2015-10-22, 21:34
Medlem
Hompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxies
Var nere på Åhléns. Verkar som de plockat bort i princip halva sortimentet sen jag var där sist.

Fanns 1 hylla med parfymer, Boss, Diesel, RL, Dolce Gabbana, Versace osv - men ingen Burberry.

Samt så var hyllan/skåpet låst och ingen ledig personal i närheten

På damsidan fanns det dock en hel vägg med parfymer och annat jox - jämställdheten vart tog du vägen?

Ska ev. till Stockholm nästa vecka, får leta reda på en butik och kolla närmare

Tackar allihopa för tipsen!

Fanns ett par flaskor utav Dolce Gabbana framme som ej var inlåsta, vissa var ljuvliga, men kanske sk. "sommardofter" - vill prova fler först.

Kolla upp Lanvin Avant Garde och Rochas man. Två billiga o bra vinterparfymer.

http://www.fragrantica.com/perfume/L...rde-13612.html

http://www.parfym.se/parfym/lanvin/avant-garde-edt

http://www.fragrantica.com/perfume/R...-Man-1426.html

http://www.parfym.se/parfym/rochas/rochas-man-edt-50ml
Citera
2015-10-22, 21:35
Medlem
Hompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebusbybabes
Hej!

Jag är 21 år gammal man och söker efter en ny parfym. Tidigare har jag kört Giorgio Armani Acqua di Gio men är ute efter en mer unik parfym och inte något man hittar på Kicks top-10-lista. Har läst ett år bakåt i tråden och fått upp intresset för Tom Ford - Grey Vetiver, Burberry London samt YSL La Nuit De L'Homme.

Tycker ni att jag som amatörbrukare av parfym ska köra på en allroundparfym som jag kör både till vardags och fest eller en för vardagen och en för kvällsaktiviteter? Själv lutar jag åt att köpa en allroundparfym till en början och sen utöka med en mer festlig parfym i takt med parfymintresset eventuellt växer. Av det jag har läst så har jag förstått att det finns parfymer som lämpar sig olika bra beroende av årstid.

Kort sagt, vilka parfymer rekommenderar ni till en 21-årig grabb för höst och vinter bruk? Tänker givetvis testa på dofterna efter plugget imorgon för att se om det är något som faller mig i smaken innan jag beställer. Mata på med förslag, jag är öppen för allt och har ingen bestämd budget ifall jag hittar en parfym jag gillar.

Tack på förhand!

Kolla upp Lanvin Avant Garde och Rochas man. Två billiga o bra vinterparfymer.

http://www.fragrantica.com/perfume/L...rde-13612.html

http://www.parfym.se/parfym/lanvin/avant-garde-edt

http://www.parfym.se/parfym/rochas/rochas-man-edt-50ml
Citera
2015-10-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebusbybabes
Hej!

Jag är 21 år gammal man och söker efter en ny parfym. Tidigare har jag kört Giorgio Armani Acqua di Gio men är ute efter en mer unik parfym och inte något man hittar på Kicks top-10-lista. Har läst ett år bakåt i tråden och fått upp intresset för Tom Ford - Grey Vetiver, Burberry London samt YSL La Nuit De L'Homme.

Tycker ni att jag som amatörbrukare av parfym ska köra på en allroundparfym som jag kör både till vardags och fest eller en för vardagen och en för kvällsaktiviteter? Själv lutar jag åt att köpa en allroundparfym till en början och sen utöka med en mer festlig parfym i takt med parfymintresset eventuellt växer. Av det jag har läst så har jag förstått att det finns parfymer som lämpar sig olika bra beroende av årstid.

Kort sagt, vilka parfymer rekommenderar ni till en 21-årig grabb för höst och vinter bruk? Tänker givetvis testa på dofterna efter plugget imorgon för att se om det är något som faller mig i smaken innan jag beställer. Mata på med förslag, jag är öppen för allt och har ingen bestämd budget ifall jag hittar en parfym jag gillar.

Tack på förhand!

Nuit ser ut som den skulle passa dig faktiskt. Den passar till dagtid, kvällstid, fest och ja.. casual. Tycker den har en ungdomlig doft. Man får komplimanger också utav båda könen. Om du vill vara lite våghalsig så tycker jag du ska prova Jaipur homme. Aldrig fått så mycket komplimanger som jag får med den, speciellt från kvinnor. Orientalisk, varm, kryddig höst/vinter parfym. Billig också
Citera
2015-10-23, 00:55
Medlem
Rippless avatar
Jag har en märklig parfym från Versace. Den heter "Blue Jeans" och har rätt dålig prestanda. Doftar friskt och enkelt, brukar ha den när jag bara ska dofta lite gott men den försvinner ganska snabbt och doftar inte särskilt mycket.

Ska nog testa Allure. Vill ha en parfym som luktar rejält i halslinningen på tröjan när man haft den. Att den sitter kvar länge är också väldigt viktigt.
Citera
2015-10-23, 10:09
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighElementalist
Fick den idag. Jag kan förstå varför kvinnor har svårt för den. Min sambo rynkade på näsan och sa att jag luktade nån speciell toalettrengöring..

Då till min uppfattning. Den öppnade väldigt intensivt med citrus och kakao. Mörk choklad. Var lite för mycket utav just chokladdoften i början men efter ca 20 minuter så började jag att verkligen gilla den. Kakaon öppnade upp sig, blev krämigare och mer varm, blommig doft trädde fram. Men fortfarande väldigt intensiv.

Nu fyra timmar senare så kan jag inte annat än att le när doften hittar fram. Patchouli, varm chocklad/te mix med jasmin med en rökig ton. och något mer jag inte kan sätta finger på.

Hade önskat att öppningen var mer nedtonad på kakaon. Den blev väldigt offensiv. Ändå körde jag bara två sprut. Men tyckte det var ett väl värt blind-köp. Känns som ett bra kort till juletider och höst/vinter över lag. Den står verkligen ut i mängden, och det gillar jag.

Jaa det är väl där jag har mest problem, med öppningen. Väldigt mycket kakao och citrus. Dock efter 20 minuter som du säger så blir den mycket varmare och mjukare, väldigt gourme doftande.

Brukar köra två-tre sprut. Har haft 4 några gånger och tycker många har kommenterat då men tror den är alldeles för intensiv då.

Kul att du är nöjd med den! Du får rapportera lite mer tankar och kommentarer om den i framtiden
Citera
2015-10-23, 11:09
Medlem
Grushkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Det finns vissa likheter mellan BdA och MiP men sistnämnda är mycket mörkare och "mustigare".
BdA är ju fräschare och lättare även om den är relativt söt och till viss del "träig". Lakrits är inget jag känner personligen och det ska väl inte finnas i den heller vad jag vet.

Hm läste det någonstans, och hatar lakrits så därför jag undrade!

Vet inte om du har spekulanter på den, men tror jag måste avvakta. Ska på en liten weekend snart och hade tänkt testa ut lite parfymer där, så vill helst inte köpa något innan. Måste vara lite ekonomisk! men det är lockande..
Hör av mig om några veckor om jag inte hittat något annat, så får vi se om den har blivit såld eller inte!

Citat:
Ursprungligen postat av HighElementalist
Fick den idag. Jag kan förstå varför kvinnor har svårt för den. Min sambo rynkade på näsan och sa att jag luktade nån speciell toalettrengöring..

Då till min uppfattning. Den öppnade väldigt intensivt med citrus och kakao. Mörk choklad. Var lite för mycket utav just chokladdoften i början men efter ca 20 minuter så började jag att verkligen gilla den. Kakaon öppnade upp sig, blev krämigare och mer varm, blommig doft trädde fram. Men fortfarande väldigt intensiv.

Nu fyra timmar senare så kan jag inte annat än att le när doften hittar fram. Patchouli, varm chocklad/te mix med jasmin med en rökig ton. och något mer jag inte kan sätta finger på.

Hade önskat att öppningen var mer nedtonad på kakaon. Den blev väldigt offensiv. Ändå körde jag bara två sprut. Men tyckte det var ett väl värt blind-köp. Känns som ett bra kort till juletider och höst/vinter över lag. Den står verkligen ut i mängden, och det gillar jag.

Låter ju som något typiskt kvinnligt med choklad?! Jag hade velat dofta choklad...
Patchouli är ju ingen favvo, men hade lätt testat den då den verkar på pappret som något jag hade tyckt om.
Citera
2015-10-23, 11:13
Medlem
Bendriks avatar
LaCucaracha: Jag tycker inte den är så hemsk klen. Den är ju ganska snäll i tonen men jag upplever att den sitter en hel arbetsdag för mig i alla fall, har dock inte kört den så länge. Köpte en liten flaska för en dryg tvåhundring. Kanske något att slå till på? För övrigt håller jag med om designermärkena.

Foxies: Tipsen verkar ju flöda här för dig och det är ju bra då jag verkligen inte är någon expert. Synd att du inte hittade Burberryn. Vet att Rochas Man och Midnight in Paris har rekommenderats här och de tillsammans med Burberryn går ju att hitta i småflaskor (350 ml) för en billig penning. På så sätt kanske du håller budgeten och får två dofter att varva mellan. Av Dolce & Gabbana gillar jag The One, de andra kan jag inte uttala mig om. Versace har jag inte någon bättre koll på heller. Äger deras Eau Fraiche, men där snackar vi sommardoft.

thebusbybabes: La Nuit De L'Homme är, enligt mig, en bra allrounddoft. Ganska lättburen och passar oftast att bära. Sen är det aldrig fel att varva mellan flera men La Nuit är ju ingen dålig start.
Citera
2015-10-23, 16:07
Medlem
Foxiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendrik
LaCucaracha: Jag tycker inte den är så hemsk klen. Den är ju ganska snäll i tonen men jag upplever att den sitter en hel arbetsdag för mig i alla fall, har dock inte kört den så länge. Köpte en liten flaska för en dryg tvåhundring. Kanske något att slå till på? För övrigt håller jag med om designermärkena.

Foxies: Tipsen verkar ju flöda här för dig och det är ju bra då jag verkligen inte är någon expert. Synd att du inte hittade Burberryn. Vet att Rochas Man och Midnight in Paris har rekommenderats här och de tillsammans med Burberryn går ju att hitta i småflaskor (350 ml) för en billig penning. På så sätt kanske du håller budgeten och får två dofter att varva mellan. Av Dolce & Gabbana gillar jag The One, de andra kan jag inte uttala mig om. Versace har jag inte någon bättre koll på heller. Äger deras Eau Fraiche, men där snackar vi sommardoft.

thebusbybabes: La Nuit De L'Homme är, enligt mig, en bra allrounddoft. Ganska lättburen och passar oftast att bära. Sen är det aldrig fel att varva mellan flera men La Nuit är ju ingen dålig start.

Jodå Nu har jag en lista med grejer som ska provas!

Är det bättre, eller vad man ska kalla det - att växla parfymer, även till vardags?
Citera
2015-10-23, 16:30
Medlem
Grushkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxies
Jodå Nu har jag en lista med grejer som ska provas!

Är det bättre, eller vad man ska kalla det - att växla parfymer, även till vardags?

Bättre i jämfört med vaddå?

Vissa tycker ju om att ha en parfym, så att man blir liksom "igenkänd" på parfymen (körde länge på samma balsam som luktade en del, och fick höra av vänner att de alltid förknippade lukten med mig). Men tycker man det är roligt med parfymer så är det ju bara kul att byta!

Själv brukar jag matcha till tillfälle/humör/väder. Vissa parfymer när jag vill bli tagen lite mer seriöst, vissa parfymer som får mig på bra humör, "comfort"dofter som är sköna att ha hemma osv.

Har kört fast lite på samma parfym nu (calligraphy rose, sjukt värt blindköp! Söt, på gränsen nästan till sötsliskig fast kryddig och väldigt bra nu till hösten), så nu tvingade jag mig själv att ta någon annan. (MiP(edt) börjar växa på mig. Tycker den är mycket comfortscent, väldigt mjuk och "inoffensive").
Citera
2015-10-23, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bendrik
Av Dolce & Gabbana gillar jag The One.
Framförallt EDP-versionen.
Citera
2015-10-24, 16:59
Medlem
[/quote]Låter ju som något typiskt kvinnligt med choklad?! Jag hade velat dofta choklad...
Patchouli är ju ingen favvo, men hade lätt testat den då den verkar på pappret som något jag hade tyckt om.[/quote]

Ja man tycker ju det. Talar såklart inte för alla damer. Min är totalt ointresserad utav parfymer och får ont i huvudet :/ hon tyckte iallafall om dry downen. Var just början som hon hade svårt för.

Den är mycket mer än chocklad, men kakaon ligger i centrum. Och som sagt så blir den mer harmonisk och orientalisk efter en stund
Citera
2015-10-25, 22:13
Medlem
Tjenare, söker en specifik parfym.
Fuel for Life Unlimited by Diesel - Eau de parfum for her

Någon som vet var jag kan finna denna? Kan vara butik eller online men har varit halv osäker på att beställa online då jag hört att det finns många sidor som inte säljer genuina saker.

Så är först och främst ute efter ett ställe som säljer the real deal.

Så om någon vet något vore det tacksamt om den ville dela med sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in