2014-02-05, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Måste säga att jag börjar gilla LIDGE mer och mer

http://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/L-Instant-de-Guerlain-pour-Homme-Eau-Extreme-11570.html

Lite svårt att få tag på men värt besväret!

Enda negativa är väl att många tycker den luktar väldigt moget och det hållar jag med om.

De har inte varit någon reformulation så passa på och köp en nu innan det kanske blir en

Dior homme intense har slutar luktar på mig efter några timmar, vet inte om jag som har blivit van med den eller om det kommit in luft eller något i flaskan
Man blir van av alla sina dofter, tror mig.
Du slutar känna av doften, men andra gör det garanterat.

Spraya på din handled och känn efter själv hur länge den sitter kvar. Sedan har vi alla olika hudtyper. Har man t ex torr hud så tenderar parfym att inte stanna kvar på huden lika länge.
Senast redigerad av Ritinkin 2014-02-05 kl. 00:21.
Citera
2014-02-05, 09:58
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Att NK, Åhléns, Kicks och de större butikskedjorna skulle sälja fakeparfymer ser jag som högst osannolikt. Det skulle någon redan kommit på, för att inte tala om vilka katastofala följder något sådant skulle innebära för en så stor butik.

Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Man blir van av alla sina dofter, tror mig.
Du slutar känna av doften, men andra gör det garanterat.

Spraya på din handled och känn efter själv hur länge den sitter kvar. Sedan har vi alla olika hudtyper. Har man t ex torr hud så tenderar parfym att inte stanna kvar på huden lika länge.

Vissa säger man ska ta på sig parfym direkt efter duschen när man har torkat sig och huden är fuktig, andra säger vänta ett tag. Har testat köra med oparfymerad olja men det verkar inte hjälpa heller.

Så lite frågan vad som är bäst.
Citera
2014-02-05, 11:10
Medlem
Citat:
Vissa säger man ska ta på sig parfym direkt efter duschen när man har torkat sig och huden är fuktig, andra säger vänta ett tag. Har testat köra med oparfymerad olja men det verkar inte hjälpa heller.

Så lite frågan vad som är bäst.

Svårt att säga vad som är bäst. För vissa kommer aldrig parfym att räcka länge på deras hud, några timmar, sedan är den obefintlig. Så är det bara. Jag tycker själv att dofter försvinner snabbt på mig med, men är medveten om att det är min näsa som vant sig. Andra känner av parfymen. Så det måste man alltid hålla i minnet. Det är så olika.
Citera
2014-02-05, 13:21
Medlem
Cameltotems avatar
http://www.fragrantica.com/perfume/Narciso-Rodriguez/Narciso-Rodriguez-for-Him-1063.html

Narciso Rodriguez

Någon som har testat den?
Citera
2014-02-05, 13:42
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
http://www.fragrantica.com/perfume/Narciso-Rodriguez/Narciso-Rodriguez-for-Him-1063.html

Narciso Rodriguez

Någon som har testat den?
Ganska ok, men oljan är mycket bättre. NR For Him Musc Oil.
Citera
2014-02-09, 12:44
Medlem
irrblosss avatar
Dags för en liten SOTD-undersökning! Vad bär ni i dag? Själv blev det ovanligt lyckat med Acqua di Parma Colonia Intensa. Den har aldrig gjort sig bättre än just idag, denna regniga vinterdag.
Citera
2014-02-09, 13:03
Medlem
ShitAllOverTheWalls avatar
Jag gillar parfymer som luktar vanilj, t.ex Jean Paul Gaultier. Några tips på goda vaniljdofter till män?

Någon som har testat Rochas Man? Hört att den ska lukta väldigt gott.

Länk: http://www.nordicfeel.se/kategori/varumarken-for-honom/r/rochas/rochas-rochas-man-2889
Citera
2014-02-09, 13:41
Medlem
iSees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Dags för en liten SOTD-undersökning! Vad bär ni i dag? Själv blev det ovanligt lyckat med Acqua di Parma Colonia Intensa. Den har aldrig gjort sig bättre än just idag, denna regniga vinterdag.

Chergui, Serge Lutens. Komplex doft med många toner men jag kan inte bestämma mig om den är för söt eller inte. Bra projektion. Man måste vara försiktig vid applicering om man inte vill dofta parfymfabrik resten av dagen.
Senast redigerad av iSee 2014-02-09 kl. 13:44.
Citera
2014-02-09, 15:30
Medlem
3rds avatar
Citat:
Samma här . Passar, som du säger, utmärkt i detta skitväder.
Citera
2014-02-09, 17:34
Medlem
ThePlayboys avatar
Citat:

Acqua di Parma Essenza... här är det lite sol, så den passar bra
Citera
2014-02-09, 20:04
Medlem
Givenchy Pi, luktar väldigt mycket vanilj och tjejerna älskar den. Riktigt god till ett bra pris!

Någon som vet vilken parfym detta är? Känner igen flaskan men kommer inte på vilken det är.

Citat:
Ursprungligen postat av ShitAllOverTheWall
Jag gillar parfymer som luktar vanilj, t.ex Jean Paul Gaultier. Några tips på goda vaniljdofter till män?

Någon som har testat Rochas Man? Hört att den ska lukta väldigt gott.

Länk: http://www.nordicfeel.se/kategori/varumarken-for-honom/r/rochas/rochas-rochas-man-2889
Citera
2014-02-09, 21:05
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majimo
Givenchy Pi, luktar väldigt mycket vanilj och tjejerna älskar den. Riktigt god till ett bra pris!

Någon som vet vilken parfym detta är? Känner igen flaskan men kommer inte på vilken det är.

Ser ut som Davidoff Cool Water
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in