2025-09-22, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
https://www.escentica.se/?srsltid=Af...o7CaD0WbXTFWLH

Kolla här om du inte redan gjort det
Yes det var där som jag beställde samplet ifrån. De hade en hel del av Rojas parfymer så jag kommer göra mig fattig på samples känns det som.

Bör få mitt sample redan imorgon då de har skickat detta, har även 10% rabatt på min order får dock se om det gäller för de dyrare parfymerna.
Citera
2025-09-22, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Yes det var där som jag beställde samplet ifrån. De hade en hel del av Rojas parfymer så jag kommer göra mig fattig på samples känns det som.

Bör få mitt sample redan imorgon då de har skickat detta, har även 10% rabatt på min order får dock se om det gäller för de dyrare parfymerna.

Fast en positiv sak är att eftersom du började med det dyraste samplet så kan det bara bli "billigare" framöver iaf styckvis🤭
Citera
2025-09-22, 18:03
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontie123
Om man gillar Drakkar Noir mycket, vad hade ni rekommenderat för liknande parfymer?

För egen del så tycker jag just Drakkar Noir är svårslagen när det kommer till pris och doft. Men du kan ju spana in t.ex Azzaro Pour Homme och Aramis Tuscany. Sen finns ju den diskade YSL Rive Gauche men enligt mig inte värd att försöka leta efter och betala dyra pengar för.

Om du sen vill gå ytterligare ett steg mot ”hår på bröstet”-dofter så YSL Kouros och Paco Rabanne Pour Homme är också maskulina deluxe. Låt dock Kouros sitta en stund på huden och avfärda den inte vid första spray som en bebis

Citat:
Du får nog ett bra svar av LaCuca snart

Senast redigerad av LaCucaracha 2025-09-22 kl. 18:13.
Citera
2025-09-22, 20:06
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
För egen del så tycker jag just Drakkar Noir är svårslagen när det kommer till pris och doft. Men du kan ju spana in t.ex Azzaro Pour Homme och Aramis Tuscany. Sen finns ju den diskade YSL Rive Gauche men enligt mig inte värd att försöka leta efter och betala dyra pengar för.

Om du sen vill gå ytterligare ett steg mot [b]”hår på [/B]bröstet”-dofter så YSL Kouros och Paco Rabanne Pour Homme är också maskulina deluxe. Låt dock Kouros sitta en stund på huden och avfärda den inte vid första spray som en bebis

Lol Det fick mig att tänka på en kvinnlig vloggare som skulle betygsätta Eros och kallade de som köper denna för "one chest hair".
Citera
2025-09-22, 21:24
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Lol Det fick mig att tänka på en kvinnlig vloggare som skulle betygsätta Eros och kallade de som köper denna för "one chest hair".

Haha!
Citera
2025-09-23, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeventy4a
Fast en positiv sak är att eftersom du började med det dyraste samplet så kan det bara bli "billigare" framöver iaf styckvis🤭
Man får se det som så ja.
Spännande och se hur den doftar, skall även iväg på Afternoon Tea imorgon kanske får med mig en gammal tant hem om man använder denna

Skall beställa mer sampels från Raja en dag tänkte jag, med ingredienserna som parfymerna har så tror jag att de kan dofta rätt gott. Kan unna mig en fullsize flaska i månaden av de jag gillar.
Citera
2025-09-23, 10:39
Medlem
Parfymer för män borde förbjudas, de luktar skit och 99 % av alla män tycks ha svårigheter med att hitta balansen mellan "en svag doft min partner kan känna när vi är nära" och "du kunde lika bra ha sprutat tårgas i bussen".

Det finns för tillfället bara en doft jag gillar och varenda tjej tycks bära den. Det luktar lite nybakat men senast jag frågade en tjej om vad det var hon hade på sig så sa hon att hon trodde det var hennes torrschampo - så jag är inte ens säker på att det är en parfym. Om någon vet vad det kan handla om så kommentera gärna.
Citera
2025-09-23, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDchlorian
Parfymer för män borde förbjudas, de luktar skit och 99 % av alla män tycks ha svårigheter med att hitta balansen mellan "en svag doft min partner kan känna när vi är nära" och "du kunde lika bra ha sprutat tårgas i bussen".

Det finns för tillfället bara en doft jag gillar och varenda tjej tycks bära den. Det luktar lite nybakat men senast jag frågade en tjej om vad det var hon hade på sig så sa hon att hon trodde det var hennes torrschampo - så jag är inte ens säker på att det är en parfym. Om någon vet vad det kan handla om så kommentera gärna.

Då borde parfymer för fruntimmer också förbjudas🤭

Handlar snarare om dosering, antingen blir folk näsblinda å sprutar på eller så har de ingen koll å vill dölja sin luffar doft..känn hur gott ja luktar😆
Citera
2025-09-23, 14:27
Medlem
Fick hem mitt sample idag
https://ibb.co/PGjV6bgX

Testade med ett försiktigt sprut på handleden och stanken av tant/badrum/gammalt spred sig i rummet.

Nu efter en stund när den intensiva doften har lagt sig så känner jag en doft av något jag har känt förr kan dock inte sätta fingret på vad det är, svårt att säga om jag gillar det eller inte men just den doften känns ”billig” tycker jag nog.

Jag får se hur den doftar om en stund igen men skulle jag vilja betala runt 36 000kr för denna parfym? Absolut inte om det nu inte skulle ske något extremt med doften, ge någon form av en erotisk doft eller annat. För just nu tycker jag att jag luktar som en gammal tant
Citera
2025-09-23, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Fick hem mitt sample idag
https://ibb.co/PGjV6bgX

Testade med ett försiktigt sprut på handleden och stanken av tant/badrum/gammalt spred sig i rummet.

Nu efter en stund när den intensiva doften har lagt sig så känner jag en doft av något jag har känt förr kan dock inte sätta fingret på vad det är, svårt att säga om jag gillar det eller inte men just den doften känns ”billig” tycker jag nog.

Jag får se hur den doftar om en stund igen men skulle jag vilja betala runt 36 000kr för denna parfym? Absolut inte om det nu inte skulle ske något extremt med doften, ge någon form av en erotisk doft eller annat. För just nu tycker jag att jag luktar som en gammal tant

Det är de där som är lite unikt med parfymer, man kan känna olika doftnoter.

Har 3 samples av Roja Apex(inget för mig) elysium edp samt cologne svårt att säga vilken som hänger med längst, doften är stort sett lika men kommer ej köpa nån av de.

Midsommar dream funderar ja på att sampla nångång inte just nu, nyss flyttat och bränt tillräckligt så ja har tagit en paus.
Citera
2025-09-23, 20:50
Medlem
Citat:

Har 3 samples av Roja Apex(inget för mig) elysium edp samt cologne svårt att säga vilken som hänger med längst, doften är stort sett lika men kommer ej köpa nån av de.

Midsommar dream funderar ja på att sampla nångång inte just nu, nyss flyttat och bränt tillräckligt så ja har tagit en paus.
Har 5 stycken sampels i varukorgen hos Escentica av Rojas parfym och funderar på att lägga en beställning på dessa, priset för alla är mindre än det sample som jag köpte.
Får väl se om de är en besvikelse eller inte, trodde faktiskt att Haute Luxe med tanke på priset skulle vara något i hästväg men får snart huvudvärk av doften och detta är inte något för mig.
Citera
2025-09-23, 21:21
Medlem
Masingas avatar
Citat:

Den har faktiskt klen prestanda, det är allmänt känt. Luktar fantastiskt dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in