2013-09-25, 19:24
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän
Det är mycket diskussioner om herrparfymer men vilka är era favoritparfymer för tjejer? Nisch- och märkesparfymer.
Jag tycker att MFK Acqua universalis forte, Etro Rajasthan och By Kilian Sweet redemption är bra.
Citera
2013-09-25, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Var förbi NK en sväng idag och kollade om det kommit nåt nytt. Såg att dom numera höjt priset på Versace Oud Noir till närmare 1300:-.....man kanske skulle slagit till när dom hade den för nästan halva priset tidigare
Testade även Byredos Black Saffron, VÄLDIGT lik Tom Ford's Tuscan Leather. Skillnaden var mest att Byredon inte var lika rökig, något mer feminin och inte lika kraftig som TL. Värt ett test om man är intresserad av Tuscan Leather iaf.

Tog hem ett sample på Amouage Memoir till tjejen för ganska länge sen, den är riktigt trevlig måste jag säga. Blommig chypre-typ, inte direkt söt. Inte för fem öre lik Memoir för herrar iaf. Känns som jag måste tvinga henne att köpa den faktiskt.
Annars har jag ganska dålig koll på tjejdofter. Jag har för mig jag luktade lite snabbt på Chanel Coco Noir och den kändes ganska sofistikerad om jag inte minns fel. Inget sött skräp likt Angel
Testade också Black Saffron för några dagar sedan, har aldrig provat TL, så har ingenting att jämföra med, men provade aldrig BS på huden eller sprayade på en sticka, utan doftade direkt ifrån flaskan och det var som att dofta direkt på en tjejparfym. Riktigt feminin. Blev förvånad då jag inte läst att den ska ha det intrycket alls...
Citera
2013-09-25, 19:44
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Det är mycket diskussioner om herrparfymer men vilka är era favoritparfymer för tjejer? Nisch- och märkesparfymer.
Är inte så insatt i tjejparfymer, men jag hade uppskattat följande på en tjej:
Guerlain - Spiritueuse Double Vanille
Frederic Malle - Une Rose
By Kilian - Flower of Immortality
Puredistance - Antonia
Montale - Sunset Flowers
Serge Lutens - La Fille de Berlin
Citera
2013-09-25, 20:38
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Testade också Black Saffron för några dagar sedan, har aldrig provat TL, så har ingenting att jämföra med, men provade aldrig BS på huden eller sprayade på en sticka, utan doftade direkt ifrån flaskan och det var som att dofta direkt på en tjejparfym. Riktigt feminin. Blev förvånad då jag inte läst att den ska ha det intrycket alls...
Misstänker att du får ett annat intryck om du prövar "på riktigt" . Testa även Baudelaire och Sunday Cologne när du ändå är igång.
Citera
2013-09-25, 20:48
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Ok, jag uppfattade inte alls den som så feminin. Sen är den inte direkt maskulin heller.
Tuscan Leather känns lite mer maskulin pga den kraftiga rökiga noten och tydligare läder/mocka-noten.
Gör ett riktigt test nästa gång vetja, tycker den är riktigt bra.
Citera
2013-09-25, 23:24
Medlem
Citat:

Märkes så måste jag säga att Chloé EdP är bra, och Angel EdP. Sen gör ju Byredo två riktiga toppendofter som jag _verkligen_ tycker är bra: La Tulipe och Blanche.
Citera
2013-09-26, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Misstänker att du får ett annat intryck om du prövar "på riktigt" . Testa även Baudelaire och Sunday Cologne när du ändå är igång.

Okej. Sunday Cologne har jag inte provat, så det får jag göra. Baudelaire var bland de första jag provade för flera år sedan, ingenting för mig. Ska jag vara helt ärlig så har jag alltid varit skeptiskt inställd till Byredo. Har provat många, men aldrig blivit direkt imponerad av någon doft. Hoppas kunna bli det, dock.

Citat:
Ok, jag uppfattade inte alls den som så feminin. Sen är den inte direkt maskulin heller.
Tuscan Leather känns lite mer maskulin pga den kraftiga rökiga noten och tydligare läder/mocka-noten.
Gör ett riktigt test nästa gång vetja, tycker den är riktigt bra.

Jag får göra det. Är knappast det bästa sättet att prova en doft på genom att enbart dofta ifrån flaskan, men just ifrån flaskan var den mycket feminin. Även om deras dofter ska vara unisex, så var första intrycket av denna en riktig tjejparfym. Får testa på huden och se hur snabbt den utvecklar sig. De blommiga noterna i början hoppas jag iaf tonar ner sig snabbt.
Citera
2013-09-26, 18:47
Medlem
cheapsmells har bytt namn till allbeauty http://www.allbeauty.com
Finns några rabattkoder på hemsidan.
Citera
2013-09-26, 19:25
Medlem
LaCucarachas avatar
Någon som testat Lalique - Encre Noire och/eller vanliga Tom Ford for Men och har ett utlåtande?
Citera
2013-09-26, 19:37
Medlem
Citat:
Någon som testat Lalique - Encre Noire och/eller vanliga Tom Ford for Men och har ett utlåtande?
Encre Noire är riktigt torr vetiver, utvecklas inte speciellt mycket. Gillar du vetiver är denna en helt rätt doft.
Citera
2013-09-26, 19:45
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Jag har en flaska, blindköp. Riktigt värdelös då jag inte är så förtjust i vetiver .
Citera
2013-09-26, 19:52
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Encre Noire är riktigt torr vetiver, utvecklas inte speciellt mycket. Gillar du vetiver är denna en helt rätt doft.

Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag har en flaska, blindköp. Riktigt värdelös då jag inte är så förtjust i vetiver .

Hmm låter inte som nåt jag vågar blindköpa då. Såg ordet "masterpiece" användas ganska flitigt om Encre Noire så jag blev lite intresserad och nyfiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in