2012-02-25, 17:27
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Precis vad jag tänkte rekomendera. Tänker på en annan också, kommer bara inte på namnet nu.
Kanske någon av CdGs kreationer? Typ Garage och Tar?
Citera
2012-02-25, 23:11
Medlem
AnCa89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KravallBroder
Okej vet du nån parfym som luktar bensin?
Comme des Garcons Series 6 Synthetic: Garage den luktar bensin och gummi! Köpte den i present till min man och han är supernöjd. Så testa den.
Citera
2012-02-29, 09:25
Bannlyst
Är armani black code bra?
Citera
2012-02-29, 17:41
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Har faktiskt inte haft nöjet att testa Essenza än. Personligen tycker jag originalet en av de bästa dofter jag äger.
Värt en uppdatering. Har nu blindköpt Acqua di Parma Colonia Essenza. Vilken underbar doft! Precis som originalet bör man vänta 20-30 minuter efter att man sprayat på sig den innan man drar några slutsatser. När toppnoterna lagt sig lite så framträder en helt underbar symfoni av noter. Har svårt att särskilja dem åt, då de är så perfekt komponerade. Det doftar helt enkelt friskt och gott med en viss värme utan att bli sötsliskig. Ibland träder enskilda noter fram, det jag hittills uppfattat är citrus, neroli, någon typ av ros, vit mysk och svagt av kryddnejlika. Dessa enskilda noter försvinner dock lika snabbt som de dök upp och åter finns en odefinierbar doft som helt enkelt luktar underbart. De där "notspikarna" kommer lite då och då helt random och gör doften föränderlig och levande - precis som det ska vara.
Citera
2012-03-02, 02:39
Medlem
Tango1s avatar
Är det någon som vet ifall det är någon skillnad på koncentrationen hos CK One (100/200 ml) och CK One Body Spray (250ml)?
Citera
2012-03-02, 02:59
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tango1
Är det någon som vet ifall det är någon skillnad på koncentrationen hos CK One (100/200 ml) och CK One Body Spray (250ml)?
Jo. 'ck one' är väl eau de toilet (EdT).... För enkelhetens skull:http://retroperfumes.com/perfume-concentration/ inte läst ett piss på sidan men koncentrationerna lär väl stämma hyffsat
Citera
2012-03-06, 00:37
Medlem
Citat:
Värt en uppdatering. Har nu blindköpt Acqua di Parma Colonia Essenza. Vilken underbar doft! Precis som originalet bör man vänta 20-30 minuter efter att man sprayat på sig den innan man drar några slutsatser. När toppnoterna lagt sig lite så framträder en helt underbar symfoni av noter. Har svårt att särskilja dem åt, då de är så perfekt komponerade. Det doftar helt enkelt friskt och gott med en viss värme utan att bli sötsliskig. Ibland träder enskilda noter fram, det jag hittills uppfattat är citrus, neroli, någon typ av ros, vit mysk och svagt av kryddnejlika. Dessa enskilda noter försvinner dock lika snabbt som de dök upp och åter finns en odefinierbar doft som helt enkelt luktar underbart. De där "notspikarna" kommer lite då och då helt random och gör doften föränderlig och levande - precis som det ska vara.
Trevligt! Aldrig testat Essenza, men orignalet, som jag finner riktigt bra.
Citera
2012-03-09, 16:52
Medlem
irrblosss avatar
Har nu fått mitt senaste blindköp - Dsquared2 - Potion EdP. En mycket trevlig bekantskap, och då kan jag säga att jag inte gillat några av deras tidigare kreationer.

Officiella noter är:
Top notes: red mint leaves, angelica and thyme.
Heart notes: rose petals, black peppercorns, tear drops of gentian and cinnamon sticks.
Basenotes: cashmere wood, patchouli, amber and musk.

Första känslan man får är att det är en ganska varm träig doft med inslag av lakrits/anis. Eftersom inte dessa noter är listade antar jag att det är någon kombination av övriga noter som ger den känslan. Efter ett tag känner man lite kanel och mint, samt en träbas som påminner ganska mycket om CdG Hinoki (som för övrigt är cypress, vilket är lite märkligt, eftersom den noten heller inte är listad). Med tiden mjukas noterna upp och det doftar fortfarande lite träigt och "varmt" med lite inslag av tuggummi (kanske den röda minten?). Trots att det är en varm doft är den ganska lätt och går förmodligen ha även på sommaren (kanske inte de allra hetaste dagarna). Gillar den väldigt mycket, extra kul att det är en designerdoft som finns i parfymkoncentration (den finns även som EdT och parfymolja). Kunde mycket väl vara en nischdoft med en tre gånger så hög prislapp utan att någon (doftnörd) skulle reagera på det. Snygg retroflaska också, som tyvärr var lite dåligt sammansatt då innerhöljet på korken lossnade - går nog att limma och det påverkar inte funktionen...
Citera
2012-03-09, 18:23
Medlem
Citat:
Har nu fått mitt senaste blindköp - Dsquared2 - Potion EdP. En mycket trevlig bekantskap, och då kan jag säga att jag inte gillat några av deras tidigare kreationer.

Officiella noter är:
Top notes: red mint leaves, angelica and thyme.
Heart notes: rose petals, black peppercorns, tear drops of gentian and cinnamon sticks.
Basenotes: cashmere wood, patchouli, amber and musk.

Första känslan man får är att det är en ganska varm träig doft med inslag av lakrits/anis. Eftersom inte dessa noter är listade antar jag att det är någon kombination av övriga noter som ger den känslan. Efter ett tag känner man lite kanel och mint, samt en träbas som påminner ganska mycket om CdG Hinoki (som för övrigt är cypress, vilket är lite märkligt, eftersom den noten heller inte är listad). Med tiden mjukas noterna upp och det doftar fortfarande lite träigt och "varmt" med lite inslag av tuggummi (kanske den röda minten?). Trots att det är en varm doft är den ganska lätt och går förmodligen ha även på sommaren (kanske inte de allra hetaste dagarna). Gillar den väldigt mycket, extra kul att det är en designerdoft som finns i parfymkoncentration (den finns även som EdT och parfymolja). Kunde mycket väl vara en nischdoft med en tre gånger så hög prislapp utan att någon (doftnörd) skulle reagera på det. Snygg retroflaska också, som tyvärr var lite dåligt sammansatt då innerhöljet på korken lossnade - går nog att limma och det påverkar inte funktionen...

Länge funderat på att prova EdP-versionen faktiskt, kul sammanträffande att du skiver om det nu. Saken är den att jag tror jag enbart testat EDT-versionen inne på NK för ett bra tag sedan, och minns inte direkt hur den doftade, bara att den inte var direkt "tung" i sin karaktär som jag trodde då jag läst på innan doften släpptes. Måste se om de har EDP-versionen inne så att man kan prova dessa "side my side". Jag brukar i regel alltid köp EDP oom olika versioner finns av den doft, då jag verkligen vill få ut så mycket som möjligt av doften.
Citera
2012-03-12, 01:25
Medlem
Citat:

Spännande. Beställde ett prov på den och några till:
Jo Malone Grapefruit
Acqua di Parma Colonia Essenza
Acqua di Parma Blu Mediterraneo Quercia Marina
Chanel Bleu de Chanel
Citera
2012-03-13, 00:27
Medlem
Chanel Allure Homme Sport Eau Extreme släpptes nu i dagarna. Jag är ärlig och kan påstå att rent designerdoftsmässigt så är orignalet, alltså bara "Sport" den bästa "sportdoften" (och mycket bättre än denna) för män.

Men detta var ren besvikelse, hade verkligen förväntat mig mer. Begriper mig heller inte på varför
alla märken envisas med att väldigt ofta nu bara pumpa ut "extreme", "L'eau", "Sport", vad som.

Otroligt irriterande. Oftast blir man bara besviken, men antar att det är som mycket annat, de vill bara mjölka ur så mycket som det bara går.

Passade även på att checka in Vetiver Tonka, RocaBar och parfumversionen av Voyage. (Hermès)
Citera
2012-03-13, 12:53
Medlem
-Gurkburken-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Vart köper man AXE nuförtiden?

Aldrig fått så mycket komplimanger av någon parfym sedan jag brukade AXE Africa på 90-talet.

Verkar dock inte finnas längre.

Var bara tvungen att bumpa detta i samband med min fråga Stämmer mycket bra, denna parfym är det enda AXE lyckats med i mitt tycke, allt annat luktar fränt och sådär får-ont-i-huvudet-lukt. Men denna har samtliga av de tjejer jag haft älskat. Parfym är ju dock individuellt och alla parfymer passar inte till alla när den blandas med ens "naturliga" doft när man blir varm. Jag har sett att den fortfarande säljs på de flesta ICA.

Nåväl min fråga, hur mycket billigare blir det egentligen att köpa parfym i taxfree? Det är Moskvas flygplats det gäller för min del. Tänkte köpa Armani Code (jag vet det är nästan hädelse att nämna parfymen i samma stycke text som en AXE-parfym)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in