2014-02-23, 10:15
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyskadlig
Vill ha tips på en vardagsparfym med bra projektion och hållbarhet. Jag bryr mig enbart om huruvida tjejer den.
Kopierat en mall från en annan sida...

Scent Popularity
[ ]Popular scent
[ ]Less popular scent
[x]Doesn't Matter

Do you want to use it for..
[x]Daytime
[ ]Nighttime
[ ]Doesn't matter

What season should it be appropriate for (select all that apply)
[x]Winter
[x]Spring
[ ]Summer
[x]Fall

What occasion are you wearing it for
[x]Signature Day to Day
[ ]Night Out/Bar/Clubbing
[ ]Date
[ ]Upper Class/Special Occasions

Mood/Tone
[ ]Alpha
[x]Playful/Inviting
[ ]Subtle
[ ]Intimate
[ ]Bold/Daring

How much would you like to spend?
[ ]less than $20
[]20-50$
[x]50-100$
[ ]$100+ CEO'n 10k a day

LIDGE, YSL Nuit, Givency PI?
Citera
2014-02-23, 10:17
Medlem
Cameltotems avatar
The dreamer
http://www.fragrantica.com/perfume/Versace/Dreamer-642.html

Encre Noire Lalique
http://www.fragrantica.com/perfume/Lalique/Encre-Noire-1834.html

Trodde jag skulle hitta dessa på tax free i Arlanda och Genève men nej!

Någon som kan rekommendera dessa? Några åsikter?
Citera
2014-02-23, 10:20
Medlem
Gillar ingen av dessa. Encre Noir är ren vetiver, dålig sådan, påminer nästan om svettlukt.
The Dreamer är ganska så syntetisk. Du hittar dock dessa billigt online, så någon tax free (som oftast är betydligt dyrare än online) behöver du inte om du vill köpa dessa ändå.
Citera
2014-02-23, 10:40
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Gillar ingen av dessa. Encre Noir är ren vetiver, dålig sådan, påminer nästan om svettlukt.
The Dreamer är ganska så syntetisk. Du hittar dock dessa billigt online, så någon tax free (som oftast är betydligt dyrare än online) behöver du inte om du vill köpa dessa ändå.

Så himla dålig med noter. Enda jag vet hur något luktar när jag läser något är citrus.

Men så många parfymer som är citrus och har redan aqua di gio och L'Eau d'Issey Pour Homme och de luktar så jävla tråkigt.

Vill ha någon djup, mystisk doft typ. YSL la nuit luktar helt otroligt gott och tänker mig något i den stilen.
Citera
2014-02-23, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Så himla dålig med noter. Enda jag vet hur något luktar när jag läser något är citrus.

Men så många parfymer som är citrus och har redan aqua di gio och L'Eau d'Issey Pour Homme och de luktar så jävla tråkigt.

Vill ha någon djup, mystisk doft typ. YSL la nuit luktar helt otroligt gott och tänker mig något i den stilen.

Finns hur mycket info som helst i denna tråd, så mitt bästa tips till dig är att söka runt lite här för att sedan beställa hem prover och testa dig fram därifrån.
Citera
2014-02-23, 13:06
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Finns ju så mycket mer intressant citrus än AdG och d'Issey. Xerjoff ska ju visst ha ett par riktigt grymma i Shooting Stars-kollektionen. Problemet är tillgänglighet, pris och man får sitta och beställa samples istället. Lorenzo Villoresi - Uomo är en annan som drar lite åt det klassiska hållet, typiskt Italiensk fin doft i min mening.

Om någon skulle vara intresserad av en helt ny LIDGE kan ni kontakta mig via PM för info.
Citera
2014-02-23, 13:53
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Om någon skulle vara intresserad av en helt ny LIDGE kan ni kontakta mig via PM för info.

Haha, första sprayen bara typ, "wow va mysig denna var" sen typ efter en halvtimme får man panik och vill få bort den för den är så kraftig och slukande.
Citera
2014-02-23, 18:31
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Haha, första sprayen bara typ, "wow va mysig denna var" sen typ efter en halvtimme får man panik och vill få bort den för den är så kraftig och slukande.

Långt ifrån. Tyckte inte den var det minsta påträngande. Motsvarade inte hypen för egen del bara och jag har för mycket annat som går före.
Senast redigerad av LaCucaracha 2014-02-23 kl. 18:43.
Citera
2014-02-23, 19:29
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Tycker den är underbar Luktar bättre efter all citrus tonar ner
Citera
2014-02-23, 20:28
Medlem
NirvanAs avatar
Ska utvärdera Ambre Topkani på riktigt närmsta dagarna, fyllde upp en sprayflaska med 12ml samplet och ska köra med 3-4 sprayar och tänka på hållbarhet, utveckling, projektion etc.
Citera
2014-02-24, 16:34
Medlem
Cameltotems avatar
Hitta äntligen The dreamer - Versace

Många säger att öppningen är hemsk och man får vänta på något gott.

Måste dock själv säga att öppningen är bra, metallisk och fruktig doft. Luktar mer och mer tobak för timmarna som går. Ett sprut på armen och sitter och spelar och känner doften stiga upp i näsan väldigt ofta efter 5 timmar så verkar vara väldigt bra sillage!

Blir definitivt ett köp med tanke på att de kostar runt 230kr flaskan
Citera
2014-02-24, 16:55
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Hitta äntligen The dreamer - Versace

Många säger att öppningen är hemsk och man får vänta på något gott.

Måste dock själv säga att öppningen är bra, metallisk och fruktig doft. Luktar mer och mer tobak för timmarna som går. Ett sprut på armen och sitter och spelar och känner doften stiga upp i näsan väldigt ofta efter 5 timmar så verkar vara väldigt bra sillage!

Blir definitivt ett köp med tanke på att de kostar runt 230kr flaskan
Jag tycker faktiskt den är ganska trevlig, om än överanvänd för några år sedan. Det är ju inget mästerverk och den är ganska syntetisk, men som sagt helt ok. Dock har jag slutat använda den sedan en kompis tyckte att den luktade "medicin" och "sjukhus".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in