2014-02-09, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Dags för en liten SOTD-undersökning! Vad bär ni i dag? Själv blev det ovanligt lyckat med Acqua di Parma Colonia Intensa. Den har aldrig gjort sig bättre än just idag, denna regniga vinterdag.

Körde på Michael Kors for Men, perfekt för detta väder.

Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Ser ut som Davidoff Cool Water
Stämmer bra.
Citera
2014-02-10, 00:45
Medlem
ShitAllOverTheWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majimo
Givenchy Pi, luktar väldigt mycket vanilj och tjejerna älskar den. Riktigt god till ett bra pris!

Någon som vet vilken parfym detta är? Känner igen flaskan men kommer inte på vilken det är.

Vet du vart jag kan hitta Givenchy Pi? Den finns inte i kicks eller åhlens city? Verkar som att det endast går att beställa den.
Citera
2014-02-10, 00:57
Medlem
NirvanAs avatar
Jag måste fan skaffa en AdP...Colonia då, men är väl ingen mening förrän det blir sommar antar jag...
Citera
2014-02-10, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShitAllOverTheWall
Vet du vart jag kan hitta Givenchy Pi? Den finns inte i kicks eller åhlens city? Verkar som att det endast går att beställa den.

Jag beställde den här, den kom hem på 2 dagar.
Citera
2014-02-11, 00:39
Medlem
ShitAllOverTheWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majimo
Jag beställde den här, den kom hem på 2 dagar.

Så vad tycker du om parfymen? Är det den där härliga vanilj lukten som tjejerna dör för?
Citera
2014-02-11, 04:51
Medlem
Bolides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Dags för en liten SOTD-undersökning! Vad bär ni i dag? Själv blev det ovanligt lyckat med Acqua di Parma Colonia Intensa. Den har aldrig gjort sig bättre än just idag, denna regniga vinterdag.
Molnigt även där jag befinner mig. Har nyligen införskaffat Mediterraneo från Carthusia i edt version. Underskattad doft som inte är banal utan en av de mest välbalanserade citrusdofterna jag burit på länge.
Citera
2014-02-11, 05:29
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolide
Molnigt även där jag befinner mig. Har nyligen införskaffat Mediterraneo från Carthusia i edt version. Underskattad doft som inte är banal utan en av de mest välbalanserade citrusdofterna jag burit på länge.

Har bara testat Uomo och Numero Uno. Uomo är riktigt nice måste jag säga. Får testa Mediterraneo också nån dag, grymma priser på dessa också.
Citera
2014-02-11, 15:19
Medlem
Bolides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Har bara testat Uomo och Numero Uno. Uomo är riktigt nice måste jag säga. Får testa Mediterraneo också nån dag, grymma priser på dessa också.
Det är en perfekt sommardoft! Jag blev verkligen positivt överraskad och kunde inte lämna butiken utan en 50ml edt. I efterhand ångrar jag lite att jag inte slog till på en edp, men jag fann priset lite väl saftigt...
Citera
2014-02-11, 17:53
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolide
Det är en perfekt sommardoft! Jag blev verkligen positivt överraskad och kunde inte lämna butiken utan en 50ml edt. I efterhand ångrar jag lite att jag inte slog till på en edp, men jag fann priset lite väl saftigt...
Låter spännande, får nog testa den. Känner att jag behöver en sommardoft till, även om det nästan alltid slutar med att jag bär AdP Colonia på sommaren. En annan möjlig kandidat till sommardoft är Miller Harris Tangerine Vert - som jag inte heller testat, men den verkar trevlig av noterna att döma.
Citera
2014-02-11, 20:54
Medlem
NirvanAs avatar
Kanske tur att jag inte köpte en full chypre palatin eller fler samples av den, körde den några dagar irad och jag upplever den som att den blir för pudrig i drydownen... eller så är det det kalla, torra, vintervädret som inte är optimalt...Tyckte den var lite "bubbligare" och vaniljig förut.
Senast redigerad av NirvanA 2014-02-11 kl. 20:56.
Citera
2014-02-12, 08:09
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kanske tur att jag inte köpte en full chypre palatin eller fler samples av den, körde den några dagar irad och jag upplever den som att den blir för pudrig i drydownen... eller så är det det kalla, torra, vintervädret som inte är optimalt...Tyckte den var lite "bubbligare" och vaniljig förut.
Tycker också den är för pudrig, jag sålde precis min "dekant". Passar bättre på en äldre person imo. Testa den senaste doften från MDCI, Cuir Garamante. Personligen ingen hit men bör ju testas av. Sen vill jag återigen slå ett slag för den något underskattade Ambre Topkapi, den har växt något enormt på mig
Citera
2014-02-12, 09:14
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Tycker också den är för pudrig, jag sålde precis min "dekant". Passar bättre på en äldre person imo. Testa den senaste doften från MDCI, Cuir Garamante. Personligen ingen hit men bör ju testas av. Sen vill jag återigen slå ett slag för den något underskattade Ambre Topkapi, den har växt något enormt på mig
Cuir Garamante påminner ganska mycket om CC No 1, fast bara i öppningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in