2015-07-10, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Painted-Bird
Behöver hjälp med att hitta en deo som passar hyfsat till Abel's 'Tonic'. "Lively, crisp and jaunty, Tonic by Abel is a mojito inspired fragrance with salty top notes of LIME, peppermint & bergamot, a backbone of classic VETIVER and a silky caramelised wood dry down.".
Enklast är väl att skaffa en doftfri deo, då funkar den till alla parfymer.
Citera
2015-07-10, 15:11
Medlem
Cameltotems avatar
Exakt du bör hitta neutral deo och schampo på de flesta matbutiker.
Citera
2015-07-10, 18:33
Medlem
SoulAmazins avatar
Millesime Imperial var väldigt trevlig! Mycket lättare att gilla än Aventus vid första intrycket. Verkligen en perfekt sommarparfym. Luktat från närhåll luktar den väldigt saltig - vid avstånd så luktar den ljuvligt fruktig/saltig. Kan inte riktigt bedöma hållbarheten och projektionen än, får använda den ett par gånger till innan min bedömning där kommer. Får lite deja vu-känsla av den här lukten, känns som jag har luktat liknande förut.

Och angående Aventus - på mig luktar den väldigt mörk/muskig/rökig med ananasen i bakgrunden, vilket jag inte gillar och min betyg blir nog inte högre än 6/10 för den lukten. På familjemedlemmar luktar den dock väldigt gott, betydligt mer söt ananas. Någon annan som upplever liknande?
Senast redigerad av SoulAmazin 2015-07-10 kl. 18:37.
Citera
2015-07-10, 21:06
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulAmazin
Millesime Imperial var väldigt trevlig! Mycket lättare att gilla än Aventus vid första intrycket. Verkligen en perfekt sommarparfym. Luktat från närhåll luktar den väldigt saltig - vid avstånd så luktar den ljuvligt fruktig/saltig. Kan inte riktigt bedöma hållbarheten och projektionen än, får använda den ett par gånger till innan min bedömning där kommer. Får lite deja vu-känsla av den här lukten, känns som jag har luktat liknande förut.

Och angående Aventus - på mig luktar den väldigt mörk/muskig/rökig med ananasen i bakgrunden, vilket jag inte gillar och min betyg blir nog inte högre än 6/10 för den lukten. På familjemedlemmar luktar den dock väldigt gott, betydligt mer söt ananas. Någon annan som upplever liknande?

Angående Aventus så har det nog med avståndet att göra. Det luktar rätt muskigt och rökigt på nära håll men om du backar några meter så känner du att det är mer fruktigt.

Sprayar jag på halsen så får jag en lite annan doft än om jag hade sprayat på handen och haft den lite längre ifrån.
Citera
2015-07-11, 12:21
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

MI luktar fantastiskt gott, problemet för egen del är den totalt usla prestandan. Tycker det är ganska trist när man efter bara någon liten stund ska behöva trycka näsan mot huden för att känna doften. Dock kan man ju alltid överspraya den samt ta på kläderna men jag gillar inte när man ska behöva hålla på så med dofter.
Tycker isåfall Silver Mountain Water och till viss del Green Irish Tweed tillhör dom bättre fräscha Creed-dofterna även om dom inte är lika somriga som MI. Alternativt Erolfa som påminner en hel del om MI men den är också ganska svag. Många hypar ju även Virgin Island Water och även om den är lite kul så luktar man ju nästan precis som Hawaiian Tropic's solkrämer.
Pallar man lite mer blommor är Pure White Cologne riktigt fin och har en bra hållbarhet.

Tycker Aventus blivit rätt trist och använder den väldigt sällan själv numera. Kör hellre på Spice & Wood.
Citera
2015-07-11, 12:22
Medlem
Citat:

Tyvärr är MI ganska svag och räcker inte speciellt länge. Därför jag hellre kör aventus vid utomhusaktiviteter. Föredrar dock inte den ena över den andra luktmässigt.
Citera
2015-07-11, 22:48
Medlem
SoulAmazins avatar
Okej, nu tycker jag det är främst den allra första timmen från applikation som Millesime Imperial är = kärlek. Sedan avtar fruktigheten/blommigheten och saltet tar över allt mer. Lite synd. Hållbarheten är ungefär 5 timmar på min hud innan den försvinner, projekterar kanske 2-3 timmar, svårt att säga. Känns rätt standard för sommar/citrusbaserade-parfymer.
Citera
2015-07-11, 22:50
Bannlyst
syrran har en parfym som jag e sugen på, chanel chance, hon hittade 150 ml för 1000kr på mordic feel. jag kanske köper en efter semestern eller nåt.
Citera
2015-07-12, 10:41
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
MI luktar fantastiskt gott, problemet för egen del är den totalt usla prestandan. Tycker det är ganska trist när man efter bara någon liten stund ska behöva trycka näsan mot huden för att känna doften. Dock kan man ju alltid överspraya den samt ta på kläderna men jag gillar inte när man ska behöva hålla på så med dofter.
Tycker isåfall Silver Mountain Water och till viss del Green Irish Tweed tillhör dom bättre fräscha Creed-dofterna även om dom inte är lika somriga som MI. Alternativt Erolfa som påminner en hel del om MI men den är också ganska svag. Många hypar ju även Virgin Island Water och även om den är lite kul så luktar man ju nästan precis som Hawaiian Tropic's solkrämer.
Pallar man lite mer blommor är Pure White Cologne riktigt fin och har en bra hållbarhet.

Tycker Aventus blivit rätt trist och använder den väldigt sällan själv numera. Kör hellre på Spice & Wood.

Är det så bra hållbarhet i Pure White Cologne? Alltid fått höra den är en av de sämre i utbudet.

Skulle du kunna beskriva noterna lite? Alltid varit lite sugen på den faktiskt.
Citera
2015-07-12, 15:26
Medlem
Painted-Birds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuedetkrig
Enklast är väl att skaffa en doftfri deo, då funkar den till alla parfymer.
Parfymen som jag har är organisk vilket gör att den inte luktar varesig starkt eller länge, så vill komplettera med en väldoftande deo på samma tema. Alltså typ lime och vetiver.
Citera
2015-07-14, 16:20
Medlem
Tallenzs avatar
Jag är totalt förälskad i Byredo. Många verkar inte veta om märket heller för de säljer bara på 2 ställen i Sverige. Åhléns och deras egna butik, båda i Stockholm.
Jag har nu Black Saffron, Seven Veils,
M/Mink och Oliver Peoples. Annvänder bara Byredo och kommer bara bara göra det. Rekomenderar det starkt! En mycket ovanlig parfym! Men så extremt god!
Citera
2015-07-14, 21:16
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallenz
Jag är totalt förälskad i Byredo. Många verkar inte veta om märket heller för de säljer bara på 2 ställen i Sverige. Åhléns och deras egna butik, båda i Stockholm.
Jag har nu Black Saffron, Seven Veils,
M/Mink och Oliver Peoples. Annvänder bara Byredo och kommer bara bara göra det. Rekomenderar det starkt! En mycket ovanlig parfym! Men så extremt god!

Säljs på NK i gbg också

Tycker de Byredo jag testat hittills är sådär, har inte riktigt fastnat för någon såpas att jag känt mig tvungen att köpa någon. Skulle vilja testa den nya Westbrook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in