Citat:
Ursprungligen postat av
SoulAmazin
Millesime Imperial var väldigt trevlig! Mycket lättare att gilla än Aventus vid första intrycket. Verkligen en perfekt sommarparfym. Luktat från närhåll luktar den väldigt saltig - vid avstånd så luktar den ljuvligt fruktig/saltig. Kan inte riktigt bedöma hållbarheten och projektionen än, får använda den ett par gånger till innan min bedömning där kommer. Får lite deja vu-känsla av den här lukten, känns som jag har luktat liknande förut.
Och angående Aventus - på mig luktar den väldigt mörk/muskig/rökig med ananasen i bakgrunden, vilket jag inte gillar och min betyg blir nog inte högre än 6/10 för den lukten. På familjemedlemmar luktar den dock väldigt gott, betydligt mer söt ananas. Någon annan som upplever liknande?
MI luktar fantastiskt gott, problemet för egen del är den totalt usla prestandan. Tycker det är ganska trist när man efter bara någon liten stund ska behöva trycka näsan mot huden för att känna doften. Dock kan man ju alltid överspraya den samt ta på kläderna men jag gillar inte när man ska behöva hålla på så med dofter.
Tycker isåfall Silver Mountain Water och till viss del Green Irish Tweed tillhör dom bättre fräscha Creed-dofterna även om dom inte är lika somriga som MI. Alternativt Erolfa som påminner en hel del om MI men den är också ganska svag. Många hypar ju även Virgin Island Water och även om den är lite kul så luktar man ju nästan precis som Hawaiian Tropic's solkrämer.
Pallar man lite mer blommor är Pure White Cologne riktigt fin och har en bra hållbarhet.
Tycker Aventus blivit rätt trist och använder den väldigt sällan själv numera. Kör hellre på Spice & Wood.