfym hem.

Någon som har ett bra tips? Spelar ingen roll vad den kostar bara den luktar gott och håller länge.

Tacksam för hjälp

Mvh
Citera
2008-10-24, 15:32
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensson181
Ska till London nu till helgen och tänkte därför köpa med mig någon parfym hem.

Någon som har ett bra tips? Spelar ingen roll vad den kostar bara den luktar gott och håller länge.

Tacksam för hjälp

Mvh

Det är som att hitta en droppe i ett hav...lukta dig fram till den du gillar och köp..
Citera
2008-11-03, 13:12
Medlem
Ska köpa ny parfym idag och behöver lite smakråd (Är tjej och i 20 års åldern) Gillar rena, fräscha dofter...gillar inte för "blommigt" (typ Escada), sliskiga söta fjortis dofter (J.Lo s parfymer eller Tommy Hilfiger), tungt (Chanel no5), kryddigt (Jean Paul Gaulitter) heller... doften ska vara ren, sensuell, oskuldsfull och förförisk. Förslag?

Har kört en del Gucci(Rush 2 och Envy me), Dolce Gabbana (Light Blue), Dior (J adore), Naomi Campbell (den som luktar vanilj), DKNY (Be Delicious), Calvin Klein (Eternity)... så ni vet min stil. Är sugen på CLEAN´s "Warm cotton". Åsikt?
Senast redigerad av Prontia 2008-11-03 kl. 13:19.
Citera
2008-11-03, 14:19
Medlem
tyses avatar
vet en tjejparfym som morsan använder sig utav.

Bob Mackie perhaps

Den doftar vanilj om jag inte minns fel. Jag älskar verkligen den doften, så till alla kvinnor här. Bob Mackie perhaps se om ni hittar den.
Citera
2008-11-03, 15:22
Medlem
Koolaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prontia
Ska köpa ny parfym idag och behöver lite smakråd (Är tjej och i 20 års åldern) Gillar rena, fräscha dofter...gillar inte för "blommigt" (typ Escada), sliskiga söta fjortis dofter (J.Lo s parfymer eller Tommy Hilfiger), tungt (Chanel no5), kryddigt (Jean Paul Gaulitter) heller... doften ska vara ren, sensuell, oskuldsfull och förförisk. Förslag?

Har kört en del Gucci(Rush 2 och Envy me), Dolce Gabbana (Light Blue), Dior (J adore), Naomi Campbell (den som luktar vanilj), DKNY (Be Delicious), Calvin Klein (Eternity)... så ni vet min stil. Är sugen på CLEAN´s "Warm cotton". Åsikt?

Ja - luktar rent, gott och väldigt "mjukt" och kvinnligt. Gillas mycket.
Citera
2008-11-03, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tyse

Bob Mackie perhaps

Den doftar vanilj om jag inte minns fel. Jag älskar verkligen den doften, så till alla kvinnor här. Bob Mackie perhaps se om ni hittar den.

Skriver upp och kollar läget på stan... får se om jag hittar & gillar!
Citera
2008-11-03, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koolaid
Ja - luktar rent, gott och väldigt "mjukt" och kvinnligt. Gillas mycket.

Gillar den, men är rädd för att den kanske är lite för "vek" för kvällen? Mera en vardagsparfym känns det som, även om jag inte vill brassa på som fan på kvällen heller...haha
Citera
2008-11-03, 16:36
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyse

Bob Mackie perhaps

Du vill att tjejer skall lukta som din mamma?
Citera
2008-11-03, 17:27
Medlem
Koolaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prontia
Gillar den, men är rädd för att den kanske är lite för "vek" för kvällen? Mera en vardagsparfym känns det som, även om jag inte vill brassa på som fan på kvällen heller...haha

Testa Cleans övriga, även om de samtliga tillhör den "rena" mjuka kategorien. Sambon använder bara Cleans olika och en som heter Child perfumes och en Annick Goutal då&då. Båda de sistnämnda hittade vi utanför Sverige och vet inte om de finns här, men ngn här vet säkert?
Värda att snosa på iaf!
Citera
2008-11-03, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Du vill att tjejer skall lukta som din mamma?

du är rolig som vanligt

Små flickor och pojkar! när det kommer till parfymer och kläder så satsar man lite mer på Klass och stil.

En bra sida var ni lär er märken! Även billig

http://www.parfym.se/

ska det vara till en brud så hade jag valt. (Chanel, Gucci, D&B, Armani, Valentino, Laura B och några till) som man vet luktar mycket fräscht.

Nu har jag aldrig gått in i en parfym butik och köpt för jag har hellre köpt ett Present kort på 1000:- så kan hon välja två som passar hennes hy för alla parfymer passar inte just på din kropp.

Min tjej gillar min variant jag kör på
Citera
2008-11-03, 18:36
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MVP
Små flickor och pojkar! när det kommer till parfymer och kläder så satsar man lite mer på Klass och stil.

En bra sida var ni lär er märken! Även billig

http://www.parfym.se/

ska det vara till en brud så hade jag valt. (Chanel, Gucci, D&B, Armani, Valentino, Laura B och några till) som man vet luktar mycket fräscht.

Nu har jag aldrig gått in i en parfym butik och köpt för jag har hellre köpt ett Present kort på 1000:- så kan hon välja två som passar hennes hy för alla parfymer passar inte just på din kropp.

Min tjej gillar min variant jag kör på
Jag håller fullständigt med dig både när det gäller parfymer med klass och stil och vikten av att en parfym skall passa huden. Jag har DKNY Red Delicious som luktar jättebra på mig men kattpiss på en kompis. Det är märkligt hur det kan bli.
Citera
2008-11-03, 19:00
Medlem
Koolaids avatar
Kanske roligt att inte vara en av de 122 i Sverige som samtidigt köper just den parfym du köper;

http://beautyhabit.com/

Svenska 11 har en del enl. sambon, mest det vanliga dock:

http://www.eleven.se/parfym-g311.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in