2014-04-24, 12:37
Medlem
irrblosss avatar
Jag mailade Frapin, och anledningen till att L'Humaniste inte fanns att beställa var att den var tillfälligt slut. Kommer åter i mitten av maj. För er som gillar den finns det alltså ingen anledning att börja bunkra den .
Citera
2014-04-24, 12:40
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag mailade Frapin, och anledningen till att L'Humaniste inte fanns att beställa var att den var tillfälligt slut. Kommer åter i mitten av maj. För er som gillar den finns det alltså ingen anledning att börja bunkra den .

Ja det är var ju den mest logiska förklaringen. Tror nog att L'Humaniste är den sista doft de skulle sluta tillverka.
Citera
2014-04-24, 12:50
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Ja det är var ju den mest logiska förklaringen. Tror nog att L'Humaniste är den sista doft de skulle sluta tillverka.
De försäkrade dock om att den ingår i samplesetet, så det ska bli mycket spännande att få testa denna "legendariska" doft .
Citera
2014-04-24, 13:38
Medlem
3rds avatar
Citat:
De försäkrade dock om att den ingår i samplesetet, så det ska bli mycket spännande att få testa denna "legendariska" doft .
Ha inte för höga förväntningar bara, personligen höjer jag den inte till skyarna direkt
Citera
2014-04-24, 13:45
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Ha inte för höga förväntningar bara, personligen höjer jag den inte till skyarna direkt
Någon annan av Frapins dofter som du tycker är bra då?
Citera
2014-04-24, 13:49
Medlem
3rds avatar
Citat:
Någon annan av Frapins dofter som du tycker är bra då?
Absolut, jag tycker 1270, Passion Boisee och Speakeasy är topp 3
Citera
2014-04-24, 15:06
Medlem
Nic78s avatar
Håller med om att både 1270 (äger flaska) samt Speakeasy (står på "att köpa"-listan till hösten) är väldigt fina dofter. Tycker tyvärr Passion Boisee var ganska tråkig och kändes på nåt vis "ofärdig". Det känns som den saknar något. Då tycker jag nog 1697 är snäppet bättre med mysig rom och torkad frukt men jag vet att många verkar ha svårt för den.
Citera
2014-04-24, 15:21
Medlem
3rds avatar
Citat:
Håller med om att både 1270 (äger flaska) samt Speakeasy (står på "att köpa"-listan till hösten) är väldigt fina dofter. Tycker tyvärr Passion Boisee var ganska tråkig och kändes på nåt vis "ofärdig". Det känns som den saknar något. Då tycker jag nog 1697 är snäppet bättre med mysig rom och torkad frukt men jag vet att många verkar ha svårt för den.
Håller lätt med om att många kan ha svårt för 1697. En riktig scrubber imo! Övriga Frapin tycker jag känns ganska mediokra. Förstår inte riktigt vad de tänkte med tex Paradis Perdu. Med det sagt menar jag absolut inte att ingen tycker de är bra. Allt hänger ju på personlig smak i slutändan
Citera
2014-04-24, 15:38
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Håller lätt med om att många kan ha svårt för 1697. En riktig scrubber imo! Övriga Frapin tycker jag känns ganska mediokra. Förstår inte riktigt vad de tänkte med tex Paradis Perdu. Med det sagt menar jag absolut inte att ingen tycker de är bra. Allt hänger ju på personlig smak i slutändan

Nej Paradis Perdu är den absolut sämsta doften från huset för mig, doftar typ gammal cigarettlukt som fastnat i kläder. Tror jag testat alla dofter från Frapin utom Terre de Sarment som jag hade chansen att köpa till ett bra pris för ett tag sen men vågade inte blindköpa. Har du testat den?
Citera
2014-04-24, 15:44
Medlem
3rds avatar
Citat:
Nej Paradis Perdu är den absolut sämsta doften från huset för mig, doftar typ gammal cigarettlukt som fastnat i kläder. Tror jag testat alla dofter från Frapin utom Terre de Sarment som jag hade chansen att köpa till ett bra pris för ett tag sen men vågade inte blindköpa. Har du testat den?
Hehe... ja något åt det hållet blandat med hö . Ja, har testat den men minns tyvärr inte riktigt hur den var. Är 99% säker på att jag har kvar den hemma någonstans.
Citera
2014-04-24, 16:03
Medlem
Citat:
Beställde du också sampleset, eller var det fulla flaskor du beställte? Vilka dofter i så fall?

Japp, jag beställde ett sampleset. Fick med åtta samples tror jag. Bara L'Humaniste och Speakeasy som var intressanta. 1697 luktade rent ut sagt förjävligt enligt mig. Ryser av att tänka på den.
Skulle vilja testa lite fler med tobak i, alternativt köpa en hel flaska med Back to Black som jag redan har testat. Eller varför inte köpa Tobaco Vanille från en split? Är i vilket fall inte intressant på ett tag.

Citat:

Terre de Sarment fick jag med mitt sampleset. Testade den lite snabbt nu på en bit papper men tycker inte den luktar speciellt gott. Du kanske är intresserad av ett byte? Annars kan säkert irrbloss göra en utförligare recension senare.
Senast redigerad av chillamore 2014-04-24 kl. 16:09.
Citera
2014-04-24, 16:12
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Beställde från skins.nl och fått följande svar

23-4-2014:
Delivery attempted failed: No entry code avialable
23-4-2014:
Parcel available at pick-up location in country of destination

Har inte heller fått någon AVI som jag kan hämta ut paktet med, så vad gör jag?

Kan jag gå till lokala ica och säga mitt namn så de kan söka igenom och se om det finns något paket som har kommit fram?

Det är bara att knalla bort till din lokala ICA och säga att du vet att ett paket finns där till dig.
Har du bara leg. med dig så löser det sig.
Det händer ju att avin inte kommer och måste de ha en får de skriva ut en ny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in