Citat:
Ursprungligen postat av baruba
Nån som har koll på hur parfympriserna ligger i England i dagsläget?
Jag ska nämligen dit, Manchester för att vara exakt, inom kort och tänkte kanske passa på att köpa hem ett par flaskor, om det är värt det eller om det är lika bra att beställa från nätet?
Sen vill jag som novis be om lite hjälp också angående parfymval. Jag har kollat igenom recensioner på youtube och läst runt, bl.a. här, och fått ihop ett gäng parfymer jag funderar på.
Burberry London
Paco Rabanne Black XS och 1 Million
Versace Dreamer och Eau Fraiche Man
Kenzo Power
Lacoste Essential
Carolina Herrera 212
D&G Pour Homme
Armani Code
JPG La Male
Code och La Male är kanske lite för vanlig?
Vet att det såklart är väldigt individuellt och ska försöka provlukta alla innan köp, men kanske kan få några tips/åsikter om vilka just Du tycker bäst/sämst om? Bör passa en 25-åring. Kanske finns ännu bättre förslag jag bör kolla in?
Skulle nån ge förslag på vilka 4st (vår/sommar, höst/vinter samt dagtid/kväll och nattid) h*n tycker är bäst skulle jag vara tacksam.
Jag ska nämligen dit, Manchester för att vara exakt, inom kort och tänkte kanske passa på att köpa hem ett par flaskor, om det är värt det eller om det är lika bra att beställa från nätet?
Sen vill jag som novis be om lite hjälp också angående parfymval. Jag har kollat igenom recensioner på youtube och läst runt, bl.a. här, och fått ihop ett gäng parfymer jag funderar på.
Burberry London
Paco Rabanne Black XS och 1 Million
Versace Dreamer och Eau Fraiche Man
Kenzo Power
Lacoste Essential
Carolina Herrera 212
D&G Pour Homme
Armani Code
JPG La Male
Code och La Male är kanske lite för vanlig?
Vet att det såklart är väldigt individuellt och ska försöka provlukta alla innan köp, men kanske kan få några tips/åsikter om vilka just Du tycker bäst/sämst om? Bör passa en 25-åring. Kanske finns ännu bättre förslag jag bör kolla in?
Skulle nån ge förslag på vilka 4st (vår/sommar, höst/vinter samt dagtid/kväll och nattid) h*n tycker är bäst skulle jag vara tacksam.
Strunta i JPG, Armani Code och 1 million. Mycket vanliga, men gillar du dessa, kör. Huvudsaken med parfym är att man själv gillar doften man bär. Men då är man nog heller inte ensam med dessa...
Versace Eau Fraiche, Lacoste Essential, Carolina Herrera 212, bra för vår och sommar.
Burberry London, Paco Rabanne Black XS, bra för höst och vinter. Speciellt London. Personlig favorit helt klart för de kallare årstiderna.
Taxfree kan du nog fynda till billigare pris, annars så kan du nog få dessa dofter du radar upp hyfsat billigt även i Sverige om du köper online. Hur de engelska butikerns priser är har jag ingen aning om.