2013-11-26, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det kanske är en medveten korrigering, om någon har tid, ork, lust kanske man kan höra med kundsupporten hos Creed?

Mig veterligen finns det ju ett liknande fall på den populära Dior Homme Intense, de lite äldre från runt 2007 doftar annorlunda jämfört med nyare 'tappningen', har för mig Ritinkin vet mer om detta...

Precis. Nya versionen av DHI har de ersatt den tidigare cacao-noten med någon konstig päron-not istället. I min mening inte någon jätteskillnad, men en skillnad finns det allt. Personligen tror jag att jag gillar Dior Homme bättre än Intense.
Citera
2013-11-27, 15:53
Medlem
Hardans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Beställa från USA är väl inte att rekommendera iom risken för tull på en såpass dyr vara. Kolla parfuma.com istället. 185€ där. Eller köp en split från något Basenotes eller nåt, tror en spanjor splittar den nu på basenotes.

Kan hålla med angående Reflection även om jag inte tycker den är så jättefeminin. Testa Jubilation XXV, Epic och Honour och se vad du tycker. Lyric spelar lite i samma liga som Reflection, alltså lite mer unisex.

Blindköper en flaska Parfums d'Orsay - Intense - La Dandy och en flaska Miller Harris - Feuilles de Tabac. Blir tre sample med Jubilation XXV, Epic och Honour då. Har även tre fria samples kvar, några tips? Är från Essenza Nobile.
Citera
2013-11-27, 18:50
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardan
Blindköper en flaska Parfums d'Orsay - Intense - La Dandy och en flaska Miller Harris - Feuilles de Tabac. Blir tre sample med Jubilation XXV, Epic och Honour då. Har även tre fria samples kvar, några tips? Är från Essenza Nobile.

Tog du verkligen La Dandy och inte Le Dandy? Verkar ju som den ena är en damdoft. Har iaf inte testat den så du får gärna lämna nån slags recension sen när du testat den.
Miller Harris är grym! Vill själv ha en sån flaska.

Nu vet jag ju inte vad du gillar men kan iaf tipsa om Lorenzo Villoresi Firenze - Uomo, riktigt trevlig italiensk doft för vår/sommar, Tom Ford - Noir, Tom Ford - For Men Extreme och Grey Vetiver. Byredo 1996 lite udda och kul doft. Nasomatto hade säkert varit trevliga men jag antar att dom är för dyra som gratis-samples.
Citera
2013-11-27, 18:52
Medlem
LaCucarachas avatar
Testar för övrigt Ambre Topkapi ikväll, trevlig doft om än ganska enkel.
Cuir Garamante har jag bara testat en gång och den påminde väldigt mycket om Nasomatto Black Afgano, vet inte om jag tyckte den var bra eller inte. Den hade nån skarp not som var lite påträngande men det kan varit för att jag hade lite huvudvärk också vilket inte är så bra när man ska testa och ge omdöme om nåt.
Citera
2013-11-27, 19:06
Medlem
Hardans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Tog du verkligen La Dandy och inte Le Dandy? Verkar ju som den ena är en damdoft. Har iaf inte testat den så du får gärna lämna nån slags recension sen när du testat den.
Miller Harris är grym! Vill själv ha en sån flaska.

Nu vet jag ju inte vad du gillar men kan iaf tipsa om Lorenzo Villoresi Firenze - Uomo, riktigt trevlig italiensk doft för vår/sommar, Tom Ford - Noir, Tom Ford - For Men Extreme och Grey Vetiver. Byredo 1996 lite udda och kul doft. Nasomatto hade säkert varit trevliga men jag antar att dom är för dyra som gratis-samples.

Menade såklart Le Dandy! Tackar, jag återkommer när jag fått hem allt och avslöjar vad det blev för något!

Nasomatto går att få som "free samples", någon jag bör spana in?
Senast redigerad av Hardan 2013-11-27 kl. 19:09.
Citera
2013-11-27, 19:11
Medlem
Var beställer alla sina samples ifrån?
Citera
2013-11-27, 19:23
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLilaSko
Jag har beställt från den här sidan några gånger som jag tycker har billiga och bra sampler.

http://www.myperfumesamples.com/mps/
Citera
2013-11-27, 19:43
Medlem
Citat:

Jag har beställt en gång ifrån surrendertochance. Fungerade smärtfritt.
Citera
2013-11-27, 20:33
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardan
Menade såklart Le Dandy! Tackar, jag återkommer när jag fått hem allt och avslöjar vad det blev för något!

Nasomatto går att få som "free samples", någon jag bör spana in?

Du kan ju alltid prova ta med Black Afgano eller chansa på någon annan bara. Tråkiga är bara att Nasomatto tidigare varit kända för den höga koncentrationen i sina dofter och nu verkar dom vara utspädda. Gissar på att man inte får ett lika stort prov som en "vanlig" doft med Nasomatto då en hel flaska är på 30ml.

Nu blev jag också sugen på en Miller Harris

Le Dandy såg ju onekligen intressant ut om man läste noterna, ingen annan här som testat den?
Citera
2013-11-27, 20:34
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

surrendertochance.com
luckyscent.com
theperfumedcourt.com

Sen finns ju Essenza Nobile och t.ex parfuma.com
Citera
2013-11-28, 18:12
Medlem
Någon här som provat Drakkar Noir? Osar den riktig "gubbe", eller? Jag har inga planer på att köpa den, mest nyfiken.
Citera
2013-11-28, 18:43
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Någon här som provat Drakkar Noir? Osar den riktig "gubbe", eller? Jag har inga planer på att köpa den, mest nyfiken.
Jättelängesen jag testade den, men det är en riktig 80-talspowerhouse-doft. Den doftar mer 80-tal än gubbe, på ett negativt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in