2011-09-20, 21:22
Medlem
shariqduponts avatar
Hur öppnar jag egentligen testflaskorna från theperfumedcourt? Nu drog jag bara upp den men det skvätte parfym från flaskan när jag drog upp den på det viset. Ska man öppna på något speciellt sätt eller?
Citera
2011-09-20, 21:29
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shariqdupont
Hur öppnar jag egentligen testflaskorna från theperfumedcourt? Nu drog jag bara upp den men det skvätte parfym från flaskan när jag drog upp den på det viset. Ska man öppna på något speciellt sätt eller?
Brukar ta ett stadigt tumgrepp på korken och sedan vrida samtidigt som jag drar bestämt men ändå försiktigt...
Citera
2011-09-20, 21:33
Medlem
Fangelsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Ståtlig
Den som var så god hade dock en liten misstanke om detta också.

Införskaffade igår en ny parfym till den stora ''samlingen'' nämligen Versache man, åsikter om denna?

får intrycket att den är lite mildare än tidigare Versace metal och Blue Jeans men dom doftar ungefär likandant.
Citera
2011-09-20, 23:45
Medlem
spLitpersonaLitys avatar
Undrar om någon "luktat" på Hugo Boss Orange? Funderar på att köpa den nämligen. Och ja, innan folk kritiserar det, så är det HELT KLART att jag ska lukta på den själv först och se om den passar mig osv. Men nu undrar jag bara för övrigt om någon har den, blivit fast för den och kanske kan beskriva lite hur den doftar?
Citera
2011-09-21, 14:18
Medlem
Tja alla!

För kanske 3 år sen kom jag på ett bortglömt sätt över ett parfymprov från Puma.

Det var som ett liitet litet provrör med en blå plastkork, texten på flaskan var oxå den blå. parfymen luktade ganska så ungdomligt, och jag vill ha den parfymen igen!

Vet någon vilken parfym jag suktar efter, och vart man kan köpa den? Jag har kollat parfym.se och kicks.se men där fanns ju inte mkt roligt....
Citera
2011-09-21, 16:54
Medlem
spLitpersonaLitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreDiamanter
Tja alla!

För kanske 3 år sen kom jag på ett bortglömt sätt över ett parfymprov från Puma.

Det var som ett liitet litet provrör med en blå plastkork, texten på flaskan var oxå den blå. parfymen luktade ganska så ungdomligt, och jag vill ha den parfymen igen!

Vet någon vilken parfym jag suktar efter, och vart man kan köpa den? Jag har kollat parfym.se och kicks.se men där fanns ju inte mkt roligt....

Denna eller denna kanske? :'
Citera
2011-09-25, 12:19
Medlem
Mathematics1s avatar
Förvarar mina parfymer i badrummet där det är mörkt och svalt. När jag använder toaletten så blir det ju givetvis ljust vid antänding av lyset, och när jag duschar stiger temperaturen i badrummet också. Hur skadligt är detta för parfymerna? Läste tidigare att parfymer ska förvaras där det är svalt och mörkt, så är det i mitt badrum förutom några gånger om dagen jag använder toaletten och en gång om dagen som jag duschar. Kan jag lugnt fortsätta med detta eller bör jag se över mina vanor?
Citera
2011-09-25, 12:37
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mathematics1
Förvarar mina parfymer i badrummet där det är mörkt och svalt. När jag använder toaletten så blir det ju givetvis ljust vid antänding av lyset, och när jag duschar stiger temperaturen i badrummet också. Hur skadligt är detta för parfymerna? Läste tidigare att parfymer ska förvaras där det är svalt och mörkt, så är det i mitt badrum förutom några gånger om dagen jag använder toaletten och en gång om dagen som jag duschar. Kan jag lugnt fortsätta med detta eller bör jag se över mina vanor?
Just badrummet är nog inte bästa stället med tanke på fukt och temperatur. Framförallt blir det ju temperaturväxlingar hela tiden. Att sedan ha parfymer i kylen anser jag vara lite overkill. Stabil rumstemperatur och mörkt är nog det viktigaste. Skaffa några förvaringslådor i kartong som du kan ha i en garderob eller under sängen .
Citera
2011-09-25, 21:57
Medlem
Badrummet skulle jag nog säga är bland det sämsta stället att förvara parfymer på, precis som Irrbloss säger. Kylskåp kanske kan tyckas vara overkill, visst, men det är om du har låt säga en mini-kyl bland de bästa förvarningsställen.
Citera
2011-09-26, 11:38
Medlem
Mathematics1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Badrummet skulle jag nog säga är bland det sämsta stället att förvara parfymer på, precis som Irrbloss säger. Kylskåp kanske kan tyckas vara overkill, visst, men det är om du har låt säga en mini-kyl bland de bästa förvarningsställen.
Men om parfymerna förvaras i ett badrumsskåp borde det väl vara lugnt? Temperaturen är då jämn och det är konstant mörkt?
Citera
2011-09-26, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mathematics1
Men om parfymerna förvaras i ett badrumsskåp borde det väl vara lugnt? Temperaturen är då jämn och det är konstant mörkt?
Men du duschar väl ändå i badrummet? Då höjs ju temperaturen upp och ner. Varmt/kallt vatten. Och ett badrumskåp är ju inte helt isolerat... Men har man inte speciellt många parfymer är det relativt lugnt då du förmodligen hinner ta slut på dessa innan någon märkbar skada gjorts.
Citera
2011-09-26, 15:29
Bannlyst
Hejsan!

Jag undrar om någon här på Flashback skulle kunna hitta någon sida eller vidare som säljer parfymen "Creed - Green Irish Tweed" skulle vara mycket tacksam för detta!

Tack på förhand, PM gärna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in